Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har et barn for lite
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-07-2006, 01:43   #1
Seniormedlem

Sander's mamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Sørum
Meldinger: 2,069
MP Rating: 0% (0)
Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.Sander's mamma har en strålende fremtid.
Når en egen store mage føles urettferdig

Vet ikke helt om dette innlegget hører til her inne, men legger det alikevel her.

For det er virkelig slik at når en går der med stor mage og har et normalt svangerskap, kan det føles veldig urettferdig og en lurer på hvrfor en selv er heldig og andre ikke.

I august mnd er det 9 år siden jeg virkelig følte den følelsen veldig sterkt, og jeg slet med det. Jeg var i slutten av svangerskapet med min 2. sønn.
Min nevø hadde fått en datter og vi var i hennes barnedåp, og det var også en annen dame sm var høygravid.
I samme barnedåp var min niese (dåpsbarnets tante)

Hun var også gravid og hadde torsdagen før barnedåpen vært på den obligatoriske ultralyden. Hadde fått den ganske tidlig, for hun var i 17. uke.
En ultralyd som var blitt snudd til bnnløs sorg.
Barnet ville aldri kunne leve utenfor hennes mage, og det ville mest sannsynlig ende i en SA, så de anbefalte henne å avslutte svangerskapet.

Det valget tok hun, men dessverre fikk hun ikke gjort det med en gang.
Så den søndagen i august satt vi 3 gravide jenter/damer, men den ene skulle inn på sykehuset dagen etter for å føde sitt lille nurk. Det var ei lita jente.

Da følte jeg meg forferdelig. Jeg var så heldig å ha et friskt barn, og hadde et friskt et i magen. Mens hun skulle ikke få lov til å få sitt barn.
Det var direkte ubehagelig når andre spurte hvordan det gik med meg når hun var i nærheten, for jeg så hvor hardt det hele var for henne.
Hun ble ikke lenge, men jeg fikk gitt henne en god klem før hun gikk.

Dagen ettter ble ei lita jente født. Hun hadde 32 cyster fra nakken og ned, som det stakk ut nervetråder fra, og de ble anbefalt å IKKE se henne.
Hvordan og hva som var årsaken fant de aldri ut.
Gammel 23-07-2006, 09:33   #2
Veteranmedlem

Piamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: på landet
Meldinger: 3,834
Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.Piamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når en egen store mage føles urettferdig

ord blir fattige,så jeg gir deg en jeg

For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

dersom du føler deg ensom er det kanskje fordi du bygger vegger istedenfor broer.
Piamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2006, 08:58   #3
Veteranmedlem

Estrella sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 3,092
Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.

Gammel 25-07-2006, 13:28   #4
Supermedlem

Starlight sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 1,431
Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff så forferdelig trist.

Skjønner veldig godt hva du mener,jeg har det også slik, jeg jobbet sammen med tre gravide da jeg selv var gravid med min første spire, jeg mistet i uke 14 og det var et mareritt å gå på jobb etterpå å se de andre gå der med store mager, høre de snakke om alt som har med sv.skap å gjøre.

Jeg har etter dette følt meg litt ille tilmote når jeg har gått gravid og truffet andre som har mistet eller som sliter med å bli gravid
Gammel 25-07-2006, 13:45   #5
Aro
Veteranmedlem

Aro sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Utflytta nordlending
Meldinger: 4,680
Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.Aro har en strålende fremtid.

Snufs! Så flink du er å skrive Skjønner tankegangen din veldig godt. Det kan nok føles veldig urettferdig for noen. Man skal jammen være glad for de friske og raska barna man får
Aro er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2006, 19:54   #6
Supermedlem

Mollyana sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sandefjord
Meldinger: 1,030
Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.Mollyana har mye å være stolt av.

så forferdelig å høre om den lille jenta.. grusomt.. tenk så heldige vi som har fått beholde nurkene våre er..jeg tenker på det hver eneste dag.
Gammel 25-07-2006, 22:50   #7
Moderator

Isiis sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 10,036
Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.Isiis har et ubeskrivelig bra rykte.

Så utrolig trist..har ikke ord
Gammel 26-07-2006, 16:38   #8
Supermedlem

milla07 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,489
milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.milla07 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mollyana
så forferdelig å høre om den lille jenta.. grusomt.. tenk så heldige vi som har fått beholde nurkene våre er..jeg tenker på det hver eneste dag.
Ja tenk å heldige mi er!!!

til alle!!!

Millas hobbyverden
milla07 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-07-2006, 18:16   #9
VIP-Medlem

Pusa sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,210
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja livet er ikke rettferdig bestandig. Har ingen problemer med å forstå hva du mener.
Pusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2006, 15:42   #10
era
Medlem

era sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 484
era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.era har en strålende fremtid.

Vi er fryktelig heldige når ting klaffer.....og vi kommer oss videre når det ikke gjør det. Vi mennersker er rare og forundelige skapninger.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:25.