|
|
|
21-02-2008, 06:37
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,715
|
Dere som ble igangsatt...
|
|
Dere som ble igangsatt, hvor lang tid tok fødselen? Har liksom på følelsen av at igangsatte fødsler drøyer og drøyer?
PS: Fortell gjerne når dere ble igangsatt og hvorfor også
Sist endret av silkepels; 21-02-2008 kl 07:54.
|
|
|
21-02-2008, 07:23
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,897
|
Sv: Dere som ble igangsatt...
|
|
Jeg ble satt i gang med sistemann, og det er den fødselen som har tatt minst tid. Ble satt i gang ca. kl. 13.00 og rundt 23 ble hun født.
|
21-02-2008, 07:26
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 2,428
|
|
|
Fra jeg ble satt i gang til han var ute tok det 25 timer. 21 timer fra første rie. Utdrivingsfasen med pressrier tok over 2 timer.
|
|
|
21-02-2008, 07:32
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,513
|
|
|
Ble satt i gang uke 35, og var IKKE moden i det hele tatt. Tok laaang tid (2 døgn) var utrolig vondt og endte i keisersnitt. Men tror nok det er litt anderledes å bli satt i gang rundt termin når kroppen er mer klar for fødsel, min kropp samarbeidet ikke i det hele tatt. Håper jeg slipper det med neste.
|
21-02-2008, 07:44
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 1,089
|
|
|
Ble satt igang en fredag morgen kl. 10 med stripping og gel. Lillegull ble tatt med hastesnitt søndag morgen i 04:30 tiden.
Kroppen var overhodet ikke klar for fødsel, jeg var 15 dager over. Jeg fikk aldri særlig effektive rier, men hadde masrier hele tiden. Særlig siste døgnet hvor disse gikk nonstop, uten pause.
I mitt tilfelle så drøyde de såpass lenge med keisersnitt at det holdt på å gå galt med både mor og barn.
|
|
22-02-2008, 14:34
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,208
|
|
|
25 timer fra igangsetting, 11 timer fra vannet gikk og riene virkelig startet. Var 4 dager før termin, og jeg var IKKE i nærheten av å være moden. Riene var helt jævlige ved igangsetting i forhold til de to andre fødselene mine.
|
22-02-2008, 18:36
|
|
Medlem
Meldinger: 321
|
|
|
Har kopiert fra "dagboka" mi;
Fikk 2 modningspiller kl 19 tirsdag 8. mai pga at jeg begynte å utvikle svangerskapsforgiftning. Fikk CTG-registrering på kvelden som viste at Snorre hadde det bra og at jeg hadde noen sammentrekninger, som jeg ikke kjente! Ble sjekket kl 1 om natta, men der var ingen modning. Fikk beskjed om at jeg kunne få sovepiller ved behov.
Begynte å kjenne sammentrekningene litt etter og tenkte at dette er nok kynnere? Kynnerne kom hver gang jeg holdt på å sovne, så i 3-tida ringte jeg på sykepleieren og ba om sovepiller. Fikk også gitt beskjed om at da jeg var på do en halv time før (for å bæsje) hadde det kommet blodblandet slim. Fikk en tablett, men det ble ingen endring. Hadde stadige tak, og stadige dobesøk. I 6-tida ringte jeg på nytt, men legen hadde sagt at jeg kun fikk en tablett. Fikk et par paracet og akupunktur, men kjente ingen forskjell. Hadde fremdeles jevnlige tak og dobesøk for å bæsje ?
Plutselig begynte kroppen min å presse ved sammentrekningene. Jeg gikk på do igjen, og da forsto jeg ENDELIG at det ikke var bæsj som skulle ut, men Snorre!!
Mens jeg ennå satt på do ringte jeg på jordmora, og sa at her var noe på tur. Ho så med en gang at jeg var i full gang å presse, og at det var full åpning, for ho kunne se hodet. Jeg fikk beskjed om å skynde meg tilbake til senga. Jeg kom meg opp i senga og ringte til gubben. Det eneste jeg fikk sagt var "Du må komm hit me en gang!!" Da var klokka 08.26. Jordmor og en student henta alt utstyret de trengte inn på observasjonsrommet mitt, for de fant ut at det ble bare dumt å trille meg inn til ei fødestue.
Hadde fått beskjed om at nå var det bare å presse. Jeg ville ikke presse for fullt før gubben kom, for jeg ønsket jo at han skulle få være med. Heldigvis tok det bare ca. 10 min fra jeg ringte til han kom.
På slutten av fødselen merket jordmora at hjertelyden til Snorre ble litt svakere, så ho bestemte seg for å klippe meg litt. Jeg fikk lokalbedøvelse og et litt snipp, og kl. 08.58 var Snorre født! Det var med andre ord en ganske kjapp fødsel, uten annen smertelindring enn bedøvelsen før klippinga.
22-02-2008, 18:54
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2004
Sted: bakvendtland
Meldinger: 1,210
|
|
|
vannet gikk torsdag formiddag, reiste på sykehuset, og ble satt igang fredagsmorgen kl 9. fikk rier, som ikke jobbet med kroppen, så kl 1 på lørdagsnatta mistet jeg riene selv med full drypp. livmoren var utslitt sa legen. ble anbefalt keisersnitt, siden kroppen ikke klarte det selv, hadde 5-6 cm åpning da jeg mistet riene.
jentungen ble hentet ut halv tre på lørdagsnatta.
|
22-02-2008, 20:10
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: May 2003
Meldinger: 7,908
|
|
|
Med nr. 1 ble jeg satt i gang med modningsgele 6 dager før termin. Jeg var knapt moden med 1-2 cm åpning. Fødselen tok 4,5 timer og intense og harde rier.
Med nr. 2 ble jeg satt i gang med modningsgele da 10 dager før termin. Jeg var ikke moden, hadde lang livmorhals og knapt 1 cm åpning. Fødselen tok 1 time og jeg hadde riestorm med 10 sek mellom riene fra begynnelse til start. Det var den tøffeste fødselen.
Med nr. 3 ble jeg satt i gang 14 dager før termin ved å ta vannet. Jeg hadde da 4 cm åpning og var tøyelig. Fødselen tok 1 time og 15 min og var den letteste da jeg faktisk rakk å trekke pusten mellom riene til tross for at det gikk fort.
|
28-02-2008, 10:41
|
|
Medlem
Meldinger: 446
|
|
|
ble satt igang med drypp med førsteknætta pga en vannlomme eller hva man kaller det ,var gådd og de trodde d var fostervannet..jeg var da i uke 35 pluss noen dager..
jeg ble satt i gang på morraen i 8 tia...hadde ingen rier enda da klokka var 5 på ettmiddagen..men hadde bynt å få åpning...de oppdaga da att dbarer var envannblære som var gådd og tok vannet..og da hadde jeg rier i under 4 timer,og 21,50 var hun ute...ca 1 time med pressveer...så min
korteste fødsel var da jeg var igangsatt...
min andre fødsel som startet av seg selv tok over 12 timer før han var ute:P
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Hybridmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:01.
|