Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-06-2005, 19:23   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Stakkars nevøen min.... (litt langt kanskje)

Må bare få ut litt frustrasjon her!
Har nettopp vært på en helgetur med bror, svigerinne og sønnen til bror som han er helgepappa til.

Idag ble jeg så utrolig lei meg på vegne av guttungen. Han går på skole, en av de første årene på barneskolen. Han har så og si vokst opp med de tåpelige japanske tegneseriene og har en fantasi deretter.

Med på helgeturen hadde han en gameboy som han liker å spille med. Igår kveld fikk han spille litt på den. Idag spurte han først rundt tre ganger. Da ble bror sinna og sa at han fikk slutte å mase, så skulle bror si fra når han skulle få spille. Både jeg og guttungen var jo selvsagt sikre på at han skulle få spille litt før de skulle hjem. Han ville også kjempegjerne vise sønnen min spillet sitt, selvom sønnen min ikke forstår noe av det enda.
Stadig vekk kom nevøen min til meg og hvisket at han hadde vært kjempeflink å ikke mase. Han var virkelig stolt av seg selv. Og hver gang sa jeg at han skulle nok få vise sønnen min spillet sitt, det lovet jeg. Plutselig skulle vi dra og han fikk ikke lov av bror å spille!! Han hadde vært sååå flink å ikke mase på mange timer, også fikk han ikke spille! Jeg så skuffelsen i øynene hans, og sa skuffet at han ville jo vise spillet..
Da ble jeg så utrolig sint på broren min (sa ikke noe høyt). Han kan da ikke gjøre slikt!

Vil legge til at hele turn var det jeg som tok meg av nevøen min. Broren min og svigerinne mi satt for det meste å leste i hver sin stol i sola. Jeg "måtte" finne på ting å gjøre med nevøen min for at han ikke skulle kjede seg dønn ihjel. Ikke at det gjorde meg noe, det var jo koselig, men jeg syns det er utrolig trist at når de har gutten annhver helg, så kan de ikke da engang gi av seg selv 100%. Ikke 50% heller vil jeg si...
Nevøen min var også nede ved vannet alene (med redningsvest), fordi "foreldrene" skulle sitte å lese.
Han fikk også stadig beskjeder som feks: ikke bli våt på buksa di nå, da må du heller gå å skifte til badebuksa di. han ble våt på buksa og foreldrne satt bare med ryggen til og ropte iblant at han ikke måtte bli våt. mens jeg satt der nede og måtte prøve å få nevøen min til å gå å skifte, samt passe på at han ikke ble våt!

Fy fader så lei meg jeg ble på nevøen min sin vegne. Virker som broren og svigerinna mi overhodet ikke bryr seg om han. De gidder hvertfall ikke engasjere seg eller anstrenge seg for at han skal ha det bra..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 19:28   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
MP Rating: 0% (0)
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stakkars nevøen min.... (litt langt kanskje)

Trist. Hadde det vært broren min så hadde jeg tatt det opp med ham. Man skal være forsiktig med å blande seg i andres barneoppdragelse, men hvis man ser at barnet ikke har det greit så bør det gå an å si fra til nær familie.

Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 19:40   #3
Tidligere bruker
Gjest

Jeg ville også tatt en prat med faren hvis det hadde vært min bror. Som Maximillia sier er det et sårt tema, men med en bror kan man vel klare det eller?

Det høres ut som om nevøen din trenger at noen stiller litt opp for ham.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 20:10   #4
Hovedinnlegger
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Ramboline
men med en bror kan man vel klare det eller?

Det høres ut som om nevøen din trenger at noen stiller litt opp for ham.
Det er veldig vanskelig tema ja. Jeg var på nippet til å si noe istad, men jeg føler jeg er veldig dårlig med ord og litt for feig. Spesielt siden det gjelder oppdragelse, det kjennes iblant som det er et hellig tema. Alle foreldre tror de gjør best, og da er det ikke ålreit at ei lillesøster med seks år mindre erfaring kommer å sier hva som er riktig.. Spesielt ikke med bakgrunn på det lille hun får se. Og høre..
Gammel 26-06-2005, 20:17   #5
Tidligere bruker
Gjest

I det minste fortell ham hvor lei seg gutten ble og hvor stolt han hadde vært over å ikke ha maset.
Gammel 26-06-2005, 20:39   #6
Æresmedlem

Athiqa sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 13,733
Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.Athiqa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ramboline
I det minste fortell ham hvor lei seg gutten ble og hvor stolt han hadde vært over å ikke ha maset.
:enig: Jeg har heldigvis et slikt forhold til mine søsken, at jeg kan si min mening til dem.

Athiqa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2005, 21:24   #7
Medlem

sanni sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Nord-Troms
Meldinger: 359
sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.sanni er som en lysfontene.

Jeg ville også sagt ifra til broren min om han hadde oppført seg sånn mot sønnen sin.Nå har i tillegg min bror kort lunte da,og blir fort sur om vi sier noe negativt til han.har faktisk noen episoder,men av erfaring så går sinnet hans over,og vi er jo søsken så vi kan tillate oss og si ting,det er motsatt også da. Jeg synes faktisk det er mye lettere og si ifra til mine søsken enn til andre.Nå oppfører han seg ikke sånn når han har sønnen sin der da(også helgepappa) Han bruker i tillegg til sin egen sønn,og ta min og min søsters gutter dit(er like gamle som hans)Så sønnen hans har lekekamerater der.I tillegg til at han stiller opp 100%.tar de med på fisketurer etc.I tillegg elsker guttene og være der,for de får jo lov til alt mulig .

Nei si ifra til broren din,såpass må han tåle og høre.Om han blir fornærmet så får han bare bli det,kanskje det blir en tankevekker for han også..Han må jo også reagere om han får vite hvor lei seg gutten ble,og om han har gutten andre helger du ikke er der,så kan de jo oppføre seg likens mot han da.

Nå skal du heller ikke tenke på at du ikke har den erfaringa og vet så mye om barn,det er deg gutten søkte til, og du som tok deg av han,så det virker som du vet mer enn han.

Minstepia Ingrid-Marie født: 19.01.04.
sanni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:35.