Må bare få ut litt frustrasjon her!
Har nettopp vært på en helgetur med bror, svigerinne og sønnen til bror som han er helgepappa til.
Idag ble jeg så utrolig lei meg på vegne av guttungen. Han går på skole, en av de første årene på barneskolen. Han har så og si vokst opp med de tåpelige japanske tegneseriene og har en fantasi deretter.
Med på helgeturen hadde han en gameboy som han liker å spille med. Igår kveld fikk han spille litt på den. Idag spurte han først rundt tre ganger. Da ble bror sinna og sa at han fikk slutte å mase, så skulle bror si fra når han skulle få spille. Både jeg og guttungen var jo selvsagt sikre på at han skulle få spille litt før de skulle hjem. Han ville også kjempegjerne vise sønnen min spillet sitt, selvom sønnen min ikke forstår noe av det enda.
Stadig vekk kom nevøen min til meg og hvisket at han hadde vært kjempeflink å ikke mase. Han var virkelig stolt av seg selv. Og hver gang sa jeg at han skulle nok få vise sønnen min spillet sitt, det lovet jeg. Plutselig skulle vi dra og han fikk ikke lov av bror å spille!! Han hadde vært sååå flink å ikke mase på mange timer, også fikk han ikke spille! Jeg så skuffelsen i øynene hans, og sa skuffet at han ville jo vise spillet..
Da ble jeg så utrolig sint på broren min (sa ikke noe høyt). Han kan da ikke gjøre slikt!
Vil legge til at hele turn var det jeg som tok meg av nevøen min. Broren min og svigerinne mi satt for det meste å leste i hver sin stol i sola. Jeg "måtte" finne på ting å gjøre med nevøen min for at han ikke skulle kjede seg dønn ihjel. Ikke at det gjorde meg noe, det var jo koselig, men jeg syns det er utrolig trist at når de har gutten annhver helg, så kan de ikke da engang gi av seg selv 100%. Ikke 50% heller vil jeg si...

Nevøen min var også nede ved vannet alene (med redningsvest), fordi "foreldrene" skulle sitte å lese.
Han fikk også stadig beskjeder som feks: ikke bli våt på buksa di nå, da må du heller gå å skifte til badebuksa di. han ble våt på buksa og foreldrne satt bare med ryggen til og ropte iblant at han ikke måtte bli våt. mens jeg satt der nede og måtte prøve å få nevøen min til å gå å skifte, samt passe på at han ikke ble våt!
Fy fader så lei meg jeg ble på nevøen min sin vegne. Virker som broren og svigerinna mi overhodet ikke bryr seg om han. De gidder hvertfall ikke engasjere seg eller anstrenge seg for at han skal ha det bra..