Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-11-2008, 21:15   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
lei_seg Jeg har tilbudt sambo elskerinne

Og har en del tanker rundt det.
Vi har vært sammen i 15 mnd, nå, og begge har alltid hatt stor sexlyst.
Begge har alltid hatt den meninga at blir det ikkeno sex blir det heller ikkenoe forhold. nettopp fordi det betyr såpass mye.
De siste 2-3 mnd ha rjeg imidlertid hatt så mye smerter at det har vært minimalt med denslags, både fordi jeg ikke klarer å gjennomføre det fysisk og heller ikke orker tanken på det.
Han begynner å fly på vegga. Og jeg skjønner ham.
Han har alltid hatt godt med sex, hatt elskerinner og pulevenninner før.
Så før på dagen i da gblei jeg så lei av "presset" (noe det egentlig ikke er, det er bare jeg som føler det sånn) at jeg tilbød ham å ha seg en elskerinne, inntil jeg eventuelt orker igjen.
Han blei betenkt ved tanken og sa at han er redd det skal bli bråk og sjalusi ut av det osv.
Jeg veit ærlig talt ikke helt åssen jeg kommer til å ta det heller, før jeg eventuelt står der.
Antakeligvis kommer det til å bli vanskelig, men jeg forstår ham.
Jeg klarer ikke å gjennomføre noe seksuelt nå, men jeg skjønner at han trenger det.
Likevel så...
Hva tenker dere?
Hvilke alternativer har man?
Skal man heller da slå opp så lenge?
Hva er best?
Mot både ham og meg?
Jeg vil bare slippe.....
*vondt overalt*
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2008, 03:22   #2
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,007
MP Rating: 0% (0)
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg har tilbudt sambo elskerinne

Det var en desperat og kanskje ikke akkurat gjennomtenkt uttalelse som jeg synes du bør trekke omgående, siden det virker som om du absolutt ikke har lyst til at det skal settes ut i livet.

Hvorfor har du vondt?
Gammel 05-11-2008, 06:51   #3
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,953
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Om dette virkelig ikke er noe dere kan jobbe dere gjennom sammen som par, så tror jeg faktisk like gjerne dere kan gjøre det slutt nå. I stedet for å ta dere selv gjennom det som vil være en smertefull prosess med å ta livet av forholdet med en elskerinne.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2008, 07:42   #4
Supermedlem

xtina sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 946
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg blir litt sjokkert over at han faktisk vurderte det jeg da. Han trenger det sier du, vel, han får ordne seg selv en periode da.
Dere har vært sammen i 15mnd, så det er jo ikke akkurat snakk om at han har vært uten så fryktelig lenge. Sexlivet går vel opp og ned i alle forhold, man kan ikke løpe ut å skaffe seg en elsker/elskerinne så fort det er i en dvaleperiode.
Gammel 05-11-2008, 07:46   #5
Medlem

solsikka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 67
solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.solsikka er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Om dette virkelig ikke er noe dere kan jobbe dere gjennom sammen som par, så tror jeg faktisk like gjerne dere kan gjøre det slutt nå. I stedet for å ta dere selv gjennom det som vil være en smertefull prosess med å ta livet av forholdet med en elskerinne.

Enig med Niobe.
Det er jo andre måter å ha sex på ein treng ikkje pule..
Om du ikkje vil i det heile tatt synes eg at han burde respektert ditt valg om han tek forholdet dykkar seriøst. Kanskje han ikkje gjer det siden han vurderer dette...

Sist endret av solsikka; 05-11-2008 kl 08:09.
solsikka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2008, 07:56   #6
Supermedlem

cissie sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,059
cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette er nok iallefall ingen god løsning. Det å introdusere en tredjepart inn i forholdet vil bare føre sjalusi og bitterhet med seg. Jeg skjønner tankegangen, fordi du tenker at da slipper du dette presset, men jeg er relativt sikker på at det er å sette dødsdom på forholdet deres. Dersom det er slik at du har vondt, bør han ikke ha forståelse for det? Du kan jo også stille opp for ham på andre måter enn samleie inntil videre Dere har jo barn og alt sammen så jeg synes absolutt ikke dere bør utsette forholdet for en slik belastning som dette vil medføre...

Cissie og prinsesse Gullhår 05 og prinsesse Jasmin 07
cissie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-11-2008, 08:16   #7
Supermedlem

Ra-punzel sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 556
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan si med en gang at jeg ikke hadde taklet det, derfor hadde jeg heller ikke tilbudt ham å ha en elskerinne.
Hadde nok tenkt mitt når han forsvant ut døra, for kanskje han skal "til henne andre". Er det bedre med henne? Liker han henne bedre enn meg? Er hun penere? Slik hadde jeg nok tenkt, men det er meg..

Jeg personlig synes ikke han har vært uten SÅ lenge. Vil nok si at mannen min har vært mye mer tålmodig enn dette. Også det p.g.a smerter.

De smertene du har, er det noe som vil bedre seg etterhvert, eller er det kronisk?

Vet at mange sier at sex'n ikke er så viktig i et forhold, men den er det. For når sex'n forsvinner, så forsvinner en del av nærheten mellom dere også. Ofte siden en ikke vil føle på presset fra den andre, selv om det ikke er uttalt, og fra den andre som kanskje ikke vil bli avvist.

Håper dere kan finne en annen løsning for dere to!! Lykke til!
Gammel 05-11-2008, 08:27   #8
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,934
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis dere er så fordømt avhengige av sex at dere ikke takler downperioder, så burde dere heller gå fra hverandre... Kan garantere at dette ikke er første gangen i samlivet at en av dere ikke er i stand til/har lyst til å ha, sex...det kommer mange perioder, av forskjellige årsaker.

Sex er en veldig viktig del i et forhold ja, men styrken til å kunne leve i perioder uten, er vel så viktig.
Gammel 05-11-2008, 08:38   #9
Seniormedlem

Alena sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,291
Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.Alena har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Abritta Vis post
Hvis dere er så fordømt avhengige av sex at dere ikke takler downperioder, så burde dere heller gå fra hverandre... Kan garantere at dette ikke er første gangen i samlivet at en av dere ikke er i stand til/har lyst til å ha, sex...det kommer mange perioder, av forskjellige årsaker.

Sex er en veldig viktig del i et forhold ja, men styrken til å kunne leve i perioder uten, er vel så viktig.
Signerer!!
Gammel 05-11-2008, 08:43   #10
Seniormedlem

Verdande sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,188
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Abritta Vis post

Signerer!

Stikkord
elskerinne, sex

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:38.