Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-08-2006, 13:05   #1
Supermedlem

Kizza85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,045
MP Rating: 0% (0)
Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.
cool Da lille nurket kom til verden!:)

Hei hei.Her er en liten rapport om fødselen te elias .Født 04.05.06

Kl 05.30 torsdag morgen våknet jeg av at jeg hadde så vondt i magen!
Jeg regnet me at det var sikkert fordi jeg var så tisse trengt så jeg gikk no på do og gjorde mitt.Gikk å la meg igjen men smertene forsvant aldri de bare kom og gikk.Tenkte kanskje dette var begynnelsen på noe men tenkte også neee sikkert bare noe jeg innbiller meg.Etter en stund begynte jeg å ta tiden og kl halv syv vekket jeg typen og sa jeg hadde smerter som jeg kjente ikke var kynnere og kom med 7 min mellomrom.

han spratt opp av sengen og sa ring jordmor.Jeg såg på han og sa rolig trenger ikke stresse.Jeg ringte jordmor og fikk beskjed om å treffe henne på legevakten i knarvik kl 07.30.Jeg pakket sakene til adrian.Melk og prøvde å huske alt og kjørte han opp til svigers der han sku få være mens ting sto på!

Typen stresset veldig.Føk frem og tilbake og kjørte som ett svin innover til legevakten.Jeg spurte han om han sku rekke ett tog.Jeg trodde virkelig riene sku avta når en kjører bil men jeg hadde fire rier på 15 min.Da vi omsider kom inn te jordmor hørte hun på fosterlyden og den var helt fint.Skjekke åpningen og sa her er ingen åpning så du kan trygt reise hjem spise frokost og gjøre litt dill dall men ikke løp opp og ned trapper el løpe rundt huset.Så tar du kontakt igjen vist du lurer på noe el riene blir sterkere så kommer jeg hjem te deg å ser på deg.

Vi kjørte der i fra.Hjem og spiste frokost og vasket litt klær osv.Rundt kl 13.00 bestemte vi oss for å reise inn te mamma å være der litt.Kjente at små riene stoppet opp litt og ingenting skjedde.Tenkte jaja kommer til å gå slik noen dager jah he he!Kom inn te mamma gikk å trasket litt rundt i huset hennes.Det ble 8 min mellom riene og sånn forsatte det.Så ble det 11 min og tenkte nei no har han tatt ferie.Da var kl 16.30

Plutselig ble riene sterke og me fire min mellomrom.(var som han satte i ett sprang).Typen ringte jordmor 16.40 og sa at no var riene fire min mellom og sterkere.Hun sku komme te der mamma bodde for var der vi var.16.52 ringte han igjen etter at min mor ble veldig bekymret for at hun måtte ta i mot dette barnet for da kjente jeg at press riene var på vei.17.00 ringte han igjen pg spurte hvor jordmor var for no var pressriene i gang og vannet var gått.( var fult kaos.min søster var hvit bleik i fjeset og holdt på å svime av og gren pga jeg hadde så mye smerter og hun var redd for meg).Jordmor kom inn døren 17.08.Jeg måtte snu meg fra kortesiden te langsiden i sofaen og det var ikke bare bare me bekkenløsning og pressrier.Fikk no omsider kommet meg over på andre siden av sofaen.Jordmor fikk lagt på håndkler og jeg kunne trykke i vei.( min far og typen tok seg en tur ut for dette orket de ikke se på he he).17.18 var småen kommet te verden!Min mor satt å priste meg høyt i skyene hvor flink jeg hadde vert.5 min etter at småen var kommet te verden kom ambulansefolket.Litt tidig for var samme damen som kjørte meg me adrian te sykehuset da han ble født året før som kom denne gangen også og sku frakte meg te haukeland.he he .så da bar det me ambulanse te haukeland for å sy to sting uten bedøvelse.Mange sier au au.Men e faktisk bare to stikk selv om det gjorde j**** vondt men hadde vert flere stikk me bedøvelse og det.Etter fire timer ble vi overfyttet til sykehotellet der vi sku overnatte både far og mor og sønn Fredagen bestemte vi oss for å reise hjem alle sammen for å møte storebroren og resten av folket som ville se han.

Denne gangen håper vi at vi har fått en rolig sønn som ikke har noe form for kolikk symptomer el ikke tåler melken sin.Så langt ser det veldig bra ut han sover eter og driter he he.

Dette ble litt langt så de som vil kan få lese det og har tid...!
Vedlagte bilder
Filtype: jpg PICT2251.JPG (5.9 KB, 24 visninger)
Filtype: jpg ambulansen.jpg (7.7 KB, 19 visninger)
Filtype: jpg PICT2047.JPG (9.9 KB, 15 visninger)

Sist endret av Kizza85; 16-08-2006 kl 13:10.
Kizza85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-08-2006, 10:04   #2
VIP-Medlem

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 8,738
Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.Polyanna har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Da lille nurket kom til verden!:)

wOW! Hjemmefødsel, du! Det høres jo ut som om dere tok det med fatning - en skikkelig urkvinne du, tydeligvis!

Fin historie!

Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2006, 18:29   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg er kjempeimponert !!! Så rolig du virket og så flott du forteller . Grattis med prinsen og takk for at jeg fikk lese rapporten din
(må si jeg ble litt rørt av historien din jeg :rørt)
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2006, 22:06   #4
Ise
Æresmedlem

Ise sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: På bygde!
Meldinger: 22,266
Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.

Oiida,det var kjapt levert!!Gratulerer så mye med den nydelige gutten
Gammel 06-09-2006, 10:15   #5
Supermedlem

Kizza85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,045
Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.

takker for det . He he jah jeg hadde ikke tid te å bekymre meg for alt skjedde så fort. Enste jeg tenkte på var å få ut denne ungen så jeg slapp den svartens smerten! Men jeg hadde aldri trodd hjemmefødsel sku skj meg nei og trodde for alt i verden at det ikke skulle gå så fort.! Fikk søren meg penger for å føde hjemme også
Gammel 06-09-2006, 10:46   #6
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,336
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer med en flott sønn
Takk for rapporten!

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2006, 01:29   #7
VIP-Medlem

Cecilie85 sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 9,296
Cecilie85 har slått av rykte

takk for fin rapport og gratulerer så mye med prinsen

Cecilie85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2006, 16:29   #8
Medlem

Celine sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 479
MP Rating: 75% (1)
Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.Celine har en strålende fremtid.

Gratulerer så mye.
Celine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2006, 08:56   #9
Veteranmedlem

LilleVims sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 3,934
LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.

Wow - "hjemmefødsel"! Synes jeg ser søsteren din...Er nok litt sterk kost for noen

Hørtes ut som en flott fødsel uansett da! Og du var jo kjempeflink!

Gratulerer så mye med Elias!

LilleVims er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2006, 10:16   #10
Supermedlem

Dalli sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,272
Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.Dalli har mye å være stolt av.

Jøss! Imponerende! Grattis. Skjønn gutt!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:35.