07-07-2008, 22:26
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 2
|
Må først begynne med at jeg hadde en drømme fødsel
Det hele startet 20 april.08 jeg og noen venner skulle grille å kose oss. jeg gikk på do og når jeg skulle tørke meg kom det masse slim og blod på papiret, så skjønte fort at noe ville skje ut over dagen. Fikk ikke noe reier, men kl19.30 begynte jeg å kjenne murringer, men de kom ikke regelmessig og varte ikke så lenge. Men ringte til føden med engang, de spurte om jeg kjente liv, og da jeg sa nei, fikk jeg beskjed om å komme med en gang til en liten sjekk, kom opp og snakket litt med en kjempe koselig jordmor. Riene kom veldig uregelmessig og varte toppen 15 sek. så jordmor sa at hun ville tro at det kun var maserier, men hun kunne no kjenne på åpningen. Da var kl 2015. og hun fikk jo sjokk, du har jo nesten 4 cm åpning og det hadde skjedd på 3 kvarter. Så jeg fikk ikke dra hjem igjen, så jeg ble gående der oppe uten noe særlige vonde rier, men kl 21.00 måtte jeg sånn på do å gjøre nr 2. Når det var unna gjort så begynte ting å skje, kl 21.30 kom riene ganske ofte, kom nesten uten pauser. jeg sa jeg ville ha smerte lindring, men det kunne de ikke gi, men kunne få akunpuktur, men det turte jeg ikke, var redd det gjorde vondt. hehe og jeg som sa jeg ville ha epuduralen.hihi.
så jeg skulle få gå i badekaret å slappe av litt, gikk oppi badekaret kl 22.00 og fikk beskjed at jeg ikke måtte ligge magen under vann, for hun hadde det litt forvarmt så det kunne stoppe opp, men jeg slengte meg paddeflat opp i badekaret. hun sa hun måtte ut å gjøre noen ting, men vi måtte bare ringe om det var noe. i det hun hadde gått ut døren sier jeg til sambo, tror jeg må presse. så han ringte på jordmor og hun kom løpende inn og da sa jeg, tror jeg må presse nå. og presset kanskje 4-5 ganger så var hun ute kl 22.27. hun var 3300g og 49 cm.
2 timer etter på var jeg på kledd og tutlet inn på vaktrommet å spurte om jeg fikk gå hjem snart. gjett om de lo godt av meg da. Alt var unna gjort på 3 timer, fra første rie til hun var ute
|
|
|