Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-10-2008, 15:00   #1
Supermedlem

TattyTeddy sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,281
MP Rating: 0% (0)
TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.
medela pumpe

Jeg har 2 ganger tidligere hatt denne pumpen fra medela, veldig fornøyd med den, men har solgt begge siden jeg bare pumpet i knappe 3 mnd.
Første gangen gikk jeg på skole og da var sekken super, men nå sist var jeg bare hjemme og det ble mye utstyr som ikke ble brukt.

Har jo prøvd den store blå de har på sykehuset og sist på sykehuset prøvde jeg denne:

Hvordan blir denne Swingen i forhold??? Synes den ser så liten og svak ut i forhold til den som er i sekken.. Men jeg vurderer å kjøpe en slik en nå, noen med erfaring??

TattyTeddy er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 15:43   #2
Seniormedlem

elmar sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 1,511
MP Rating: 100% (1)
elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.
Sv: medela pumpe

Kommer an på om du kommer til å amme også..Jeg amma ikke.Pumpa med denne fra juni til januar....Den er helt grei..men anbefaler en dobbel..Tar lang tid å pumpe begge bryst når en "full pumper og særlig om man har mye melk.. (kunne sitte opp til halvannen time å pumpe..hadde vanvittig mye melk)
Swingen er lett og bruke,lett å gjøre ren,går bra på batterier..på mitt bruk så holdt 4 aa batterier en helg..Man får kjøpt mye ekstra utstyr til denne..
Stykket man har mot brystet syntes ikke jeg var noe behagelig å bruke..kjøpte noen på apoteket som var i helplast og var mye bedre..

På nyfød med hadde de den der i midten og den var helt suveren..kunne pumpe meg ferdig på max 30 min.
Som sagt helt grei pumpe,men ville ha valgt noe større om du planlegger "fulltids pumping"
Gammel 15-10-2008, 17:52   #3
Supermedlem

TattyTeddy sin avatar

TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.TattyTeddy har en strålende fremtid.

har fulltidspumpet begge gangene, hadde de "nye" brystskjoldene på den siste pumpa + at jeg kjøpte et par ekstra av de gamle. Så har prøvd begge deler.

Huff går den bare på batterier altså, kanskje skal bare se etter den med sekk likevel da!!. Blir rakst like dyrt om en må kjøpe ekstrautstyr til den..

Gammel 15-10-2008, 17:53   #4
Seniormedlem

elmar sin avatar

elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.

nei nei nei..går på strøm,men man kan bruke batterier også ... Må ikke kjøpe noe ekstra til den swingen..bare jeg som gjorde det for å slippe å vaske så ofte...

Jeg kommer ikke til å fulltidspumpe med bare en swing..mulig om jeg har to :PTar for langt tid bare med en..
Gammel 15-10-2008, 17:56   #5
Supermedlem

TattyTeddy sin avatar

Oki, trodde den bare gikk på batteri jeg, såg for meg at det ble veldig mange batterier etterhvert

Har kjøpt ekstra deler til begge pumpene, så en slipper å vaske så ofte.
Greit å ha mulighet til å dobbeltpumpe ja, men en får vel kjøpt det ekstra til swing
Men vil det ikke da gi mindre effekt, synes fredeles den ser så liten ut..

Gammel 15-10-2008, 18:24   #6
Seniormedlem

elmar sin avatar

har kun prøvd de to nederste av bildene du har der...den i midten er klart mye bedre og kraftigere enn swingen..sparer tid på det..me alt kommer vel an på melkeproduksjonen også?
Jeg ble anbefalt å dobbeltpumpe...Hadde spart meg mange timer meg pumping med det..men men..den funka..
Var vel oppe i et par liter for dag i allefall...
Gammel 15-10-2008, 18:46   #7
Supermedlem

*diLLa* sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 796
*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.*diLLa* har en strålende fremtid.

sniker litt..
jeg har prøvd å pumpe med store blå & da klarte jeg å pumpe ut endel,
leverte den tilbake fordi jeg klarte å få igang amminga (full ammer nå)
men når jeg skal noe sted og må pumpe får jeg nesten ikke ut noe som helst. Bruker avent håndpumpe.
kan heller ikke gi han nan for det tåler han ikke.
Fungerer denne swingen bedre enn håndpumpe?

*diLLa* er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 18:50   #8
Seniormedlem

elmar sin avatar

har aldri prøvd hndpumpe og ikke gidder jeg heller (en evt neste gang da)
Var så greit med elektrisk..
Gammel 15-10-2008, 18:53   #9
Veteranmedlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 4,782
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Nettopp fått min swing i posten og har testet den ut nå. Virker til å være veldig bra synes jeg, behagelig og grei å bruke.
Gammel 15-10-2008, 18:54   #10
Seniormedlem

elmar sin avatar

Den er veldig behagelig å bruke

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:54.