Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2005, 06:15   #1
Råtten gjeksel
Gjest

Meldinger: n/a
:( Kjevebetennelse?

Er det noe som heter det?

I fjor sommer hadde jeg skikkelig tannverk i en gjeksel, og gikk til tannlegen. Gjekselen var borret mye i før, sånn at jeg måtte rotfylle eller eventuelt sette inn en krone(?). Tannlege og jeg bestemte ilag at han bare skulle fjerne tannverken den gangen, fordi jeg var høygravid. Og tannverken forsvant den.
Tror han dro ut nervenne(?) og la en midlertidig fyllig.
I så fall, jeg har ikke hatt noe vondt siden. Men mer og mer av tanna har detti ut dette året. Og den siste uka har jeg hatt inmari vondt.
Har bestilt meg tannlegetime, men fikk ikke time før neste mandag

I dag våknet jeg med sinnsyke smerter. Det kjennes helt anderledes ut en vanlig tannverk. Det er ikke sånn dunk-dunk vondt som tannverk er, men hele kjeven gjør vondt. Helt ned til halsen og opp til øre.
Så det jeg er redd for er at det er en betennelse i tanna/kjeven.
I og med at hullet er stort og det ikke er mye tann igjen der, så kommer jo maten rett oppi hullet. Selv om jeg prøver å tygge på den andre siden.

Er det noen her som har hatt kjevebetennelse før?
Høres det ut som om det er det jeg har?
Burde jeg få meg antibiotika før jeg skal trekke tannen neste mandag?

Grunnen til at jeg skriver dette anonymt er at jeg syns det er så flaut å ha vært så sløv med å gå til tannlegen
Har nesten ikke hatt hull tidligere, men etter at jeg fikk barn for 9 år siden har tennene mine bare blitt dårligerer og dårligere.
Jeg har ikke tannlegeskrekk, men syns det er så fryktelig flaut å vise tannlegen en sånn råtten tann. Har en annen råtten gjeksel også, men den gjør ikke vondt.

Håper noen har ett svar til meg! Da blir jeg veldig glad og takknemlig!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 07:01   #2
Seniormedlem

maya 80 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,099
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.maya 80 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjevebetennelse?

Hei

jeg har også slitt med ett slik problem da jeg gikk gravid sist gang.Var innom 3 forskjellige tannleger før jeg fikk ordna det årntli.
det den første tannlegen gjorde var og legge inn noe som bedøvde nerven og ikke noe mere siden jeg var gravid, det samme gjorde den andre da dette ikke hjalp mer enn en uke.
tilslutt kom jeg til en tannlege som mente att bedøvelse under graviditeten ikke var farlig..så han borra og styrte og ordna alt riktig så greit.
er du sikker på att din tannlege ikke bare har lagt inn sånn middel i tanna di han oxo? for da er nerven der ennå og kan være den som gjør att du har vondt.
Og siden du har så kjempevondt burde du kunne få en akutt time hos tannlegen og ikke måtte vente så lenge.

håper virkelig du finner ut dette og får hjelp så fort som mulig..for tannverk er veeeeeeldig vondt....
maya 80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 12:50   #3
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Kjevebetennelse?

Det kan faktisk høres ut som kjevebensbetennelse ja, og hvis du mistenker noe sånt bør du oppsøke tannlege så fort som mulig! Ikke vær flau over det, han har garantert sett det før!!

Jeg fikk kjevebensbetennelse da jeg trakk en tann som satt skjevt en gang. Såret grodde ikke som det skulle, og det ble betennelse i tannkjøttet som spredde seg til kjevebenet. Hadde et smertehelvete uten like i 2 mnd, og gikk på antibiotika og Aporex (STERKE smertestillende) om hverandre! Så ikke vent med dette! Dra til tannlegen og sjekk ut hva det kan være!

God bedring
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:58.