Se RSS-feed

geysirland

15 April 2010

Gi rating til denne meldingen
Hei igjen... NÅ er det lenge siden jeg har skrevet noe her.

Har det egentlig bra med meg sjøl for tiden. Om det er Cipralexen jeg går som gjør det vet jeg ikke. Men etter at jeg begynte med dem syns jeg sjøl jeg har fått ett nytt liv. Alt har blitt så mye lettere. Å sint på ungene kan jeg ikke huske sist jeg var. Det er så utrolig deilig.

Siden sist har jeg hat en kjemiprøve til. Første dagen etter påske og jeg fikk lest 2 kvelder... Men...endte på 5- så må si meg kjempefornøyd med den. Har også hatt en matteprøve siden sist og den fikk jeg også 5- på.

Nå er det snart bare 1 mnd igjen til heldagsprøvene starter og om vi kommer opp i noe i eksamen. Jeg har sendt inn søknad på farmasi høgskolen. Så får vi se da om vi kommer inn tilslutt.

Har trivdes godt på skola i år jeg. Det var smart å gjøre kjenner jeg nå.

Har faktisk hatt litt mer fri i det siste fordi faren hadde dem sist helg. Det gikk vel sånn nogenlunde greit. Så lenge de får mat og bleier så skal jeg vel ikke klage. Men da jeg kom for å hente dem å klærne jeg sendte med strødd utover hele huset hans. Ikke at han kunne pakke sammen litt til jeg kom. Og smokken til minsten hadde de mista ute. Han driter i om de mister smokken. Det koster tross alt 60 kr for 2 smokker så har sagt i fra at neste gang kommer han uten smokk.

Har bestilt ny time på familievernkontoret og skal dit 4.5 hvis alt går etter planen. Det heter familiesamarbeid. Han mente her at han skulle ha barna 2 dager fast i uka og da skulle de være på den gamle barnehagen. Dvs at ungene skulle bytte mellom to barnehager. Jeg sa at jeg var uenig i det. Og da ble familievernkontoret neste. Han har sagt at hvis de mener det ikke er gunstig for ungene å skifte så skal han gi seg. Så det nytter egentlig ikke hva jeg sier. Da skal han heller forslå og ha dem to dager og så kjøre dem til barnehagen her disse to dagene. Har ikke kommentert noe han får ta det opp på møtet.

Men tror nå det må bli kjedelig for ungene å være der. Fordi han gidder jo ikke ut med dem for blir dem bløte så virker det ikke som han klarer å tørke skoa demmers.

Ikke har han leker. Det er jeg som har sendt med klær og leker. Ikke har han tv, men det kan de nå godt være uten en helg i ny og ned så det gjør meg ikke så mye. Men tenker som så at jeg kan jo ikke nekte han å ha dem. OM det får ordentlig stell eller ikke så har vel ikke jeg så mye jeg skulle ha sagt. OM jeg begynner å sende bekymrings meldinger så vil jo det se ut som jeg er ute etter han.
Men ser jeg at dem lider på en eller annen måte så vil jeg jo kontakte barnevernet og høre hva jeg kan gjøre da.

Nytter ikke for meg å si at f.eks 1 åringen må få sove litt på dagen og legge seg til sånn ca faste tider osv osv... han hører ikke på sånt. Så han sover jo ikke noe på dagen den siste helga han var der. Det endte jo med at da jeg hentet dem så sovna de i bilen og de sov helt til kl 16.30 på ettermiddagen.

Ja nok om han.

3 åringen holder på å slutte med bleie. Det går framover.

Det er litt sånn av og på. prøver å ha bleien mest mulig av, men noen ganger setter hun seg på bakbena og skal ha på bleie fordi hun bruker samme størrelse som broren og da vet hun at vi har bleier i hus. Men får håpe det går seg til.

Jeg går jevnt til legen min. Hun er så utrolig trivelig. Viser seg at hun er gift med en iraner eller iraker..husker ikke, men hun har ikke opplevd noe sånne problem som jeg har med min eks.

Skal dit i morgen igjen og da har jeg ikke vært der siden før påske.

Trimminga går det dårlig med. Sliter med å komme meg ut å røre på meg. Men har heldigvis ikke lagt på meg noe ekstra i det siste.

Om mandagen fikk jeg brev fra nav forvaltning om vedtak om barnebidrag. Og jeg skjønte lite. Jeg søkte jo i august i fjor og fikk bidragsforskudd på 2700 kr pr mnd. Trodde det var det endelige jeg. Men nå kom vedtaket som viser at eksen har ikke svart på nav's henvendelser og dermed har de tatt utgangspunkt for sykelønn han fikk i fjor og ganget det med 12. Det viser seg da at jeg har 33.000 kr tilgode i barnebidrag. Istedet for 2700kr har jeg krav på nesten det dobbelte pr mnd.

Pluss at jeg også fikk vite at eksen hadde fått samme vedtak pluss en giro på over 60.000 kr skyldig barnebidrag. Tenkte at å hærregud...hvordan vil han reagerer på dette???

Han kom innom i går for å si hade til barna han reiser til hjemlandet sitt idag. Men så kom jo askeskyen så han sitter vel i trondheim å venter på at flyet skal gå. he he...Han sa ingenting og jeg syns det var så vanskelig å spille at ingenting hadde skjedd. Det der må da svi ordentlig på pungen til han lissom????

I morgen den 16 er det 1 år siden seperasjons dagen. Nå kan jeg søke om skilsmisse. Deilig.

Sist helg besøkte jeg bestevenninna mi. Har ikke vært hos henne på 4 år. Det var koselig. Hun har en schæfer hund og jeg hadde aldri hilst på han. Da jeg hadde lagt meg så kom han faktisk oppi senga mi og la seg. Gud bedre... så diger.... ja ja..varm var han jo.

Jeg trives bedre her jeg er nå. Har jo fortsatt skatte etaten på nakken og de mener at jeg ikke antagelig får noe ettergitt skatt. Men at jeg får utsettelse til jeg kommer i jobb og hvis jeg begynner å fikse opp gamle huset så vil de nok ta pant i det så da stengte den døra seg for nå. Men jeg tenker at det er nok bedre å være her så jeg slipper å bo så nært han eksen. Det blir bare rot det vøttø.

Jeg har fortsatt avlastning. Men den siste helga så skulle altså pappa'n ha dem.

Det viste seg jo også i det bidragsvedtaket at han ikke har samværskontrakt. Det blir jo dumt for han for da må han jo betale mer i bidrag. he he..så litt deilig at han suller seg inn i sitt eget nett.
Som han på nav sa...når han ikke svarer på henvendelsene og hvis han kommer og sier at inntekten er for høy så har han jo fått for mye sykepenger og da får han jo nav på nakken så jeg er litt spent på hvordan han har tenkt å takle den greia her.

Påska ble fin. Ble bedre enn jeg trodde. Hadde knall vær hele påska. Nå regner det igjen.

Idag har jeg endelig sulla meg til å vaske huset. I morgen kan jeg da gjøre litt mer sånn ting jeg syns er skøy. Eneste dagen jeg har fri fra skola.

Er veldig spent på hvordan det skal bli til høsten. Jeg håper så inderlig at jeg kommer inn. Jeg er så spent.

Minsten har blitt snart 20 mnd'er. Tiden flyr Han begynner så smått og si noen ord nå og syns mine to går så godt sammen. De er flinke til å dele på ting og de tenker på hverandre. Får den ene kjeks så husker de på at også den andre må få. Det syns jeg er fint. Selvfølgelig krangler de innimellom men det er så mye koselig dem i mellom også. Han har slutta å grise ved matbordet også. Deilig!!!!

Trodde aldri det skulle ta slutt.

Han våkner standard rundt kl 6... kunne godt ha sovet til kl 7..men men tenker på til høsten jeg da må vi opp 6 hver dag...uff det blir nok litt slitsomt. Men håper det går bedre enn jeg tror.

Ja det var visst alt for nå.
Hei då!!

Del på Facebook

Kategorier
Ukategorisert

Kommentarer

  1. Ra-punzel -
    Ra-punzel sin avatar
    Alt ser ut til å gå mye bedre for deg nå! Det er jo supert!! Godt at du får litt fri innimellom, og skolen går jo kjempefint ser det ut for
    Det er jo bra at jenta ønsker å prøve uten bleie, min minste har overhodet ingen interesse for det. Hun tisser på do en gang i blant, men det er rett og slett fordi vi setter henne på do hver morgen og kveld, ellers vil hun ikke gjøre det på dagen. Jeg håper hun viser litt mer interesse til sommeren. Skal bli så delig når hun slutter med bleier!
    Eksen din kommer seg nok ikke så langt nå for tiden nei. Selv om han skulle komme seg fra Norge, så er jo de aller fleste flyplasser stengt nedover i Europa også.
  2. geysirland -
    geysirland sin avatar
    Takk for kommentar.

Trackbacks

Antall Trackbacks 0
Trackback-link: