Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-08-2009, 22:39   #1
Medlem

kiera sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Taremareby
Meldinger: 161
MP Rating: 0% (0)
kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.
pumpa meg jeg... melka er grønn...

Ehm.. er det normalt at morsmelken har et grønnskjær i seg eller...?

Tigergutt kom 11 mai 2009
kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2009, 22:45   #2
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 2,671
Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.Cathie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: pumpa meg jeg... melka er grønn...

Den tynneste melken som kommer først er blåaktig...
Og kanskje også litt grønnaktig? Vet ikke helt!
Gammel 01-08-2009, 22:53   #3
Medlem

Eplejenta sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 365
Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.Eplejenta har en strålende fremtid.

Har du drukket alkohol? Har hørt at enkelte kan få grønn melk da ja!!
Gammel 01-08-2009, 22:54   #4
Supermedlem

London sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 555
London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.

Har opplevd at den første melken har vært tynn og sett ut som skummetmelk, men har aldri hatt grønnskjær i den nei. Har du noen form for ubehag i brystene, mistanke om brystbetennese el?
Gammel 01-08-2009, 22:55   #5
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,561
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, jeg pumpet melk med grønnskjær

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2009, 22:56   #6
Medlem

kiera sin avatar

kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.kiera har en strålende fremtid.

den tynneste melken? Men burde ikke melken være feit nå så sent på kvelden?

Nei har ikke drukket alkohol nei, jeg har drukket vann, ammete og vørterøl i dag bare..

kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2009, 22:57   #7
Medlem

kiera sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av London Vis post
Har opplevd at den første melken har vært tynn og sett ut som skummetmelk, men har aldri hatt grønnskjær i den nei. Har du noen form for ubehag i brystene, mistanke om brystbetennese el?

hvordan kjennes det ut da? kjenner bare jeg har stikkinger av og til..

Gammel 01-08-2009, 23:04   #8
Supermedlem

London sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 555
London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.London har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av kiera Vis post
hvordan kjennes det ut da? kjenner bare jeg har stikkinger av og til..
Nå har jeg aldri hatt brystbetennelse selv, men du skal være obs dersom du har harde klumper/områder i brystet rett etter amming, huden kan kjennes varmere på de harde områdene.
Gammel 01-08-2009, 23:32   #9
Supermedlem

Sneglofant sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 761
Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.Sneglofant har en strålende fremtid.

Om du i tillegg får feber og røde områder på brystene er det sannsynligvis brystbetennelse og du bør gå til lege/legevakt så du får løst de opp. Men jeg regner med du hadde merket det om det var tilfelle

Vår lille Ranglefant kom 28. feb. -08
Sneglofant er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 00:14   #10
Supermedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 830
MP Rating: 100% (1)
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har pumpet grønn melk i mange måneder og kun hatt brystbetennelse 3-4 ganger så det skyldes ikke betennelse her i alle fall (faktisk har jeg brystbetennelse nå, og melka som kommer ut av det brystet er mye mer "melkete" i fargen).

Uansett, min melk blir jevnlig bakterietestet da jeg gir til melkebanken så grønnfargen skyldes i alle fall ikke bakterier her. Dersom det er vanlig for deg å ha denne fargen på melken så trenger du nok ikke bekymre deg (Den blågrønne fargen oppstod etter noen måneder når produksjonen av den feteste melken var over)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:09.