Dette er en historie som er så uendelig trist,men også en solskinnshistorie.
Vi opplevde vårt værste mareritt,og vårt strørste mirakel.
Den 14.september går vannet på tv.1 og vi får beskjed om at han er i ferd med å dø når vi ser han på ultralyd. Tv.2 har det helt fint. Dagen etterpå får vi bekreftet at han er død. Jeg blir liggende i tre dager før fødselen starter den 17.09.04. Vi har fått beskjed om at begge barna blir født og at ingenting blir gjordt for å hjelpe tv.2 som fortsatt lever. Det er altfor tidlig,vi er i uke 21 nå.
Mirakelet som skjer er at etter at Iver er født,stopper riene opp og blir svakere. 2 timer etter at Iver er født, sjekker jordmor hjerterytmen på tv.2 og sier at den er på 70,og at hun tror at det er min puls. Altså at tv.2 også er død. Men en lege kommer for å sjekke først,før de gir meg rie-frmkallende. Under ultralyden skvetter jordmor og lege plutselig til og utbryter:her er det jo liv! Alt står bra til med tv.2,nå med hjerterytme på 170.
Det er vanskelig å fortelle alt,men vil dere lese mer er minnesiden til Iver her:
www.freewebs.com/adelesofie/englegutteniver.htm
Vi har bilde av lille gutten vår der,husk at han er født veldig for tidlig..
Jeg blir ligende på sykehuset i 8 uker før fødselen starter igjen og Adele Sofie blir født i uke 28. INGEN kan fortelle oss hvorfor det gikk så bra! INGEN av legene ga oss noe håp om at tv.2 skulle overleve. Alle sa at fødselen kom til å starte igjen,og det innen en uke.
Jeg fødte på Fredrikstad sykehus,og legene der hadde aldri opplevd dettte før! En lege hadde oplevd det 1 gang iløpet av 30 år på Rikshospitalet.
Vi er lykkelige for at dette mirakelet skjedde oss. Vi har vårt solskinn Adele Sofie,og hun hjelper oss gjennon sorgen over tvillingbror Iver.
Men er det noen som har hørt/vet om noen andre som har opplevd dette?