Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-03-2009, 07:45   #1
VIP-Medlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 9,755
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Min flotte RASKE vannfødsel

Legger den ut her en stund om noen har lyst til å lese.

Slik gikk det for seg.
Jeg våknet i halv 4 tiden den 17. feb. Jeg drømte jeg var på føden med vonde rier. Etter noen rier gikk det opp for meg at jeg hadde rier på ordentlig og jeg våknet av vondtene. Riene kom sjeldent. 10-12 minutter i mellom hver, men de var sterke og langvarige. De fleste varte i over 1 min og toppene var høye. Vel… jeg tenkte at dette skjer ikke siden det var så lang tid i mellom hver. Lå å døste mellom riene og ventet på at det skulle avta igjen.
Sto opp med lillesøster i halv 7 tiden, riene begynte da å komme med 3-4 min imellom. Da barna dro til bhg halv 8 la jeg meg igjen. 10-12 min mellom riene igjen. Mannen kom hjem og først halv 9 fikk han meg med på å dra på sykehuset. Fremdeles lenge mellom riene, men han så jeg hadde vondt og han var vel litt stresset. Hele veien til sykehuset kom riene med 5-6 minutter i mellom. De var vonde og turen var ikke særlig behagelig. Vi slang fra oss bilen utenfor inngangen og nå begynner det å gå fort.
Skal prøve å huske så godt jeg kan.

Jeg kommer opp til føden i 5 etg. 08.50. Riene kommer med ca 30 sek pause i mellom. Er ikke innom resepsjonen, men rett inn på fødestue. 08.56 - 7 cm åpning. (jeg tenker at ja, da tar det vel noen timer til) Jordmor har da begynt å tappe i badekaret for smertelindring.
09.00 - jeg må tisse, tror også jeg må nr 2. Fikk bare tisset før jeg sjokkert oppdager at, søren… jeg har jo pressrier. Sier til jordmor at jeg jeg MÅ på do… “nei, du må føde du” sier hun.
09.02 - jeg blir kastet i badekaret, selv visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, om jeg skulle gå hit eller dit. Helt i sjokk over at kroppen bare tok over å presset av seg selv. Jeg rekker liksom ikke henge med. Jeg er aktivt med på det som skjer, men hodet er ikke helt med
09.04 - JM tar vannet etter ønske fra meg. Jeg kjenner barnet sklir nedover og jeg legger hånden min ned i skrittet og støtter hodet selv på vei ut. Dette var helt naturlig for meg og noe jeg gjorde instinktivt. JM trakk seg tilbake og bare så på. Samme gjorde avdelingsjordmoren som så gjerne ville overvære en vannfødsel.
09.09 glir hele kroppen ut og jeg tok henne i mot selv, JM bare hjalp meg å tvinne av navlestrengen.

Kort oppsummert. 13 minutter fra 7 cm til fødsel.

Ingen sting, ingen blødning å snakke om, alt var bare helt supert og jeg var i dusjen etter få minutter
En helt fantastisk opplevelse. Tror dette kan oppsumeres som den beste av mine tre fødsler, til tross for at det ble intenst. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Her er Cornelia helt fersk, et par minutter gammel og fargen begynner å bli fin.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Jeg er visst ferdig som babylager

Sist endret av snuppa; 26-03-2009 kl 07:48.
snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2009, 09:02   #2
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2005
Sted: voss
Meldinger: 1,186
heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.
Sv: Min flotte RASKE vannfødsel

det hørtes ut som en perfekt fødsel.
Gammel 26-03-2009, 12:50   #3
Veteranmedlem

guttem@mm@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,365
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.

WOW, kan det gjøres bedre liksom! Grattis med den flotte jenta og med en superfødsel Kos dere masse i permisjonstiden!
Gammel 26-03-2009, 16:09   #4
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,647
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Åå, en sånn fødsel vil jeg og ha!
Gratulerer med lille jenta

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2009, 18:36   #5
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,369
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

For en perfekt fødsel! Gratulerer så masse med den vakre prinsessen deres!
Gammel 28-04-2009, 18:27   #6
Seniormedlem

~Tàri~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 2,810
~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Tàri~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Åhh.. Drømmefødsel dette her jo..

Nydelig liten Cornelia dere har..
~Tàri~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2009, 18:53   #7
Seniormedlem

*Silje* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 2,315
*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.*Silje* har et ubeskrivelig bra rykte.

Høres ut som en super fødsel, tar gjerne en sånn en denne gangen jeg også
Gammel 29-03-2009, 20:28   #8
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,247
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

For en rask, men fantastisk flott fødsel! Gratulerer med jenten, Snuppa. Nydelig navn dere har valgt!
Gammel 29-03-2009, 21:13   #9
Medlem

Lenis sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 70
Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.

Høres ut som en flott fødsel!!

Gratulerer så mye med en skjønn jente
Gammel 30-03-2009, 08:46   #10
Supermedlem

Puspersille sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 843
Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.Puspersille har en strålende fremtid.

Drømmefødsel!
Og Cornelia er jo bare vakrest.

Puspersille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:01.