Søndag 30 mars våknet jeg kl 04.00 og merket at jeg fikk et lite tak i magen, ikke noe spesiellt vondt, men kikket likevel på klokken i tilfelle.. 20 min senere kom et til og et til etter nye 20 min. Tenkte noe var på gang og sto opp og gikk i dusjen for å vaske håret, skulle da ikke føde med fett hår!!!
Trasket frem og tilbake i stuen frem til kl 08.00, da var det 8 min mellom hvert tak. Ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme når det var 5 min mellom riene. Takene var ikke noe særlig vonde og jeg klarte fint å puste gjennom de, så jeg trodde dette kom til å ta laaang tid. Kl 12, og 5 min mellom riene, dro vi inn på sykehuset, var litt vondere nå, men fortsatt helt greit!
Ankom sykehuset kl 13 og ble sjekket. Hadde 4 cm åpning og ble tildelt fødestue. Sto i prekestol da jeg følte det hjalp å stå mellom riene. Plutselig ble riene harde, og jeg fikk lystgass. etter et par rier følte jeg pressetrang og jordmor sjekket meg, 7 cm! Lå i fødesengen og pustet, da plutselig kroppen tok helt overhånd og begynte å presse!! jordmor kjente på meg "oi! der står hodet i åpningen!" Bare to rier etter 7 cm!
Nå fikk jordmoren fart på seg ja!
Presset alt jeg hadde og etter noen få pressrier kom lille tulla mi ut! 3150gr og 48 cm lang, verdens nydligste
Lille Alexandra kom til verden bare 1 time og 47 min etter vi ankom sykehuset. Revnet ingenting og var opp av sengen rett etter fødselen. En fantastisk drø
mme fødsel!
Nå er jeg stolt mor til to vidunderbarn!