Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-04-2008, 14:41   #1
Supermedlem

LeneV sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Nordvestlandet
Meldinger: 706
MP Rating: 0% (0)
LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.
rørt Da Mathea kom til verden! Fødselsrapport

Her er fortellinga om hvordan vår skjønne Mathea kom til verden 14.04.08.

Mamma ble lagt inn på sykehuset søndag kveld. Pga at du satt i seteleie og ikke ville snu deg, bestemte vi at det beste var at vi skulle ta keisersnitt. Pappa var med, men reiste hjem i 21-tida. Han måtte legge seg tidlig for å være opplagt til den store dagen som vi har venta på så lenge! Vi skulle få se jenta vår for første gang!
Tidlig morgenen etter ble mamma klargjort til operasjon. Pappa kom tidlig. Tror ikke han heller hadde sovet særlig mye den natta.

Vi kom ned på operasjonsstua i 09.30-tida. Mamma fikk epidural-bedøvelse i ryggen slik at jeg var våken og kunne følge med hele tiden. Denne hadde jeg grudd meg litt til, men det gikk greit. På andre forsøk var den satt. Etter hvert kunne ikke mamma kjenne føttene sine. Pappa var kledd i grønn operasjonsklær, og satt ved mammas hode og passet på. Ca kl 10 var operasjonen i gang, og kl 10.07 var du ute. Du skrek nesten med en gang! Jordmor kom og viste deg fram til oss. Det var en jente, akkurat slik vi trodde! Da trillet tårene på mammas kinn... Du var lyseblå akkurat da. Og skrek høyt! En hærlig lyd! Jordmor tok med deg og pappa til et annet rom mens de fortsatte å operere mamma. Der ble du tørket og påkledd. Fikk på deg ei lita lue og teppe. Og du skoret 10 på apgar skala!

Så kom pappa bærende inn på operasjonsstua til meg med deg igjen! Et stort øyeblikk! Så ble du lagt på brystet mitt. Og du var så våken! Du hadde store blå øyne som så rett på meg. Og etter en liten stund begynte du å lete etter pupp. Du var så nydelig. Pappa satt ved siden av og fulgte nøye med på jentene sine hele tiden.
Da operasjonen nermet seg slutten, ville jordmor ta deg med opp på avdelinga for måling og veiing og bedre påkledning. Men mamma sa, litt på tull, at de ikke fikk ta deg med. Du måtte være her hos meg. Da sa j.m. at de kunne gjøre et unntak, og du og pappa kunne få bli med på post. op-avd.

Du lå på mammas bryst hele tiden. J.m. kom ned og så til oss et par ganger. Etter hvert tok hun deg og pappa med opp på avdeligna for veiing og måling.

Etter en stund hadde bedøvelsen gått så mye ut av kroppen til mamma og jeg bad om å få komme opp til dere. Tror klokka var ca 14 da. Du og pappa ventet på enerommet til mamma da jeg kom dit. Det var så utrolig godt å se dere igjen da! De hadde veid og målt deg, og du var 3218 gram og 47 cm lang. Akkurat passe stor! Du ble lagt inntil mamma igjen med en gang. Du var en helt perfekt nydelig liten baby! Kjempesøt var du.

Endelig var vi blitt en liten familie på 3, slik mamma og pappa har drømt om så lenge. Det var en slitsom, men utrolig spennende og begivenhetrik dag. Tenk, vi fikk møte deg for aller første gang! Denne dagen vil nok sitte brent fast i hukommelsen til mamman og pappan din til evig tid! Vår skjønne prinsesse!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Sist endret av LeneV; 04-05-2008 kl 14:37.
LeneV er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 15:35   #2
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,664
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (2)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Da Mathea kom til verden! Fødselsrapport

nydelig rapport....

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2008, 15:55   #3
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,331
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Herlig rapport!
Gratulerer så mye med prinsessa

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 13:34   #4
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,196
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 19:20   #5
Veteranmedlem

veslamor sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 3,224
veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.

gratulerer så masse!!

veslamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-05-2008, 20:00   #6
Medlem

*to prinsesser* sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 421
MP Rating: 100% (1)
*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.*to prinsesser* har en strålende fremtid.

Gratulerer så mye med den lille piken, Mathea...
Gammel 05-05-2008, 21:12   #7
Juniormedlem

UmaPuma sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 41
UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.UmaPuma er fantastisk mot andre.

Nesten som å lese om min egen fødsel.

Gratulere så masse med ei nydelig jente, LeneV. Husker deg godt fra SG, ble så glad da det endelig ble klaff for dere.

Klem
UmaPuma
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:23.