Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har et barn for lite
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-09-2005, 08:23   #1
Sue
Supermedlem

Sue sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,487
MP Rating: 0% (0)
Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.
Dere som har mistet - jeg trenger gode råd!

Kan denne tråden få ligge her litt? Jeg trenger så sårt noen gode råd ang en god venninne som har mistet barnet sitt!

Jeg trenger gode råd
Gammel 13-09-2005, 08:33   #2
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,250
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har mistet - jeg trenger gode råd!

Ikke slutt å snakke med henne! Ikke trekk deg bort. Si noe, samme hva. Si at du skjønner at det er helt jævlig, og at du er der hvis hun trenger å snakke. La henne holde babyen din.
Gammel 13-09-2005, 08:41   #3
Supermedlem

jentemamma sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Ved Oslofjorden
Meldinger: 1,200
jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.jentemamma har mye å være stolt av.

Det hun aller mest trenger er din støtte.

Hun vil sikkert ha det vondt når du har baby og hun ikke har. "Gi henne en liten bit" av barnet ditt - spør om hun har lyst til å bli fadder til barnet eller kanskje en spesiell tante.

Ikke trekk deg unna selv om hun kan virke avvisende.

Prøv å snakke om andre ting enn små barn.
Gammel 13-09-2005, 08:58   #4
Veteranmedlem

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Elvebyen
Meldinger: 3,121
Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.Mamarazzi har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei.

Uff, dette var trist lesning...

Når det gjelder råd, så har jeg aldri vært i samme situasjon selv, men jeg tror at du bare skal være deg selv og sørge med henne - fortell akkurat hvordan du føler det... Hvis dere er veldig gode venninner vil hun nok sette pris på at du bryr deg, selv om hun nok sikkert vil føle en grad av urettferdighet. Hun vil garantert ikke "laste deg" for at dere får forskjellig utfall, men det kan kanskje være vanskelig for henne å glede seg like mye? Sistnevnte har jeg ikke noe belegg for, men jeg forestiller meg iallefall at det kan være slik.

Dersom hun skulle reagere annerledes, får du bare fortelle henne hvor glad du er i henne, og gi henne tid - si at du er der uansett. Kanskje burde du besøke henne uten din egen nyfødte første gang, og heller la henne selv be om å se Julie når hun er klar for det?? Jeg vet ikke...

Uff, dette er veldig vanskelig - og jeg føler med dere begge
Gammel 13-09-2005, 09:27   #5
Seniormedlem

Verdande sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,180
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg og svigerinnen min gikk gravid samtidig, mitt barn er en sprell levende 3 åring, hennes døde etter halvgått svangerskap.

Jeg tok kontakt ganske tidlig, etter å ha følt på mine egen følelser og tanker. Jeg tok også kontakt med lege/helsesøster for å få hjelp til dette. På den måten fikk jeg plassert følelesen på rett sted, min egen resel og frykt på en side, min egen sorg for barnet som ikek fikk leve og på den andre siden deres sorg og fortvilelse.

Det var aldri snakk om å gjemme seg bort. Jeg møtte opp med struttende mage, vil klemte hverandre og mitt barn sprellet som aldri før under begravelsen.

Da mitt barn ble født, fikk de møte henne, alene. Vi snakket mye, og jeg/vi lot de få reagere og føle slik som det gjorde. De kom ikke på sykehuset og de kom ikke til oss når det var mye folk til stede.

Det er umulig å si hva som er riktig i denne situasjonen, men du måta kontakt. En telefon, en SMS, men det viktigste er å møtes øye til øye så raskt som mulig og når hun orker det. Du skal være tilgjengelig, hun må bestemme tempoet.

Du har lov og skal glede deg over ditt barn, du skal ikke ha dårlig samvittighet overfor det.

Klem fra
Gammel 13-09-2005, 09:36   #6
Seniormedlem

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,941
Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.Tito har mye å være stolt av.

Det nok er veldig vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til noen som har mistet et barn. Jeg har opplevd mange tankeløse kommentarer som har såret.

denne siden kan du gå inn og lese gode råd under "ABC for pårørende".

Noe av det viktigste for meg, er dem som har vært der for meg og tatt kontakt med meg. Man orker gjerne ikke selv å ta kontakt med andre, men jeg satte stor pris på alle som tok kontakt med meg selv om de ikke hørte noe fra meg.
Tito er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-09-2005, 11:01   #7
Sue
Supermedlem

Sue sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,487
Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.Sue har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tito
Det nok er veldig vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til noen som har mistet et barn. Jeg har opplevd mange tankeløse kommentarer som har såret.
Det er dette jeg er redd for! Selvom jeg vokter meg veldig for hva jeg sier, så er det så lett å komme med en setning som kanskje ikke faller i helt god jord... Man ønsker å trøste, men noen ganger blir det bare helt feil...Men det beste er kanskje ikke å si så mye - føle seg fram litt..?!

Min venninne er en utrolig storsinnet person som tross mye motgang har kunnet glede seg over andres lykke! Kunne virkelig ønske jeg lignet mer på henne på det området!

Takker for råd og tar gjerne imot flere!
Gammel 13-09-2005, 19:17   #8
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Nellevis
Det er dette jeg er redd for! Selvom jeg vokter meg veldig for hva jeg sier, så er det så lett å komme med en setning som kanskje ikke faller i helt god jord... Man ønsker å trøste, men noen ganger blir det bare helt feil...Men det beste er kanskje ikke å si så mye - føle seg fram litt..?!

Min venninne er en utrolig storsinnet person som tross mye motgang har kunnet glede seg over andres lykke! Kunne virkelig ønske jeg lignet mer på henne på det området!

Takker for råd og tar gjerne imot flere!
Har ingen råd, men vil si at du helt sikkert kommer til å klare å møte din venninne på en fin måte. Lykke til
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-09-2005, 20:29   #9
Supermedlem

canisa sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,225
MP Rating: 100% (12)
canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.canisa har en strålende fremtid.

Å være ærlig om hvor hjelpeløs og usikker man føler seg er ofte det beste! Å være der for henne på hennes premisser er et annet råd (noe som kanskje ikke er like lett når du er høygravid).....

Dette var virkelig lei lesning, og jeg håper virkelig at du klarer å støtte henne samtidig som du klarer å ta vare på deg selv og ditt ufødte barn!!!

Sender over en

canisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2005, 20:53   #10
Veteranmedlem

Estrella sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 3,092
Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.

Vær der for henne uansett. Det tror jeg hun vil sette pris på. Det gjorde ihvertfall jeg.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:49.