Se RSS-feed

geysirland

Fredag 13 august 2010.

Gi rating til denne meldingen
Heisann. Da er snart en sommer på hell. Det går jaggu fort.

Geysirland heimen har hatt en fin sommer.
Jeg og ungene har vært i familiepark med dyr, åpen gård, besøkt bekjente, bursdager og i slutten av juli var vi 1 uke i Sverige. Da var søstra mi med. Vi var i Østersund og Orsa. Var vel ikke helt heldig med været. Men det var ok å komme seg bort en tur. Ble noen erfaringer rikere med det å ta med ungene på ferie.

Har egentlig hatt ett greit forhold til faren også i sommer. Selv om han ikke har fulgt noe samværs opplegg så har han faktisk vært grei. Det virker som han trenger noen å prate med og dermed så blir det selvfølgelig meg.

Barnebidragene har begynt å komme inn ekstra så økonomien min holder på å bedre seg takk og lov.

Om 5 dager starter jeg min første dag på høgskola. Det blir spennende, men gruer også. Det blir antagelig mye nytt å sette seg inn i.

Ungene vokser. Minsten har begynt å prate og for tiden syns jeg han er greiest å ha med å gjøre. Han er snill. Men elsker å stikke av. Han blir jo snart 2 år nå.

3 åringen er nok i trass alder. Det er aldri noe som er rett lengre. Så det hender det blir litt time- out når det står på som værst.

Nå har jeg fått innvilget lån og stipend og sendte idag utdannings søknad til nav. Der var det fint lite hjelp og få. Har brukt 2 uker nå bare på tull ned på der. med en skriver de ikke får i orden igjen fordi de ansatte ikke kan å fikse den. Endte meg at jeg dro til byen å skaffet meg en sjøl.

Neste helg starter jeg på avlastning igjen med ungene. Etter som faren ikke følger noe opplegg er jeg nødt til å ha noe fast og forholde meg til.

Fått ordnet meg med vaskehjelp også i september. Er så mange polakker her som vasker hjemme hos folk så da kastet jeg meg på "trenden"...tror nesten alle småbarns familier her har vaskehjelp. Det skal bli godt å slippe det hengende over seg. Regner med det blir tøft nok lell.

Har hatt en fin sommer syns jeg.

Kjenner to stk nå som har meldt seg inn i vektklubbe.no og ene har gått ned over 40 kg og den andre 8 kg i sommer. Jeg burde slanke meg, men det er å komme igang. Er lei av å være feit. Så vi får håpe motivasjonen kommer utover høsten.

Nei det var visst siste nytt her i fra. Skrivast seinere.

Del på Facebook Legg til på Nettby Digg del.icio.us Google

Kategorier
Ukategorisert

Kommentarer

  1. Bambi -
    Bambi sin avatar
    Klager ikke du alltid over dårlig råd ?
    Da er det vel ikke så smart å leie inn vaskehjelp, man må ikke ha det som andre har.
    Hadde jeg hatt dårlig råd hadde vaskehjelp absolutt vært det siste som kom i mitt hus..
    Det er en luksus som jeg ikke engang nå ar meg råd til.
  2. tinwin -
    tinwin sin avatar
    ... Sorry, men det tenkte jeg også!
    Du ba en gang om tips til økonomi, Geysir.... tips er at alenemødre som studerer ikke har vaskehjelp! Dine penger - din business hvordan du prioriterer dem... men du har gitt ganske sterkt inntrykk av at du har det trangt, og hvis du da er på tur til å få orden burde du kanskje spare dem og ikke bruke alt du har på "lukus"!
    Ellers... kjempebra at du syns det begynner å ordne seg da
  3. geysirland -
    geysirland sin avatar
    .....
    Oppdatert 17-08-2010 kl. 08:46 av geysirland
  4. geysirland -
    geysirland sin avatar
    .....
    Oppdatert 17-08-2010 kl. 08:46 av geysirland
  5. geysirland -
    geysirland sin avatar
    .....
    Oppdatert 17-08-2010 kl. 08:46 av geysirland

Trackbacks

Antall Trackbacks 0
Trackback-link: