Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Bilsikring

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-05-2009, 20:51   #1
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 425
MP Rating: 0% (0)
Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.
Kjøpe bilstol i sverige/tyskland?

Jeg lurer på om det er noe vits å kjøpe bilstol når vi er på ferie i sommer? Skal da kjøpe et kjent merke, og selvfølgelig en god anbefalt stol... (må bare finne ut hva jeg vil ha..)

har lyst på en stol som kan stå både bak og forovendt...Og isofix da..

Plassene vi skal er jo svinesund evt strømstad..(ikke lengre inn enn så) og evt Flensburg i tyskland..
Gammel 21-05-2009, 21:11   #2
Seniormedlem

Tuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,722
Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kjøpe bilstol i sverige/tyskland?

I Tyskland finner du ikke bakovervendte stoler... Men det kan lønne seg å kjøpe beltestoler der, men det er jo ikke spesielt aktuelt for dere enda;-)

Du sparer nok en del på å handle i Sverige, men en for og bakovervendt med isofix tror jeg ikke finnes mange av. Kanskje bare HTS iZi combi X1 ISOfix.

Men hvorfor vendbar? Det er jo ikke anbefalt å ha barna fremovervendt før de kan sitte i beltestol.

Ville sett på en del Britax stoler jeg, Secura F.eks. Jeg kjøpte min hos Babyproffsen.
Gammel 21-05-2009, 21:41   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 2,302
Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg mener å huske at vi sparte ca 1000 kr på stol + base da vi kjøpte på Svinesund. Det er Maxi Cosi Cabriofix. For et par år siden kjøpte vi Emaljunga sportsvogn (husker ikke helt navnet på den ) og sparte 1000 kr i forhold til prisen på Rudo. Masse penger å spare i Sverige hvis man likevel skal dit.
Gammel 21-05-2009, 22:06   #4
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,974
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Ingen av stolene som kan brukes bakovervendt er anbefalt å bruke forovervendt, så akkurat det hadde jeg ikke brydd meg om.

Av Isofixstoler har du følgende å velge i mellom:

Akta Graco Duo Logic (kan også festes med tre- og topunktsbelte)
Recaro Polaric
Britax Fix Way
HTS iZi Kid Isofix (eller combi?)

Disse går bare til 18 kg, da isofixfestene ikke er godkjent for vekt over det.

Andre stoler som kan være verdt å prøve:

Britax Two Way Elite (25 kg)
Britax Multi Tech (25 kg)
Britax Secura (25 kg)
Britax Hi Way (25 kg)
Brio Zento (25 kg)
Akta Graco Cosmic Comfort (18 kg i baksetet, 25 i forsetet)
Akta Graco Cosmic Comfort S (25 kg)
Maxi Cosi Mobi (25 kg)
HTS iZi Kid (18 kg)
HTS iZI Combi (18 kg)

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-05-2009, 21:47   #5
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 425
Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.Mizzy er fantastisk mot andre.

Tusen takk! Da skal jeg sjekke i sverige! Og kun bakovervendt med isofix!

Så greit å spørre her inne ja! Så da innebærer det å finne ut hvilken som passer i vår bil! vw touran
Gammel 25-05-2009, 13:57   #6
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 6,220
MP Rating: 100% (2)
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har hatt DuoLogic i Touran, passet fint. Vil absolutt anbefale en stol uten forankringsbelter.
Og en annen bil enn Touran.

Sjekk hos Babyproffsen på Svinesund, de kjører over grensa for å sende. Ellers må du betale moms og fortollingsgebyr på stolen om du bestiller fra utlandet, og da går fort vinningen opp i spinningen. Husker ikke om det er 300 eller 400 BP Svinesund tar for å sende en stol, men de er kjappe med å svare på mail hvertfall.

(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)

Sist endret av Autofil; 25-05-2009 kl 14:00.
Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:17.