Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har et barn for lite
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-05-2007, 17:00   #1
Juniormedlem

Mum81 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 5
MP Rating: 0% (0)
Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.
Ang begravelse

Vi skal begrave lille Noah som kom til verden død i uke 18. Det har vært mye rot og lite info før/etter at eg fødte han 23.mars.
http://pic6.piczo.com/vossatause/?g=39065532&cr=6
Her står det litt om hva som skjedde.
Endelig har de funnet ut hvor han er, og vi har frem til slutten av juni på oss til å begrave han.
Men hvordan går vi fram? skal vi kontakte prest eller begravelses byrå?Har
ikke fått noe opplysninger om det heller....Noen her som kan hjelpe meg?
Gammel 08-05-2007, 17:21   #2
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 40
go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.go gullet er som en lysfontene.
Sv: Ang begravelse

Så trist, men kontakter du et begravelsesbyrå tror jeg de ordner med prest osv.
go gullet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2007, 17:28   #3
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 14
MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.MammaM er fantastisk mot andre.

Det gjør meg vondt å lese at du også er mor til en engel. Jeg anbefaler at du stiller spørsmålet ditt på Englesiden (tror du er medlem der...eller?).
Men, jeg hadde nok kontaktet et begravelsesbyrå først. De kan ordne det meste for dere, og har nok svar på det meste du lurer på i forbindelse med selve begravelsen. Ellers vil jeg anbefale Et barn for lite's hjemmeside. Der kan du lese om bl.a. begravelse.
Et annet tips er at dere kan legge noe i kista som betyr mye for dere, arvegods, smykke (gjerne et slikt som dere har andre halvdel av selv), klær som var innkjøpt, bilder, brev, dikt....det dere måtte ønske.

Jeg sender deg masse varme tanker og styrkeklemmer.

Lykke til
Gammel 08-05-2007, 17:35   #4
Juniormedlem

Mum81 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 5
Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.Mum81 er som en lysfontene.

Eg har sendt mail til engle administratoren og kommet inn på siden, men kan ikke skrive noe enda. Tror ikke hun har aktivert kontoen enda....
Skal se om eg finner ut hvor begravelse byrået ligger imorgen og så dra og snakke med de.

Klem
Gammel 08-05-2007, 17:56   #5
Supermedlem

snuta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Nittedal
Meldinger: 614
snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.snuta er et navn alle kjenner.

Ta kontakt med et begravelsesbyrå... De forteller deg hva du bør gjøre. Ofte så kontakter de presten på deres hjemsted, som igjen kontakter dere.
Gammel 09-05-2007, 18:15   #6
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Så trist at du mistet lille gutten din!

Vil bare si at begravelsesbyrå er dyre greier. Vi brukte dem, men bare til de tingene vi ikke ønsket å gjøre selv, f.eks papirarbeid og at de fikset kister og kors til oss. Vi brukte dem ikke til frakting av kistene fra sykehuset, til kirka, til gravplassen f.eks, og de var ikke med på begravelsene. Der var det våre venner og familier som hjalp oss. Vi gjorde det slik rett og slett fordi vi ønsket å ha disse opplevelsene selv, og så ikke noen grunn til at andre skulle gjøre det for oss. I ettertid har vi oppdaget at vi har spart tusenvis av kroner på det - penger som vi har kunnet bruke på fine blomster og akkurat den gravsteinen vi ønsket istedet. Det er altså lov til å si nei til noen av byråets tjenester, man må ikke ta "hele pakka".
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2007, 20:32   #7
Medlem

KK77 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Torshov, Oslo
Meldinger: 142
KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.KK77 er fantastisk mot andre.

Vil bare si jeg føler med dere, og håper dere finner styrke i hverandre i denne tøffe tiden..
Mistet selv en liten gutt i uke 18...Han døde da fødselen startet så alt for tidlig...sykehuset klarte utrolig nok ikke oppdage infeksjonen som herjet kroppen min, og nødvendig behandling ble aldri i gangsatt...

Heldigvis ble vi godt i varetatt etter fødselen...og det ryster meg hvordan deres opplevelse er..
Jeg ville klaget!!

Vi begravde vår lille på minnelund, og det er den verste dagen i mitt liv...foreldre skulle ikke måtte begrave sine barn...
Men sermonien var verdig og fin, og det er deilig og vite hvor han er når man får behov for og oppsøke ham..
Jeg håper dere finner roen når det hele er over, at sorgen blir mindre med tiden...ett åpent sår vil der jo alltid være i hjertet, men med styrken man finner i hverandre, vil man kunne gå videre og elske nye barn som kommer...Neste gang GÅR det bra!!

Theo ble født 15/7-2005

En liten englejente f/d 11/11-2006
28.12.2007
KK77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-05-2007, 19:01   #8
Veteranmedlem

Estrella sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 3,092
Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.

Veldig trist å høre og lille gutten deres og hva dere måtte igjennom.

Ta kontakt med begravelsesbyrå. De hjelper dere med de praktiske tingene som papirer til trygdekontoret osv. Husker ikke hvordan det var med presten da presten vi brukte var naboen vår så hun kom jo til oss.

Håper dere får masse hjelp og støtte. Englesiden er kjempefin med mange flotte damer som er der når man trenger det.
Gammel 13-05-2007, 20:16   #9
Supermedlem

turbo76 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 575
turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.turbo76 har en strålende fremtid.

En stor varm klem !!!!!

Lillesøster født 12/06/06
Storebror født 01/04/04
turbo76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-06-2007, 15:09   #10
Seniormedlem

perper sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,819
MP Rating: 100% (1)
perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.

Vil bare gi deg en STOR varm klem

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:58.