Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-05-2008, 11:06   #1
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,388
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Må jeg bare akseptere dette?

Eldste jenta mi har siden hun startet i barnehagen nå like før jul, vært syk omtrent hver uke. Er det ikke forkjølelse, så er det noe annet.

I et par dager nå har jeg sett at kassen med vannkoppene står ubevoktet på bakken, slik at de minste lett bare kan forsyne seg selv av første og beste kopp.

I to tilfeller har jeg avverget at jenta mi har drukket av en annens kopp, men gudene vet hvordan det er ellers om dagen.

Er dette noe jeg bare må innfinne meg med? Eller kan jeg påpeke at kassen enten må passes på, eller settes opp slik at de minste ikke når vannkoppene?

På en side er det jo positivt at jenta mi får vann når hun er tørst (hun drikker jo av koppen på eget initiativ hjemme også), men når det kanskje går på bekostning av smitte så vet jeg liksom ikke.

Hva ville dere gjort/sagt?
Gammel 16-05-2008, 11:11   #2
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 7,530
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Må jeg bare akseptere dette?

Jeg kan trøste deg med at min jente også var mye syk første barnehageår! Det er svært vanlig. Selvsagt burde de ikke drikke fra hverandres kopper, men jeg tror likevel de ville blitt smittet uansett, jeg. De er jo små, spiser på leker osv så dermed spres smitten raskt. Du kan trøste deg med at det blir bedre når hun blir litt eldre!
Gammel 16-05-2008, 11:38   #3
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 20,716
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes det er rart at vannkoppene oppbevares slik, men jeg tror ikke det er veldig utslagsgivende mtp. smitte. I barnehagen er barna så oppi hverandre uansett, at smittet blir man, okke som....

Her står kassen med vannflasker oppå et bord, og barna spør etter sin. Poden har egnetlig vært ganske lite syk etter han begynte i barnehage i høst, men jeg tror heller det skyldes at han var to år før han begynte og fikk herdet immunsvaret i bl. a. Åpen barnehage et år først...
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-05-2008, 11:41   #4
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

De minste (i allefall min datter) klarer ikke å si fra at hun er tørst. Men koppene kunne gjerne stått på et bord ja
Gammel 16-05-2008, 11:43   #5
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
De minste (i allefall min datter) klarer ikke å si fra at hun er tørst. Men koppene kunne gjerne stått på et bord ja
Det er ettåringer på podens avdeling, så jeg regner med at de ansatte er flinke å tilby dem vann...
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-05-2008, 11:46   #6
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Joda, de ansatte her gjør også det. Men når kassen står ubevoktet på bakken, er det jo enkelt å forsyne seg selv.

Men hvis dere tror at det ikke har noe å si mtp smitte, så tror jeg at jeg bare lar det passere.
Gammel 16-05-2008, 11:50   #7
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
Joda, de ansatte her gjør også det. Men når kassen står ubevoktet på bakken, er det jo enkelt å forsyne seg selv.

Men hvis dere tror at det ikke har noe å si mtp smitte, så tror jeg at jeg bare lar det passere.
Jeg hadde tatt det opp uansett, jeg. Synes det er greit at barna lærer å ikke drikke av hverandres kopper!
Reinhold Niebuhr

Gammel 16-05-2008, 11:52   #8
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,195
MP Rating: 0% (0)
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis det er smitte du tenker på ved at flere drikker av samme kopp, så er det ikke mer å engste seg over. Det er nok bare en av hundreognils måte dei blir smitta på.. Hvis en skal begynne å plukke vekk alle dei smitte farlige "tinga"...da tror jeg det omtrent vil bli isolat til slutt
Gammel 16-05-2008, 11:55   #9
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Niobe, tanken er god, men det er bare tre forskjellige slag kopper, så flere barn har like kopper. Det som skiller koppene fra hverandre, er at det står navnet deres på dem. Men så lenge de ikke kan lese....

Men de kunne kanskje vært merket på annen måte, men det er kanskje ikke så lett mtp oppvaskmaskin ol.

Skal ikke være lett nei. Nok av ting å bekymre seg over gitt...
Gammel 16-05-2008, 12:18   #10
Supermedlem

Banan sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 1,164
MP Rating: 0% (0)
Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.Banan har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror jeg ville spurt om å få sette navn på koppen hennes, eller spørre om du kan ta med en flaske som er hennes.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:21.