Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-04-2008, 16:42   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Lei all negativiteten!

Vi skal bygge hus. Vi er svært realistisk i forhold til kostnader osv. Vi har sjekket dette ordentlig ut sånn at vi ikke skal gå på en smell. Nå gleder vi oss mye (Vi har ikke kjøpt tomt enda da, men holder på med forhandling).
Problemet er all negativiteten vi møter. Spesielt fra svigerfamilien. Hver gang vi tar det opp går de mot oss. Mener både ditt og datt. Mener vi heller bør kjøpe (noe som blir å koste like mye som å bygge hvis vi i det hele tatt finner en bolig). Familien min er heller ikke så entusiastisk, men de sier ikke så mye da.

Vi blir skikkelig skuffet. Hvorfor kan de ikke dele gleden med oss? Det er stort for oss å bygge vårt eget hjem.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 16:50   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Lei all negativiteten!

Jeg møtte samme skepsisen fra mange hold da jeg kjøpte hus for 8 år siden. Jeg hadde en ryddig økonomi og hadde tatt med et romslig slingringsmonn slik at jeg ikke skulle gå på en smell. Alle de "gode rådene" rundt meg gjorde meg usikker i valget, men jeg bestemte meg for å følge magefølelsen og kjøpe. Nå i dag ser jeg at det jeg gjorde den gangen var helt riktig. Husets verdi har firedoblet seg på disse årene.

Jeg vil råde dere til å ikke diskutere husplanene så mye med svigers. Lag deres egne planer og informer dem rundt dere om det dere føler for. Det forutsetter selvfølgelig at dere betaler for det selv. Dersom svigers er kausjonister eller betaler deler av huset, synes jeg situasjonen blir en annen. Da har de liksom litt mer rett til å blande seg.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:59.