Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Klær og utstyr > Bilsikring

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-02-2009, 10:22   #1
Supermedlem

Ineva sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Drammen
Meldinger: 828
MP Rating: 0% (0)
Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.
For kort sikkerhetsbelte i baksetet

I dag oppdaget jeg at sikkerhetsbeltet i baksetet på bilen min er i korteste laget for å feste Maxi Cosi cabrio fix setet vårt. Det går med nød og neppe, men det er ikke ideelt, særlig ikke når Lillebror blir større. Jeg har en Opel Vectra 2003-modell, så jeg har ikke mulighet for å kjøpe base og bruke IsoFix.

Jeg tror alternativene er å enten kjøpe nytt bilsete eller koble ut airbagen i forsetet. Hva vil lønne seg for oss, både økonomisk og sikkerhetsmessig? Hvilke babyseter passer når man har korte sikkerhetsbelter? Hvor mye koster det å koble ut airbagen?

Ineva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 10:34   #2
Supermedlem

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,023
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.
Sv: For kort sikkerhetsbelte i baksetet

Men hvis du fester basen med beltet da? Basen bruker mindre belte enn setet tror jeg.
Gammel 18-02-2009, 10:39   #3
Supermedlem

Ineva sin avatar

Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.Ineva har en strålende fremtid.

Går det, altså? Jeg trodde man måtte ha IsoFix for å bruke base.

Sist endret av Ineva; 18-02-2009 kl 11:00.
Ineva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 10:42   #4
Supermedlem

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 637
Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ineva Vis post
Går det, altså? Jeg trodde man måtte ha IstoFix for å bruke base.
Nei, det finnes baser som kan festes med både isofix og belte. den koster ca 1500, dvs litt dyrere enn den som bare festes med isofix(ca1000). Men det er vel kanskje likevel den billigste løsningen på problemet ditt.....
Sommerbarnet 2005
Prøvende er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-02-2009, 14:21   #5
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 9,022
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jepp, prøv med base for bilbelte du

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-03-2009, 15:54   #6
Supermedlem

Ineva sin avatar

Hva heter dette da? Er det en spesiell som hører til Maxi Cosi? Får jeg kjøpt den på Barnas Hus eller Reflex?

Gammel 01-03-2009, 17:02   #7
Supermedlem

Teeny sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 962
MP Rating: 100% (1)
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

EasyBase festes med 3-punkts-sele. EasyFix kan festes med enten isofix eller 3-punkts-sele. De selger den i alle fall på Barnas Hus.
Gammel 01-03-2009, 17:21   #8
Supermedlem

Millema sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 712
Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.Millema har en strålende fremtid.

Vi har også for korte seler. Kjøpte base for å feste med selen, og har da masse å gå på. Fikk den til isofix fordi de ikke hadde den uten på lager. Tror den med iofix ligger ca 300 over i pris.

Dessuten er base vanvittig kjekt!!!
Gammel 01-03-2009, 18:27   #9
Veteranmedlem

Luuca sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 4,003
Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.

finnes det ikke noe slags mellomstykke mellom selve selen og den dingsen seles festes i?

Vi har samme problem som deg Går til nøøøød, men da må jeg inn i bilen fra andre siden og virkelig TRYKKE selen nedi Hadde det vært 1 mm kortere hadde det ikke gått....
Gammel 12-03-2009, 16:05   #10
Medlem

Sia08 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 349
Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.Sia08 er fantastisk mot andre.

Berre eit tips! På våre to bilar+ foreldrene mine sin bil,er bilselen på eine sida av bilen kortare enn på andre sida, maxi-cosi setet uten base går lett inn på den eine sida av bilen. Med base har vi ingen problem. Base som kan festast både med og uten isofix kan anbefalast, det har vi.

Jente 2005 Jente 2008
Sia08 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:34.