Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-10-2008, 13:05   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
rødme Kan noen forklare?

......jeg skjønner ikke helt dette med permisjonsukene jeg........

Altså, jeg har tenkt å ta et års permisjon med 80% lønn.
Da får man 54 uker permisjon sant?
Så begynner jo permisjonen 3 uker før fødsel, altså er det 51 uker igjen fra og med termindato.

Det jeg lurer på er:

1. Får jeg da 51 uker fra termindato? Så kan far ta 6 (8) uker etter dette?
2. Eller er fars uker inkludert i mitt permisjonsår, altså 51 uker MINUS far sine 6 uker, slik at jeg får være hjemme i 45 uker?

Kan forklare dette enket, inn med teskje, og henlst ikke henvise til NAV sine sider o.l siden dume meg ikke klarte å få svar på dette av å lese der *rødme, rødme*
  Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 14:04   #2
Medlem

Medlem siden: May 2004
Meldinger: 440
MP Rating: 0% (0)
Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.Najade har en strålende fremtid.
Sv: Kan noen forklare?

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
......jeg skjønner ikke helt dette med permisjonsukene jeg........

Altså, jeg har tenkt å ta et års permisjon med 80% lønn.
Da får man 54 uker permisjon sant?
Så begynner jo permisjonen 3 uker før fødsel, altså er det 51 uker igjen fra og med termindato.

Det jeg lurer på er:

1. Får jeg da 51 uker fra termindato? Så kan far ta 6 (8) uker etter dette?
2. Eller er fars uker inkludert i mitt permisjonsår, altså 51 uker MINUS far sine 6 uker, slik at jeg får være hjemme i 45 uker?

Kan forklare dette enket, inn med teskje, og henlst ikke henvise til NAV sine sider o.l siden dume meg ikke klarte å få svar på dette av å lese der *rødme, rødme*
Pappapermisjonen er inkludert i de 54 ukene, så du får altså 45 uker fra termindato/evt fødselsdag til barnet. Dersom du føder etter termindato mister du de dagene.
Det er ikke alltid så lett å skjønne NAV sine sider, så du trenger ikke rødme synes jeg.
Najade er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 16:29   #3
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Kan noen forklare?

Bare en liten kommentar - om du føder før termin mister du også endel av den "opprinnelige" permisjonen på 54 uker. Jeg gikk ut i fødselspermisjon tre uker før termin(som jo er vanlig),
fødte en uke senere. Og mistet da - ja, nå husker jeg ikke helt, er fortsatt i permisjon - 1 uke? Eller 2? Ja, uansett, poenget er ihvertfall at den blir redusert i slike tilfeller også(om du føder etter termin har du vel uansett 54 uker totalt?)..
  Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:00.