Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-08-2009, 09:32   #1
Supermedlem

AnnC sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Norge
Meldinger: 720
MP Rating: 0% (0)
AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.
Fullamme med et bryst?

Det var bare en tankesom falt meg inn. Kan man fullamm fra kun det ene brystet?
Problemet her i huset er at babyen tuller en god del ved det ene brystet. Og jeg ser at sugeteknikken hans er annerledes på denne siden. Han er sjelden fornøyd etter måltidet og det går ikke lang tid før han vil ha mer mat. Jeg føler også at det er mindre melk der og det gjør litt vondt når jeg legger han til. De dagene jeg kjenner det er mye melk der har jeg skikkelige kuler og får vondt, sikkert tilstoppet melkeganger. Da tar det et døg før det er bra.
Jeg vil gjerne fullamme frem til jul, men er litt redd for at dette brystet svikter.
Hva kan jeg gjøre for å få det til å "virke"?
Ammingen går ellers veldig bra fra andre siden og foreløpig ha han fått nok melk. Jeg legger han til ca hver annen time gjennom hele døgnet for det er da han vil ha mat. Får kun et bryst, men er fornøyd med det så lenge det er på den gode siden. Noen ganger er han også veldig fornøyd fra den andre siden. Eller, det virker jo som han er mett, men det blir liksom litt mer uro etterpå og under måltidet. Dog han er såpass fornøyd at jeg ennå ikke har trengt å legge han til andre siden mer enn et par ganger.
Noen råd?

Mamma til Lillegull1 (9år) og Lillegull2 (6år)

30. mai 2009

3270 gram og 49 cm

AnnC er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2009, 09:36   #2
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 580
Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.
Sv: Fullamme med et bryst?

Jeg har ammet nå i to år, nesten bare på ene sida. Det går helt fint det.
Gammel 04-08-2009, 09:36   #3
Medlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 296
Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.Davids-mamma er fantastisk mot andre.

Har du fått sjekket nakken hans? Kan jo være at han er litt stiv på den ene siden, slik at han ikke får ligget noe godt (KISS).
MEN til spørsmålet: JA. du kan nok fint fullamme fra et bryst (tenk på de som har flerlinger). Her gjelder etterspørsmål-prinsippet. Jo mer du sier til kroppen at du trenger, jo mer lager den...om du skjønte...
Gammel 04-08-2009, 09:50   #4
Supermedlem

AnnC sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Norge
Meldinger: 720
AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.AnnC har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Davids-mamma Vis post
Har du fått sjekket nakken hans? Kan jo være at han er litt stiv på den ene siden, slik at han ikke får ligget noe godt (KISS).
MEN til spørsmålet: JA. du kan nok fint fullamme fra et bryst (tenk på de som har flerlinger). Her gjelder etterspørsmål-prinsippet. Jo mer du sier til kroppen at du trenger, jo mer lager den...om du skjønte...
Legen på seksukers kontrollen hadde ikke hørt om KISS og mente vi ikke skulle tenke på det.... Jeg spurte, siden han har vært ekstremt urolig i 7 uker og kaster på seg når han skal sove. I tillegg ligger han med hodet veldig bakover. Som oftest ligger han faktisk å sover på den siden han ikke suger godt på....Får høre med helsesøster på tre måneder. Nå har han roet seg utrolig i forhold til de første ukene.
Det virker mer som om brystet er annerledes enn det andre når han suger på det? Ser annerledes ut

Mamma til Lillegull1 (9år) og Lillegull2 (6år)

30. mai 2009

3270 gram og 49 cm

AnnC er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2009, 19:17   #5
Supermedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 830
MP Rating: 100% (1)
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, man kan fint fullamme fra ett bryst. Jeg fullammet tvillingene mine til de var 6 mnd, og da hadde de hvert sitt bryst. De strevde forøvrig også med å ta den ene siden en periode - på grunn av skeivhet i nakken. Syns absolutt du skal få sjekket poden for KISS Det skader ikke å sjekke det, men du kan komme til å slite en del med ammingen dersom det er det og han ikke får behandling. Det starter nemlig med det ene brystet, og så kan du risikere at han ikke klarer å ta andre siden heller (ikke sikkert, men det var det som skjedde her og det krevde mye tålmodighet av både meg og barna).

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:02.