Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-11-2009, 09:51   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Kjøpt ei ny brukt barnevogn, føler meg lurt!

Har kjøpt ei brukt barnevogn som er kjøpt i sept av den jeg kjøpte den av. Ble opplyst at alt var tipp topp, og jeg skulle få både manual og kvittering.

For det første så knirker kalesjen, hele vogna knirker og det klikker i hjulene. Har ikke fått kvittering og bruksanvisning.

Selger bortforklarer alt og vil ikke ha noe med dette og gjøre og jeg føler meg lurt.

Har nå sagt at får jeg ikke bruksanvisningen, kvitteringa straks vil jeg ha pengene mine igjen. Også vil jeg at de skal få fikset det som evt er feil med vogna med tanke på kalesja, knirk og klikking i hjulene. Synes ikke det er min oppgave og evt krangle med butikken ang dette da de solgte vogna i tipp top stand ifølge dem.

Hva kan jeg gjøre? Allerhelst tror jeg at jeg blir sittende med skjegget i postkassa med ei vogn som jeg ikke liker og selger har tjent masse penger på det.

Skal iallefall ikke kjøpe brukt barnevogn igjen!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 14:09   #2
VIP-Medlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 5,325
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjøpt ei ny brukt barnevogn, føler meg lurt!

Hvordan har du betalt, da? Hvis du har brukt Payex eller noe slikt, kan du vel få hjelp derfra. Hvis du har betalt selger direkte, blir det jo vanskeligere hvis selger setter seg på bakbeina. Håper det ordner seg!
Gammel 13-11-2009, 17:11   #3
Supermedlem

xtina sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,453
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vet ikke om det går ann å annmelde sånt? (Eller i det minste fortelle at du kommer til å gjøre det)

Ellers signerer jeg Emmami, har du brukt Payex så stopper du betalingen asap. Og ALLTID betal gjennom Payex i fremtiden når du handler på finn!

xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 17:16   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,628
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Er det en Quinny Comfort du har kjøpt? I så fall så knirker og knepper den i aldri så perfekt stand..
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 18:42   #5
Medlem

linlin sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 73
linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.linlin har mye å være stolt av.

Du skulle jo ikke betalt for vogna uten å ha fått kvitteringen først. Overtok du den selv, eller ble den sendt i posten?
linlin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 19:30   #6
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,356
Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Er det en Quinny Comfort du har kjøpt? I så fall så knirker og knepper den i aldri så perfekt stand..
Signerer!

Theamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 20:20   #7
Uregistrert
Gjest

Er det slik at dere har avtalt at hun skulle gi deg kvitteringen? I så fall er dette avtalebrudd og du kan gå til forliksrådet og kreve avtalen hevet. Eventuelt erstatning.
Du kan i prinsippet kreve hva du vil: At du får kvitteringen, at kjøpet blir hevet, at du får igjen noe av kjøpssummen etc.

Selgeren står ikke utenfor loven selv om hun selger brukt ...!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2009, 21:05   #8
Uregistrert
Gjest

Er jo lett og være etterpåklok...Er ei Emmaljunga City Cross jeg har kjøpt, og jeg bor på nesten samme sted som selgerne så jeg fikk den ikke tillsendt gjennom posten. Betalte kontant..

Får ikke tak i selgerne, de svarer ikke på tlf eller sms så det er helt klart noe rart..men jeg skjønner ikke hvorfor de selv ikke bare leverte vogna tilbake og klagde på feil istedenfor og selge den.

Jeg er frustrert!
Gammel 13-11-2009, 22:36   #9
Veteranmedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 3,258
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.

Første jeg tenker er: hvorfor betalte du når du ikke fikk kvitteringa?
Jeg hadde ikke gjort det, men det er meg.

Du hadde da mulighet til å se og trille vogna før kjøp antar jeg, og valgte å betale uten at du fikk kvittering.

Vet ikke hvor mye du får gjort med det, men det høres jo ut som vogna er i god stand sett bort i fra knirkinga. Du får smøre den litt, og se om det blir bedre.

Du har i allefall lært noe.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:50.