Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-11-2007, 12:11   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2005
Sted: sandnes
Meldinger: 30
MP Rating: 0% (0)
lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.lisette er som en lysfontene.
min fødsel.. ganske lang

vel, i motsetning til forrige gang der jeg fødte 3 uker for tidlig, gikk jeg denne gangen 10 dager overtid( og når du får beskjed fra både lege og jordmor at du kan vente å få før tiden denne gangen også, så blei det et utroliiig langt svangerskap.. og vondt også, hadde bekkenløysning(noe, som ifølge legen min, tydeligvis ikke var mulig å ha, hvis eg ikke hadde det i første svangerskap det var visst bare musklene som strakk seg litt, hadde iallefall ¨så store problemer at jeg gikk med krykker på slutten. var itillegg gjennom hele svangerskapet og vært redd for å føde og for at noe skal skje.. så for meg har ikke dette akkuratt vært drømmesvangerskapet..
Vel, etter kontroll hos legen fikk jeg time til overtidsvurdering 25 mai..
Jeg våknet torsdag 24 med noen rare magefølelser, tenkte jo ikke muligheten for at fødselen kunne være igang så jeg og reiste på besøk til en venninne som hadde født for fire dager siden(må innrømme at jeg var skuffet siden hun fødte før meg, og hadde termin ETTER meg.. men uansett vi sitter og snakker og ser på lille søte oppi vuggen, murringene i magen bare fortsetter, og det går opp et bittelite lys, og jeg spør venninna hvordan det kjentes ut med riene og alt det der.. får en fin forklaring og da velkommen etter liksom, eg skal få baby i dag.. tok bare en 5-6 timer før jeg skjønnte det da.. vell, de var jo ikke reglemessige så jeg tok det helt med ro, vi reiste hjemm, hentet i barnehagen, spiste middag( kan ikke si at jeg var no sulten akkuratt, men tvinger maten nedpå ) sender en melding til tante om hun vil ha om natten... reiser opp der og sitter mens jeg ringer føden, får beskjed om å vente en times tid... imellom tiden ringer jeg til mor og får henne til å være med på sykehuset, plukker henne opp ved butikken og cruiser mot sykehuset... kom der 22.30, blir i første omgang vist inn på et rom der de sjekket riene å sånn ligger der en time med beltet rundt magen, får beskjed om at pulsen til går opp eller noe sånn under riene, eller de mister fosterlyden eller noe sånn, så skulle iallefall få elektroder på hodet inni der (HJELP, hva skjer )om jeg ikke var bekymret fra før...
får forklart at det ikke var farlig, bare en forhåndsregel...
uansett, blir visst inn på fødestua, legger meg fint tilrette på sengen, sjekker åpningen, 4,5 cm legen tar iallefall vannet når hun setter på elektrodene(23.15)
jeg har det vondt og ubehagelig, jm spør om det er noe smertestillende jeg vil ha... iogmed at jeg kun hadde akunpunktur med så ville jeg i førsteomgang ikke ha noe mer denne gangen heller, og det skulle jo ikke være noe problem det, tiden går, 00.00 sjekker de åpningen igjen.. 4,5 cm ingen forandring.. riene blir sterkere, jeg har det vondt.. 45 minutt senere er åpningen på 8 cm.. 30 minutt senere er jeg i full gang med å presse.. trodde jeg... (ifølge mor og så stritter jeg imot, og alle andre presser for meg er iallefall vondt uansett... ikke har jeg fått akupunktur heller av en eller annen grunn uansett, etter 20 minutter, pressing eller ikke , kommer verdens vakreste ut tilslutt, vinkende med navlesnora rundt halsen...
hele 3734 gr og 49 cm
Apgas på 9-10

lisette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:30.