Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Barnevogner

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-08-2009, 22:39   #1
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 7,548
MP Rating: 0% (0)
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.
Emmaljunga city cross-hjul.

Jeg kjøpte en brukt emmaljunga for 1 uke siden.
skulle ha den til sovevogn i bhg og som en vogn til vanlig bruk når jeg syns maclarentrillen ble for enkel og liten.

Fikk den levert på døren av selger på søndag. Veldig søt dame. Fikk ikke prøvd den før på veien til bhg mandag morgen og da merker jeg en merksnodig lyd fra bakhjulene.
Takktakktakk, en sånn kneppelyd. Jeg fikk jo helt angst. Når man kjøper en vogn, brukt eller ikke, så ønsker man jo at alt skal være i orden ikke sant?
jeg lurer litt på hva det kan være, men har dårlig tid og må bare gå til bhg og levere klumpen og skal skjekke dette når vi er hjemme igjen. sender en sms til selger om dette og hun sier hun ikke aner hva det er, for vognen har stått lagret hos henne ett år uten at hun har trillet den. men hun ber meg skjekke opp i det også skal vi snakkes om det videre.

Får ikke skjekket det før i dag, da jeg har latt vognen stå (inne) i bhg denne uken.. skjekket det nøye da jeg kom hjem og det viser seg at begge bakhjulene er ødelagt i "låsen" som på en måte låser/fester hjulene fast i hjulstangen, slik at hjulene sklir innover mot bremsestangen og denne tikkelyden kommer av at stangentreffer hullene(som bremsestangen skal inn i når man bremser).... skjønte dere dette?? Og de er altså så løse at hjulene KAN dette av, når man kjører...
Jeg ringer barnas hus for å spørre litt om dette og tror ikke de skjønner helt hva jeg mener.. men de sier jeg må komme ned med den, og at det muligens må helt nytt hjulsett til for å fikse. (det er forresten en 2008 modell)

Jeg sender meldnig til selger om dette har ikke fått svar om dette enda. så hun hadde prøvd å ringe mens jeg holdt på å legge ungene men jeg oppdaget det litt seint. er litt seint å ringe opp igjen nå.

Jeg vet jo ikke helt hva jeg vil nå.. hva syns dere? jeg kan jo ikke trille med denne vognen sånn som den er nå.. men samtidig så vil jeg jo ikke sitte uten vogn hvis jeg "hever kjøpet". Klumpen har også sovet helt fantastisk godt i denne vognen nå denne uken. omkring tre timer i strekk hver dag i bhg...
jeg vil heller ikke sitte igjen med regningen om jeg må betale for nye hjul.
Hva skal jeg gjøre nå da?

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 22:49   #2
Æresmedlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 10,045
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Emmaljunga city cross-hjul.

Sjekk først om det er en reklamasjonssak. Det forutsetter vel at selger har kvittering, kanskje.

sitter bakovervendt i Britax Secura og Britax TWE
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 22:53   #3
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

kan høre med henne om hun har det... og kan prøve å trille forsiktig ned på BH i morgen med den.. men det hjelper jo ikke det problemet mitt med at jeg må ha en vogn i bhg og om de tar inn min vogn, da er jeg jo like langt som jeg var før jeg kjøpte denne, bare uten penger..

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2009, 23:05   #4
Supermedlem

Tufso86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Utenfor Bergen.
Meldinger: 819
Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.

Jeg skjønner hva du mener.

Jeg kjøpte en ny (2009 mod) emmaljunga nitro city i sommer, som har samme bakhjul som citycross.
For å få den inn i bilen ved siden av hundeburet må vi ta av hjulene og når vi skulle sette dem på igjen låste den knappen seg fast, slik at hjulet ikke gikk i lås. Jeg måtte trille fra bystasjonen og til simobutikken den dagen med et hjul som var løst, og da kom den klakke-lyden du beskriver.
Fikk nytt hjul, men det har skjedd tre ganger til og alle gangene har vi levert inn e ødelagte hjulene og fått nye.

Så ringte reperatøren meg en dag, og sa at det fantes et parti med hjul som var produksjonsfeil på, og vi har vært så uheldige å få flere hjul fra akkurat dette partiet. Det er selve låsen i hjulene som er defekte, så emmaljunga har sendt ut nye låser til barneutstyrsbutikkene, slik at de som har fått defekte hjul kan få skifte lås.

Vi reiste derfor inn igjen for å få skiftet dette, men han var ikke der da og de ansatte klarte ikke å skifte låsen i våre hjul (de klarte ikke å banke ut den defekte låsen) så derfor fikk vi to nye hjul (for fjerde gang) fra et nytt parti som ikke skal være defekt.
Jeg vil tro at hvis du får kvittering så kan du gå til butikken hun kjøpte den i og få skiftet hjullåsene. Det er jo nødvendig for at man skal kunne bruke vognen, og skikkelig frustrerende når det er sånn!!

Håper dette var til litt hjelp!
Gammel I går, 06:51   #5
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

åh det hadde jo vært flott, men hva om hun ikke klarer å finne kvitteringen?

Gammel I går, 09:03   #6
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

hun hadde kvitteringen!!! phu.. da skal jeg ned på simobutikken i uken. det dumme er jo at jeg ikke har bil så jeg må trille vognen igjennom byen og bort der.. isj..

må jeg ringe først eller kan jeg bare troppe opp?

Gammel I går, 09:23   #7
Supermedlem

Tufso86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Utenfor Bergen.
Meldinger: 819
Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis Vis post
hun hadde kvitteringen!!! phu.. da skal jeg ned på simobutikken i uken. det dumme er jo at jeg ikke har bil så jeg må trille vognen igjennom byen og bort der.. isj..

må jeg ringe først eller kan jeg bare troppe opp?
Kjenner til det du
Har jo selv trillet fra bystasjonen og bort til simobutikken på tre fungerende hjul. Jeg bare troppet opp Det skjedde jo når vi tok vognen ut av bilen. Jeg hadde jo derfor ikke kvittering med meg, og kjøpte den ikke der heller, men på simobutikken i åsane (Gullgruven). Men jeg bare forklarte det slik det var og fik nytt hjul.
Bare si at du har hørt at det har vært en feil på disse hjulene Det ordner seg nok!
Gammel I går, 09:55   #8
Medlem

Tamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Åsane
Meldinger: 227
Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.Tamma har en strålende fremtid.

Du kan kjøpe OTH'en min om du har lyst vettu

Godkjent ammehjelper
Tamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 11:35   #9
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

har ikke råd til enda en vogn vet du snuppa.. og jeg liker godt city crossen mtp vinteren. syns ikke oth'en er like lun... men mulig jeg kjøper en oth på våren en gang.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:28.