Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-08-2009, 09:04   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 6
MP Rating: 0% (0)
Solact86 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Ammin,pumping, mmE?

Har en liten sønn på 4 uker. Om 2 uker skal jeg reise vekk 1 et døgn, å min mor skal passe på han. Planen var å få pumpet ut så mye melk at han hadde nok mat, men jeg klarer så vidt å pumpe ut en halv liten flaske. Hva bør jeg gjøre?

Vurdere nå MME, men da bør jeg vel venne han til det? ol..

Noen tips?
Solact86 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2009, 10:41   #2
Medlem

jinxl sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Trondheim
Meldinger: 61
jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.jinxl er et navn alle kjenner.
Sv: Ammin,pumping, mmE?

Morsmelken kan fryses, men er du redd han skal få for lite melk kan det jo være en ide å prøve å introdusere mme en gang om dagen slik at han blir vant til den.
Jeg del ammer pga at jeg fikk aldri nok melk, og hos oss tok det en eller to før han ble vant med mme. Pluss at han skal jo bli vant med flaske også(hvis han ikke allerede er det da) Vår gutt feks tar ikke Avent flaskene, men er storfornøyd med Dr Browns, som også er kolikk forebyggende.

jinxl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2009, 15:02   #3
Juniormedlem

Mathildex2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 32
Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.Mathildex2 er bare skikkelig grei.
Sv: Ammin,pumping, mmE?

De små må venne seg til både mme (er litt hardere mot magen en morsmelk) og flaske. For å få ut mer melk når du pumper deg, kan du ihvertfall pumpe deg etter morgen amming. Dersom du pumper deg på natten og så vil det hjelpe på å øke produksjonen. Spar opp og frys ned. Det du samler over ett døgn, fryses ned. Når du tiner melka (i kjøleskap) er den holdbar i 3 dager. Syns du det er veldig slitsomt, kan du begynne nå med å venne lillebarnet til mme, så kan mammaen din supplere med morsmelka du har pumpet ut. På apoteket selger de NAN hypoallergen som er litt mildere mot magen. Denne er igjen ganske dyr..
Lykke til

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:13.