Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-01-2008, 16:03   #1
Seniormedlem

Føniks sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,158
MP Rating: 0% (0)
Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.
Min 3.fødsel, igangsettelse med drypp pga vannavgang

Fredag: litt over en uke før termin, reglemssige rier som kom og gikk i 1 time 30 min.Tirsdag uregelmessige rier i 3 timer 1 cm åpning, strippet av JM. Og klar beskjed om at dette var typisk 3.gangs. Torsdag tegningsblødning og masse guffe. Murringer hele dagen. Fredag etter Klikk på bildet for å se det i full størrelse. rier av og på jevne og ned på 2-3 min for så deretter bli sjeldnere og sjeldnere. Er på føden sjekker åpning, men ikke mer 1 cm. Det blir tatt CTG, få uregelmessige rier, noen få er gode. Lørdagsnatt kl 01.15, snur meg i sengen og vannet går. Ringer føden og får beskjed om å komme kl 10 neste dag hvis jeg ikke får rier innen da. Får litt uregelmessige rier, men ikke noe skikkelige greier. Lørdag reiser på føden, ikke mer åpning, tar CTG noen få uregelmessige rier. Får akupunktur, ingenting skjer. JM er plutselig usikker på om hun tror på at vannet har gått. Ber meg å ta en UL, får beskjed om å vente ca 1 time 30 min på UL. Takk og lov så fosser det enda mer vann og JM tror meg. Blir satt opp til igangsettelse søndag kl 10.

Vel hjemme blir jeg litt engstelig. For jeg har fått beskjed om at jeg skal ha antibiotika etter 18 timer, og at fødsel skal settes igang etter 24 timer. Men siden jeg er allergisk mot en god del antibiotika og at 24 timer er på natten må jeg gå i 33 timer. Er veldig sliten, og lei meg. Ingen gadd å ta en CRP en gang for å sjekke infeksjonsnivå. I tillegg ble hvilepulsen min målt til 97 slag i min. Alt er bare trist og leit, så jeg bare gråter. Er veldig skuffet over at jeg ikke kom i gang av meg selv heller. Mannen aner råd og ringer til Føde B. Får snakket med en herlig JM som skjønner bekymringene vår. Reiser ned å får lagt en plan for neste dag. Blir sjekket av en lege som gir go for igangsettelse kl 10, uansett om en lege rekker å sjekke meg da eller ikke. Blir lettet og sover godt.

Søndag møter vi opppå Føde B, får en utrolig koselig JM som beroliger meg med at dette kommer til å gå så bra. Tar CTG alt er bra, registrerer flere tullerier men nå er det ingen vei tilbake. Veneflon blir satt og jeg overlever, trass i nålskrekk. Skjønne JM lar meg få et ubrukt veneflon slik at jeg kan kjenne på det og innser faktisk at det bare er plastKlikk på bildet for å se det i full størrelse. En skrekk mindre.

Starter drypp på laveste nivå og det tar 45 min før noe særlig med rier kommer. Vi skravler og koser oss. Jeg har ikke mer enn 2 cm og regner med at det tar tid og skrur opp drypp til neste nivå. 30 min senere, forsatt ikke særlig vondt og kun 3 cm. Jeg skjønner at dette tar tid. Men så plutselig blir det litt vondere, jeg må legge meg på siden for å puste, og ungen får pulsmåler på hodet, og det er da 4 cm. Etter 30 min til er det 8 cm åpning, og hun går for å hente en noe jeg kan varme ryggen med. Jeg skjønner ingenting for jeg må be mannen hente JM igjen, for nå må jeg trykke. Og hun kommer tilbake og sier at det er ikke rart for det er full åpning.
JM og jeg har på forhånd snakket om hvordan jeg skal jobbe med pressriene slik at det ikke blir som de to foregående gangene med klipping. Så vi er enige om at jeg skal puste ungen ut og det skal gå sakte. Så 15 min etterpå er ungen nesten ute, og hun spør om jeg vil ta henne ut selv. Noe jeg gjerne vil. Det var helt fantastisk. Mannen ser ingen ting for øynene hans renner over av tårer. Han klipper navlestrengen.

JM sjekker meg nedentil, ingen revning. Så glad for at jeg hørte på henne. Hun var helt fantastisk. Jeg er ikke rent stolt av meg selv heller. For trass i at igangsettelse var min største frykt klarte jeg det og denne gangen følte jeg virkelig at jeg hadde 100% kontroll hele veien.
Gammel 13-01-2008, 14:16   #2
Seniormedlem

Evak sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,941
Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.Evak har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min 3.fødsel, igangsettelse med drypp pga vannavgang

Fikk du ta henne imot selv?

Gratulerer med frøkna Flott historie

Lillemann-05
Evak er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-01-2008, 21:57   #3
Moderator

Muggi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 5,708
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Så herlig, Føniks. Fikk du ta henne ut selv Fantastisk!!
Nydelige L!

Det holdt forresten ikke at jeg sa at det bare var plastikk i veneflonen?

Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-01-2008, 22:29   #4
Seniormedlem

Føniks sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,158
Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei jeg måtte sjekke selv.

Det var helt utrolig å få ta henne ut selv.
Gammel 05-02-2008, 10:42   #5
Veteranmedlem

veslamor sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 3,224
veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.

for en fin rapport!!
fantastisk!
så heldig som fikk ta henne imot selv!

veslamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2008, 10:59   #6
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,615
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.Rhiina har et ubeskrivelig bra rykte.

For en flott rapport!

Så heldig du er som fikk tatt i mot henne selv!
Gratulerer så masse!
Gammel 05-02-2008, 11:03   #7
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 586
Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.

For en utrolig opplevelse å få ta henne i mot selv da. Gratulerer med prinsessa. Godt du fant ut at veneflonen ikke var så skummel alikevel da.....
Gammel 24-02-2008, 11:15   #8
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,196
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjempe fin historie, Føniksen

Tror du alle kan få lov til å ta i mot selv hvis man spør?

meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2008, 22:58   #9
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,331
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjempefin rapport! Høres ut som en fantastisk fin fødsel!
Gratulerer så mye med prinsessa

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2008, 12:15   #10
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 712
turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.turbo76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Fy søren, for en herlig historie. Gratulerer - godt levert!!!

Fikk ikke noe mindre lyst på en til nå....
turbo76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:06.