Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-11-2007, 17:18   #1
Supermedlem

Emjo sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-Jæren
Meldinger: 1,175
Blogginnlegg: 5
MP Rating: 100% (4)
Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.Emjo har et ubeskrivelig bra rykte.
Fødselsrapport - da Jonas ble født

Mandag 8 okt reiste jeg tidlig til SUS. Vi skulle sette igang fødselen 2 uker før termin pga ultralydundersøkelser viste en gutt som var 17% større enn gjennomsnittet. Jeg hadde en veldig tøff fødsel (total ruptur) forrige gang med et stort barn, og hadde ikke lysst å gjenta den opplevelsen.

Jeg ble undersøkt av lege kl 08. Var moden, men ikke helt tilfredsstillende (2 cm). Legen satte modningstablett. Neste kontroll kl 12 viste ingen endring. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Ny tablett.

Mannen min og jeg valgte å spasere litt i boligområdet rundt SUS. Mens vi gikk kjente jeg at det begynte å skje ting - ikke rier - i beste fall var det murringer. Vi hadde en flott spasertur - nesten som da vi var kjærester Klikk på bildet for å se det i full størrelse. - der vi gikk hånd i hånd og småpratet.

Neste kontroll kl 16 viste at tablettene hadde modnet litt. 3 cm. Legen tok vannet og vi måtte vente 1 time for å se om riene kom. Hvis ikke skulle de sette drypp. Kjente rier ganske raskt etter at vannet ble tatt - men de var ikke vonde. Jordmor sa det fortsatt var 3 cm åpning etter 1 time. Ble satt på drypp. Ble litt sånn Klikk på bildet for å se det i full størrelse. nå skal det skje!! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Riene tok seg raskt opp og ble VONDE. Mannen min var veldig flink med massasje og hårkos.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Kl 18 fikk jeg lystgass og kl 19 tryglet jeg om epidural (anestesilegen kom kl 19.10). Skal si epiduralen tok toppen på riene ganske effektivt!! Jeg kjente bare virkningen i den ene siden riktignok, men for all del - det hjalp!
Kl 1955 - fortsatt 3 cm åpning. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Jeg ble helt fortvila!! Hvor lenge skulle jeg liksom ha såååå sterke rier uten effekt. Forrige fødsel hadde jeg bare lystgass og hadde mindre vondt da enn denne gangen.. Og nå lå jeg med lystgass og epidural - og riene var vonde..
Jordmor tok seg en tur ut i pauserommet for å prate med en annen jordmor om de sterke ineffektive riene mine.
Kl 20.15 kjente jeg pressetrang. Litt forvirret sa jeg dette til mannen min som så ut som han tenkte at nå var jeg på bærtur. 20.25 klarte jeg ikke motstå pressetrangen lenger. Ba mannen ringe på jordmor, som kom veldig raskt. Hun sjekket - 9 cm åpning! Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Jeg gråt av lettelse....
Jordmor sa at jeg kunne presse. Jeg turte ikke helt - og det ble veldig "pingle" pressing. Men vår lille vakre prins kom seg nå ut.
Kl 21.05 den 8 oktober ble jeg endelig mamma for andre gang! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Lille Jonas var 50 cm og 3530 gram!
Fødselen kunne ikke gått bedre. Revnet ikke, men ble klippet og måtte sy noen få sting. Vi er begge i kjempegod form!

Tenk at det idag er 4 uker siden!!! Tiden går fort!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:28.