Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-08-2009, 19:42   #1
Medlem

Stinemor1 sin avatar

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 130
MP Rating: 0% (0)
Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.
Tilstoppede melkeganger- trenger hjelp!

Våkna i dag tidlig med et område i venstre pupp som var hardt og ømt. Greit nok det, har hatt tilstoppede melkeganger før som har løst seg fint med amming eller pumping. Men denne vil bare ikke løsne altså, babyen har tømt puppen flere ganger i dag, og nå har jeg forsøkt med pumping samtidig som jeg hadde varme omslag og masserte. 20 dråper fikk jeg ut....

Og det tilstoppede området er stort, ca 1/3 av puppen tenker jeg. Får jeg ikke løst dette snart så kommer jeg til å få en hel*etes brystbetennelse tenker jeg!

Har noen tips til hvordan jeg skal få løst dette snarest så blir jeg sjeleglad!! Håndmelking greier jeg ikke, så det er dessverre ikke et alternativ.

Magnus f. 27.04.2009
Stinemor1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-08-2009, 20:16   #2
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 973
veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.veobra har mye å være stolt av.
Sv: Tilstoppede melkeganger- trenger hjelp!

Jeg hadde det sånn i forrige uke, det tok omtrent et døgn før det begynte å gi seg. Jeg la ham til det brystet oftest, hoppet over det andre noen ganger. Kanskje du kan pumpe det som ikke er tilstoppet så du ikkke får problemer der også, og amme på det som er tilstoppet? Babyen tømmer jo mye bedre enn pumpen.

Lykke til!
Gammel 02-08-2009, 20:46   #3
Supermedlem

Marlena sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 623
Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.

Ta en varm dusj, legg på en varm klut.. Når man står i en varm dusj er det lettere å håndmelke.
Det viktigste for å unngå å få tilstoppede melkeganger er å holde seg varm, spesielt på hender, føtter og selvfølgelig brystene.
Sov med ullsinglet hvis du har, og noe på føttene.
Gammel 02-08-2009, 20:49   #4
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 724
Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.Oktober- mamma har en strålende fremtid.

Hvis du er ofte plaget av tette melkeganger kan Lecitin hjelpe deg. Deg var løsningen for meg. Jeg var veldig plaget men da jeg begynte med Lecitin ble jeg helt kvitt plagene. Anbefales!

Ammehjelpen
Oktober- mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-08-2009, 08:54   #5
Medlem

Stinemor1 sin avatar

Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.Stinemor1 har en strålende fremtid.

Nei, jeg har ikke vært særlig plaget av dette før. Kun i forbindelse med melkespreng før produksjonen stabiliserte seg. Men da var det som regel i hele puppen, ikke bare et område. Og det løsnet alltid med en gang jeg ammet eller pumpet.

Nå er det gått over et døgn og ingen bedring. Har ammet og ammet, pumpet med varme omslag og forsøkt å håndmelke i dusjen. Men den sitter like fordømt. Vondt er det også!

Magnus f. 27.04.2009
Stinemor1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-08-2009, 18:00   #6
Medlem

Linnsi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 433
Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.Linnsi har en strålende fremtid.

Jeg hadde det nå i vinter, ikke noe godt!
Jeg ble anbefalt og ta en varm dush, massere brystene med babyolje: Hele tiden byne ytterst på brystet og dra hånden inn mot brystvorten. Gjenta flere ganger...
Jeg stod sånn leeenge, men det løsnet og smerten ble borte

Lykke til

Min Oppussingstråd: http://nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=546444
Linnsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-08-2009, 21:48   #7
Medlem

Stinemor1 sin avatar

Nå ser det ut til å løsne heldigvis, det harde området har gradvis blitt mindre i løpet av dagen i dag. Har hatt puppen innpakket i ullinnlegg, samt ammet fra den vonde puppen først til alle måltider, og det ser ut til å hjelpe.
Hurra!

Magnus f. 27.04.2009
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:39.