Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-03-2007, 16:54   #1
Supermedlem

Mamacita sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 615
MP Rating: 0% (0)
Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.
"Pappa er barnevakt"

Er det bare meg som reagerer på slike utsagn som at "pappa er hjemme og passer barnet/er barnevakt". Om man er to om å være foreldre (altså om man ikke er alenemamma), er det ikke da naturlig at pappa er like mye hjemme som mamma om det skulle være noe? Pappa er da ikke barnevakt, han er pappa?

Kanskje bare meg som er gravid sniker som reagerer, men ble litt sånn... halloooooooo når jeg spurte en venninne om hun ville være med på kino en kveld og hun svarte at hun da måtte høre om pappa'en kunne være barnevakt først.... Greit at man må avtale om det passer, men ikke spørre pent om han kan "passe barnet"??? Eller???
Gammel 22-03-2007, 17:01   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: "Pappa er barnevakt"

jeg tenker som deg ja...

En er ikke barnevakt på sine egne barn...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2007, 17:06   #3
Veteranmedlem

Janis sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,431
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.

Man er jo som regel to om å være foreldre selv om man er alenemor/far, da.

Fedrene er ikke barnevakt.

Mulig det bare er et vanlig "utsagn"?
Gammel 22-03-2007, 17:12   #4
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,785
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er veldig vanlig at fedre sier det, at de sitter barnevakt, men jeg er helt enig med deg.

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2007, 17:15   #5
Seniormedlem

jeanett sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Lindeberg, Oslo
Meldinger: 2,019
jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.jeanett har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg også tenker sånn..
men jeg tenker litt sånn når det er steforeldre inni bilde også.
For meg og sambo er det inneforstått at vi begge kan finne på ting og da er den andre hjemme med snuppa.. man er ikke barnevakt likevel.. man er jo hjemme med barnet/ stebarnet sitt..

08.08.09 Bryllupstråden min
jeanett er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2007, 18:56   #6
VIP-Medlem

Morild sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,795
Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har tatt meg selv i å si akkurat det Sikkert det samme med din venninne. Her spør vi alltid hverandre om det er greit vi reiser ut. Både gubben og jeg. Ingen er "barnevakt", men siden jeg har mest ansvar for barna av naturlige grunner så er det lett å si at gubben er barnevakt... hvertfall hvis barnet er lite og man ikke har gått ut så mye

Morild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2007, 19:18   #7
Æresmedlem - Moderator

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 17,054
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 100% (1)
Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.Helene Harefrøken har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er helt enig med deg
Gammel 22-03-2007, 19:50   #8
Veteranmedlem

Trulta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 3,128
Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.Trulta har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette har jeg også "reagert" på, og sagt i fra til gubben at slik går ikke an å si
Trulta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2007, 19:54   #9
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,959
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Har også reagert på det utrykket!
Syns ikke far er barnevakt selv om mor og far ikke bor sammen og mor egentlig skulle hatt barnet. Men kan forsåvidt skjønne utrykket da..

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2007, 22:32   #10
Seniormedlem

SuperiorH sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 1,719
SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.SuperiorH har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har sagt det samme selv, altså sagt at jeg må høre med pappan om han kan passe barna.
Kanskje ikke akkurat ordet barnevakt, men ligger jo litt i det at jeg ikke kan regne med å kunne dra uten å ha spurt.
Min farmor er fra den generasjonen hvor det var helt utenkelig å spørre mannen om slikt, så hun sier bevist barnevakt når vi snakker om det.
Mulig jeg har det derfra..

Men vi er da såpass trygge på oss selv, og våre roller at det spiller ingen rolle hva vi kaller det, eller hva andre mener om det. Barnevakt er vokting av barn.

Mamma til to vakre jenter og en liten englegutt.
SuperiorH er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:36.