Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-11-2009, 14:07   #1
Medlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 456
MP Rating: 0% (0)
dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.
nabo og visning

Hei alle sammen.

Har ett lite dillemma her. skriver det her for her er det veldig mange gjennomsnittsmennesker

Så det har seg slik jeg driver med hundeoppdrett har fem stykk hjemme av og til flere. Vi flyttet for litt over ett år siden inn i en horisontaldelt tomansbolig. Vi og naboene kom ikke så godt over ens da de hater hunder og jeg prøvde å forklare at jeg kjøpte hus med hage pga av hundene. Nå har det seg slik at kommunen har vedtatt at den største delen av hagen tilhører vår boligenhet! Noe vi hadde av grenset med gjerde slik at hundene ikke kom inn på naboens lille hage del. Jeg må her legge til at hundene aldri var ute alene stort sett stille og ikke til særlig plaging for noen! Men det er hunder i huset og selv om de ikke er mye hjemme så er de jo der!

Så nå kommer dillemmaet naboene skall selge deres del! og det er visning på søndag. Og hva har naboen gjort JO de har fjernet gjerde mitt. Og på visning informasjonen på nett står det på tomt kun eiet! Det vil si at de som kommer på visning kommer til å tro at hele hagen er felles noe den absolutt ikke er! og dette står også i papirene men slik som vår nabo ikke skjønnte det kommer sikkert ikke de nye til å skjønne det heller og jeg orker ikke ny krangel med de nye igjen! Så er det veldig kjipt av meg å gjerde inn min egen tomt til søndagen? Og hvis dere hadde vert på visning og ikke glad i dyr hadde dere villet at man gjorde dere oppmerksom på det siden vi bor så tett? I tilfelle hvordan kan man gjøre oppmerksom på det på en måte slik at ikke naboen eller megleren blir støtt på noe hvis?
dorab01 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 14:12   #2
Supermedlem

tranquil sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,360
MP Rating: 100% (10)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: nabo og visning

Syns du skal ta kontakt med megleren jeg. I forhold til tomta er det jo direkte usant det de prøver å framstille og det er jo viktig at det blir riktig i papirene. Når det gjelder hundene tenker jeg at det er greitt at evt nye naboer vet om det slik at det ikke oppstår uenigheter pga dette.

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 14:23   #3
Medlem

GutteMamma1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 380
GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av tranquil Vis post
Syns du skal ta kontakt med megleren jeg. I forhold til tomta er det jo direkte usant det de prøver å framstille og det er jo viktig at det blir riktig i papirene. Når det gjelder hundene tenker jeg at det er greitt at evt nye naboer vet om det slik at det ikke oppstår uenigheter pga dette.

støtter dette!!! du må ta kontakt med megleren deres. han/hun blir bare glad for det, for naboene prøver faktisk å selge under feil opplysninger...

GutteMamma1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 14:41   #4
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,515
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

At naboene tør å selge med feilaktige opplysninger sjokkerer meg virkelig I og med de er kjent med kommunens vedtak, så kan de på ingen måte fraskrive seg ansvaret på at de ikke kjente til delingen. Ved å ikke opplyse om det faktum at største delen av hagen tilhører dere, så fører de kjøper bak lyset, noe som de igjen må stå rettslig ansvarlig for. Hadde jeg kjøpt et hus og lurt på det viset hadde jeg selvsagt gått til sak. Man kjøper jo ikke bare huset, men også tilhørende areal og i dette tilfellet bruk av hagen.

Snakk med megleren, og legg frem problemet. Agjør så om dere skal sette opp gjerdet før søndagen, men dette er jo faktisk ikke en jobb dere skal gjøre. Dere har jo ikke fjernet det, så det er naboen som bør sette det opp.

Dette virker skikkelig suspekt, og utrolig korttenkt av naboene deres. Akkurat som de ønsker å høyne prisen på falskt grunnlag Nei, dette er av stoooor interesse for megleren, for h*n vil komme til å stå mellom partene, og det er ikke artig i en slik situasjon.

Lykke til
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 14:17   #5
Seniormedlem

Krembolle sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,719
Blogginnlegg: 2
Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.

Jeg hadde blitt forbanna hvis naboen min hadde fjernet gjerdet MITT UTEN Å SPØRRE. Spørr de hvorfor de har tatt det ned og informer de om at du kommer til å sette det opp igjen på søndag.
Makan til folk!

Krembolle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 14:22   #6
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 2,610
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

d har dem vel ikke lov til Kan jo ikke bare og begynne og rive ned gjerder til folk

Jeg hadde satt det opp igjen

Pluss at de som kjøper vil helt sikkert være klar over at du har hunder, og ikke minst at det EGENTLIG skal stå ett gjerde der. Jeg hadde blitt ganske irritert hvis det ETTER jeg hadde kjøpt huset så kommer det opp ett gjerde.

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 15:25   #7
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,718
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Ang gjerdet så hadde jeg satt det opp igjen innen søndag. Makan til frekk nabo da.

Og ang hundene så er det vel ikke din jobb å skulle informere nye naboer. De bør jo få denne inforen, enten fra megler eller selger. Du kan jo evt sørge for at det står hunder ute når det er visning, slik atde ser at det er dyr der.
Gammel 11-11-2009, 15:47   #8
Veteranmedlem

Missi sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 3,385
Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde sagt i fra og satt opp gjerdet...eller sluppet ut hundene dagen før visningen så hadde nok gjerdet kommet fort opp igjen ...tviler på at de vil ha hunder løpende rundt på visningen
Maken til frekk nabo
Missi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 21:43   #9
Medlem

Løvetann73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 461
Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.

Bare et lite tips hvis du bestemmer deg for å kontakte megleren, - sørg for å gjøre det skriftlig, slik at han ikke kan komme å si at "det har jeg aaaaaldri hørt om!" Jeg ville sendt en e-post først, og ringt hvis jeg ikke fikk svar på den innen et par timer.
Gammel 12-11-2009, 08:05   #10
Supermedlem

becky+1 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,167
becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.

Ville ha kontakten megler jeg også. Dere skal jo fortsette å bo der og da er det jo i deres egen interesse at de som flytter inn vet at du har såpass mange hunder og at det bruker å være gjerde der. Og så ville jeg satt opp igjen gjerdet.
becky+1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:17.