Se RSS-feed

geysirland

17 Oktober!

Gi rating til denne meldingen
Hallois..
Så har det gått nesten en mnd. igjen siden sist. Tiden bare flyr syns jeg.

Jeg har det fortsatt bra. Skola går bra så langt. Selv om jeg har følt at det har vært mye til tider så er det utrolig hva man får til hvis man får noen timer ekstra en dag på skolen.

Vi har begynt litt med lab. arbeid og det syns jeg er kjempe morsomt. Jeg har også vært utplassert 1 dag på ett apotek for å se hvordan det funker på baksiden. Det var kjempe spennende. Etterpå må vi selvfølgelig skrive en oppgave over det. Men det syns jeg gikk rimelig greit.

Jeg stortrives på skolen. Liker lærerne og elevene. Vi er kun 17 stk. i klassen så vi er en liten klasse.

Blir lite tid til noe annet enn hjemme og skole syns jeg. Men det er vel sånn det skal være.

Samværsavtalene med eks'en funker fortsatt ikke. Men har gitt opp akkurat nå. Han får bare holde på så han ser bare ungene når det passer han. Nå har han plutselig reist utenlands og har ikke sagt til noen at han har dratt. Bare de andre som er kollegene hans som begynner å ringe meg for å høre om jeg har hørt noe. Men har heldigvis ikke hørt noe så da er det vel greit. Vi har mekling på tirsdag og han sa han skulle avbestille den, men det har han ikke gjort så jeg får vel møte opp og si at det er bare å avslutte mekling framover for han følger ikke noe avtaler lell.

Var på foreldresamtaler på barnehagen her om dagen og da ble jeg rådet til å snakke med barnevernet angående barnefaren. Omstendighetene gjorde det at barnevernet var på barnehagen akkurat den dagen så jeg fikk snakket med dem med en gang. Men de mente jeg gjorde det riktig og bare fortsatte å svelge kameler og la han holde på for det var jo ikke snakk om noe omsorgssvikt slik de oppfattet det. Og det er det jo heller ikke og de mente jo kanskje at det var en fordel at ungene var mest hos meg og at vi holdt en lav profil for husfredens skyld. Så egentlig føltes det godt å få litt støtte på at det jeg har gjort er faktisk det beste i denne situasjonen vi er i. Så lenge jeg har fast avlastning 1 gang pr mnd så er det greit så har jeg i hvertfall 1 fast holdepunkt i mnd.

Vaskehjelpa er utrolig flink. Har ikke angret ett sekund på at jeg fikk noen til å vaske litt. Det er så rent og ryddig her når jeg kommer hjem når hun har vært her... Syns det er helt topp. Nå får jeg jo tid til å rydde skap og vaske kjøleskap. Gjøre rent oppvaskmaskin og oppvaskmaskin og sånne småting... Pluss at jeg får bedre tid meg ungene og det blir ikke noe stress lissom. Deilig!!

Idag unte vi oss en tur ut på kafe og spiste middag. Vel... ble jo underholdning av det. Det er leke krok ut i gangen og mens jeg og storesøster satt og ordna til ting og tang på bordet så ...så lillebror sitt snitt til å stikke inn på en av doene og dra do papier utover hele ganngen... så stakk han av ut... heldigvis med skoa på... så sprang han på loftet der... inn bak bar disken og inn på kjøkkenet...ut til de søkk våte leke stativene...

Så mat ro...vel ..hva er det...?? Lurer på hva folk tenker når andre unger sitter som tente lys rundt bordet med foreldrene sine mens jeg må løpe som ett hengt slips etter han uro proppen min... Til slutt va vi på bensinstasjonen for å fylle bensin og ungene skulle være med inn... før jeg har fått betalt har han stukket av med en svær rull med bokpapir ut døra...og jeg etter... setter den tilbake og han tar den like fort ut igjen... han får en advarsel om en tur til så bærer det ut i bilen... og det endte jo med det... satte han fast i bilsetet slik at vi kunne få betalt for bensinen og mens jeg står inne kommer en fyr og roper høyt...hvem er det som lar ett lite barn sitte alene og grine i bilen ???? Jeg sa det er mitt barn og han sitter der fordi han ikke hørte etter inne..og at vi skal ut med en gang men må bare betale for bensinen først...pluss at storesøster også kunne tenke seg å se litt på småting i butikken...gosh..blir irritert av sånne... har ikke barn sjøl da selvfølgelig... Heldigvis var det noen som sa... ja det er nå bra at noen setter grenser for barna.... Så vet ikke helt hvordan jeg skal tolke den der...men selvsagt liker jeg ikke å sette han i bilen og grine...men noen ganger ser jeg ingen annen utvei når han slår seg helt vrang. Alt dreier seg jo bare om han og stakkar storesøster får lite oppmerksomhet...syns jeg sjøl da. Gjør sikkert ikke alt så ok men... blir bare sånn når man blir oppgitt nok og fustrert nok.

Ny tv kanal.. Bliss... så isted på Linni... gud a meg for en blondine tenkte jeg... og hva ser menn i sånne... men ser jo hva de ser... store pupper og blondt hår..sikkert mer og... Samtidig så fikk jeg også litt feelingen at kanskje hun ikke er så dum alikevel...skal følge med på den... Men syns hun virker dum og deilig sånn utenpå...men kan hende hun er bedre på bunn. I hvertfall kult med ny kanal... ser tv norge kommer med en ny 1 nov... Max... blir spennende.

Nei nå skal jeg slutte...skal spise litt taco... før jeg laller... Til helga er det avlastning og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å slappe av og sove MYE!!!!!

Del på Facebook

Kategorier
Ukategorisert

Kommentarer

Trackbacks

Antall Trackbacks 0
Trackback-link: