Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-03-2005, 23:46   #1
Veteranmedlem

Gorine sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: 2.etasje!
Meldinger: 4,118
MP Rating: 0% (0)
Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.
Da lille Marius kom til oss!

Ja, her er min fødselsrapport! Litt på etterskudd jeg da men!

Det hele starta rundt kl. 9.00 søndag den 12 desember 2004. Skulle sette meg på huk for å gjøre opp i ovnen(fyrer med ved! ) Dermed kjenner jeg det renner skikkelig...buksa ble kliss klass! Var litt usikker på om det var vannet som gikk, men ringte da sykehuset og prata med jordmor! Fikk beskjed om å sette på et bind, og hvis det var vått etter en time, så skulle jeg komme! Men det kom ikke mer...så antakelig var det resten av slimproppen som hadde gått!

Vel...jeg gikk nå her og hadde ikke vondt! Rundt kl. 12.00 begynte riene! Begynte med 5 min mellom dem...og de var ikke kjempevonde heller! Gikk en liten stund, og så var det plutselig 3 min mellom riene! Jeg gikk og sto...syntes det var vondere å sitte! Pusta og pusta gjennom riene! Var nede hos svigermor, sammen med dattera mi! Svigermor var helt på tuppa, sa ingenting, men merka ho var stressa! Samboeren min var ute og kjørte fôr til kuene(vi bor på gård og holder på med kjøttfe) og svigermor mente vi skulle ringe ham, ettersom jeg bare hadde 3 min mellom riene! (vi bor forresten i samme hus med svigers)

Så ringte jeg sykehuset og svigermor ringte sin sønn, min samboer! Han kom inn, men ville gjerne dusje først! Svigermor ble sint på ham, for ho mente at vi ikke hadde tid til det! Men jeg sa at det var greit! Og så passa vi på å spise først og...da hadde jeg 2 min mellom riene!

Dro til sykehuset, var der ca. kl. 14.30. Ble sendt inn på et undersøkelsesrom, og fikk en kjempekoselig jordmor! Ble tatt ctg, og jordmor undersøkte meg! Virka nesten som ho ble litt oppgitt...for der var det jo 9 cm åpning der!!! Jeg ble jo kjempeglad! Gikk selv inn på fødestua...sto ved siden av senga! Riene ble litt verre nå...men pusta meg igjennom dem! Så kom første pressria...opp i senga, sto på kne med saccosekken foran meg! Hadde nå to jordmødre inne hos meg! Ho ene kjente etter og syntes Marius lå litt høyt, og jeg hadde en skikkelig vannsekk der! Jordmor hadde veldig lyst til å stikke hull på den, men turte ikke pga at han lå litt høyt! To pressrier...splash...der gikk det hull på vannsekken! Godt!

5-6 pressrier...og så var han ute! Vår lille prins ble født 12. desember 2004
kl. 16.24! Han veide 4845 g og var 53 cm lang. Hodeomkrets: 38 cm

Syntes selv jeg hadde en kjempefin fødsel, selv om det var intenst og hardt mens det sto på! (Merk: min første fødsel varte i 33 timer...så da ble denne fødselen ingenting i forhold!)

Fødselsrapport-04Magegalleri-06Fødselsrapport-06

Sist endret av Gorine; 31-05-2006 kl 16:01.
Gorine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:38.