Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Blogger
Registrer Blogger NY! Markedsplassen NY! FAQ Medlemsliste Kalender Marker alle forum som lest

Gammel
Rating: 2 Stemmer, Snittrating: 5,00.

Alle monner drar - på tide å ta ansvar

Postet 02-01-2008 kl 19:24 av Helene Harefrøken
Jeg ble litt engasjert på et annet forum, når jeg leste uttalelser fra enkelte om at de blåste i miljøet. Det de gjorde ville alikevel ikke gjøre noen forskjell i det store og det hele. I beg to differ! Det fikk meg til å poste dette innlegget(som jeg i grunn ikke syntes var så verst, så jeg velger å skrive det her også) i litt modifisert NM versjon:

Jeg forstår at det lille bidraget hver enkelt av oss som mennesker gjør i hverdagen kanskje ikke bidrar noe særlig direkte til miljøkampen...
Helene Harefrøkens avatar
Æresmedlem - Moderator
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 5 Helene Harefrøken is online now
Gammel

skuffet

Postet 02-01-2008 kl 18:25 av Jalapeno
I dag har jeg vært på veiing med hun ene snuppa og hun har ikke lagt på seg. Hadde gått ned 500 gram sist veiing. I tillegg til dette har hun diare, betennelse og villkjøttt rundt knappen. Vi får ikke sondet henne for hun har så mye vondt.

I morgen skal vi til sykehuset for og finne ut hva vi skal gjøre. pakker med ting for det er jo fare for innleggelse igjen.
Hun er ikke dehydrert, men det går jo den veien
Jalapenos avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 3 Jalapeno is offline
Gammel

Dagen for å ordne opp...

Postet 02-01-2008 kl 17:03 av EvaMor
I dag har det vært dagen for å ordne hundre forskjellige ting. Jeg har fått kjøpt kran til vasken som vi skal ha i 2 etg, så nå er det bare å vente på rørlegger, så kan vi begynne med vegg, tak og gulv. Så håper jeg det er ferdig om et par mnd. Det hadde vært deilig.

Ellers har jeg vært på babyshop i dag. På lørenskog. Skulle bytte noe, men de hadde ikke igjen, så da beholdt jeg det jeg fikk, selv om det er akkurat passe nå. Får bruke den mens jeg kan. Men jeg hadde en litt rar opplevelse
...
EvaMors avatar
Supermedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 EvaMor is offline
Gammel

Vært på 6-ukerskontroll i dag!

Postet 02-01-2008 kl 16:29 av Kattrine
Ja, i dag var min første "ekskursjon" alene med Tormod. Det gikk over all forventning, han var så grei å ha med å gjøre atte. Hadde time på helsestasjonen klokka 12, og var der 5 minutter før tida faktisk, jeg som alltid er for seint ute til alt mulig egentlig. *mektigimponertovermegselv*

Var spennende å veie og måle Tormod, jeg var veldig sikker på at han har passert 6 kg nå, og det fikk jeg rett i. 6260 gram og 59 cm er han nå (4060 og 54 ved fødsel)....
Kattrines avatar
Medlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 2 Kattrine is online now
Gammel

En liten pause..

Postet 02-01-2008 kl 14:08 av Dubi
Julen er på vei ut av døren her, så jeg må bare ha en liten pause. Har egentlig ikke tid, det er så mye jeg vil gjøre. Tankene surrer og knaker, når jeg kommer på ting skulle det helst være gjort i går.

Må lære meg og slappe litt av, ta meg god tid med ting..

Nå sover di 2 små ute i vognene sine.

Vi har bakt boller, storebror og jeg. Hadt kakao, og Tante og mormor på besøk.

Om en time og to kommer far hjem, da får vi leke litt ute.
Juniormedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 Dubi is offline
Gammel

Blogg ja

Postet 02-01-2008 kl 13:18 av ~Froggie~
Det har jeg alltid hatt lyst til å prøve. Da skal man liksom ha noe å skrive om også for å i det hele tatt skape en interessant blogg, så det får jeg spare til en annen gang jeg har litt mer å skrive om. Jeg teller ned til overtakelse av leilighet, 20. Januar. 18 dager igjen og jeg har en haug som må gjøres! anikk:
~Froggie~s avatar
VIP-Medlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 ~Froggie~ is offline
Gammel

den o store ryddedagen..

Postet 02-01-2008 kl 10:30 av Upsidaysi
Som vanlig tradisjon her i familien er det den o store ryddedagen i dag... så i dag går ut og hele dundaset

er litt deilig å få tilbake den "rene" stua si også...er en hel haug med støvsamlere som følger med i julepynten altså

sitter å koser meg med siste rest fra julegodet nå...fant ut at kjøleskapet ser helt feil ut for å kunne begynne vårt sunnere liv i dag..må nok en tur på butikken gitt
Upsidaysis avatar
Moderator
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 2 Upsidaysi is online now
Gammel

Happi mårning!

Postet 02-01-2008 kl 09:14 av Dubi
Natten har vært grei, på en måte. Har sove tilsammen 4+3.5 time Mannen er på jobb, og jeg skulle absolutt gjort andre ting enn å sittet her. Mye jeg skulle ha gjort!
Men planen for dagen er å ikke stresse, slappe av her hjemme, men likevel få gjort noe

La nettopp lillebror ut i vognen, kaldt å gå i t-skjorte, han har godt med klær og sovnet med en gang.

Nå skal jeg bygge litt togbane med storebror!
Juniormedlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 0 Dubi is offline
Gammel

Tette melkeganger - IGJEN!!

Postet 02-01-2008 kl 07:45 av Kattrine
Oppdatert 02-01-2008 kl 08:08 av Kattrine
Er det mulig?!? Jeg frøys i 10 minutter med for lite klær på i går kveld, og dermed var det gjort. Og selvsagt sover da Tormod så godt som hele natta, så jeg ikke får tømt puppen. Han er ganske god til å sove når det ikke passer kan du si...

Så nå sitter jeg her da, med betongpuppen fra helvete, og melk helt oppunder kragebeinet, mens Tormod har sovna for ørtende gang. Har jo pumpe her, men får ikke til å bruke den... Nei, vi får håp det blir likar i morra......
Kattrines avatar
Medlem
Postet i Ukategorisert
Kommentarer 10 Kattrine is online now

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 10:03.





Powered by: vBulletin® Version 3.6.8,
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Alt innhold ©2001-2007 NybaktMamma.com