Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-08-2006, 22:09   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Plettfri Vandel

Må høre med dere....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2006, 22:16   #2
Uregistrert
Gjest

Sv: Plettfri Vandel

Sorry begynner på nytt....

Jeg er mor til 3 og er IKKE voldelig av meg i det hele tatt. Ingen ville trodd meg om jeg fortalte at en gang da jeg var 16 år og ble kalt hore (noe jeg ikke var) så klarte jeg å rote meg bort i noe jeg ikke hadde gjort igjen...Jeg var ikke med de beste i verden akkurat, vi satt på en benk og skulle liksom være de tøffeste om dere skjønner(flau) man skulle ikke finne seg i slikt liksom.....Gjore ikke noe da men ble "dyttet" og meg og en gutt gikk bort til henne, det startet med munnhugg, så ropte de slå henne, slå henne....Og jeg gjore det.... En gang, gutten som var med kjørte etter henne og banket henne skikkelig, hun anmeldte meg, for å gjøre historien kort, havnet vi i retten, der ble det vist bilder av henne, hun så ikke ut, full av blåmerker og utsåtte tenner...Dette er noe jeg IKKE har gjort, det værste er at jeg ikke sa noe i retten heller, synest det var tøft sikket...Herregud!!! Det er nå 10 år siden, jeg har 3 barn og mann, har god økonomi og en meget bra jobb.. Får å kunne gjøre den jobben skikkelig har det kommet opp at det vil bli krevd plettfri vandel, hva i alle dager gjør jeg må? Det er jo så flaut! Kan det foreldes/slettes på¨noe måte? Ikke var det meg( saken er foreldet) og ikke er jeg slik (legges det evnt til grunn) eller er det, en gang gjort alltid gjort? Synest det er så synn....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2006, 22:40   #3
Tidl. bruker
Gjest

Blir slettet ette x antall år mener jeg, så jeg ville tro at det skulle være borte nå...
Gammel 11-08-2006, 23:02   #4
Uregistrert
Gjest

Alvorlig talt så dum du var. Håper inderlig at du har bedt jenta om unnskyld. Tenk deg hvordan livet hennes er nå. Jeg blir rasende når jeg hører om mobbing, vold, blind vold, ran, voldtekter ja you name it. Jeg spyr av deg.
Gammel 11-08-2006, 23:49   #5
Tidl. bruker
Gjest

-Og jeg fikk høre at jeg svarte krasst i et annet innlegg her

Her er litt om dette :
http://www.dinside.no/php/art.php?id=1180

De skriver jo følgende og det hadde vel jeg gjort for å se hva som kommer frem om noen ber om vandelsattest på meg :
"Husk også at du har rett til selv å få vite hva som er registrert om deg i politiets arkiver. Du kan i tillegg be om å få tilsendt din personlige vandelsattest. Kontakt i så fall ditt lokale politikammer."
Gammel 11-08-2006, 23:49   #6
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Alvorlig talt så dum du var. Håper inderlig at du har bedt jenta om unnskyld. Tenk deg hvordan livet hennes er nå. Jeg blir rasende når jeg hører om mobbing, vold, blind vold, ran, voldtekter ja you name it. Jeg spyr av deg.

Lite voksent svar fra deg...
Gammel 11-08-2006, 23:56   #7
Veteranmedlem

Inagh sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,569
MP Rating: 0% (0)
Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Det her syns jeg var et direkte ufint svar!

Hovedinnlegger gjorde- var med på - noe fryktelig dumt for 10 år siden.
Det var rettsak - hovedinnlegger ble antakelig dømt, ettersom hun er bekymret for vandelsattesten sin.
Straffen - hva det nå enn ble - er sonet - saken er opp og avgjort.

Tilbake sitter hovedinnlegger og tenker med anger på hva hun har gjort.

Jeg leser ikke noe her om at hovedinnlegger har gjort noe slikt igjen,
eller at hun har planer om å foreta en slik handling en gang til.

Hun vet hun gjorde noe galt - og hun måtte betale for det.

Er det virkelig ikke rom for å tilgi folk for en tabbe de gjorde for 10 år siden?

Er det virkelig ikke rom for å tro at mennesker kan lære av sine feil -
vokse på det - og bli et bedre menneske i etterkant?

Jeg håper inderlig at dine næreste aldri finner på noe dumt -
for det virker ikke som de kan møte mye støtte hos deg -
når du kan svare et menneske på det viset som du gjorde her!

Ja - det er stygt å mobbe et annet menneske -
jeg forsvarer ikke handlingen hovedinnelgger var med på for 10 år siden -
men det får da være måte på å dømme et menneske i etterkant!

Inagh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2006, 01:06   #8
Veteranmedlem

Anne M sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 3,233
Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.

Vi har vel alle gjort noe vi ikke er særlig stolt av?

Lett å kaste den første stenen her inne, ser jeg.
Gammel 12-08-2006, 07:12   #9
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 372
strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.strilen er et navn alle kjenner.

Sitat:
Hvorfor har du logget av??? Tørr du ikke stå for meningene dine?
Gammel 12-08-2006, 07:58   #10
Veteranmedlem

Bauche sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,558
Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror også at slikt slettes ja! Den eneste plassen denne hendelsen finnes for din del er sikkert i den dårlige samvittigheten din. Tror ikke den vil bli brukt mot deg lenger altså.

Sitat:
Opprinnelig postet av strilen
Hvorfor har du logget av??? Tørr du ikke stå for meningene dine?
Sikkert frykten for røde prikker eller at vedkommende har en særdeles dårlig dag vil jeg tro...
Bauche er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:06.