Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-09-2006, 21:06   #1
Veteranmedlem

Gorine sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: 2.etasje!
Meldinger: 4,118
MP Rating: 0% (0)
Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.
rørt Min tredje og siste fødsel!

Av kjedsomhet gikk jeg en tur med hunden, fredag den 25 august! Vi gikk ca. 4 km lang tur, i ganske hurtig tempo! Hadde en del kynnere mens vi gikk, og de ble litt hardere når jeg kom hjem og satte meg rolig! Titta litt på TV og pc'n, før vi la oss! (Var ganske komisk, for fikk sms av mamman min, om jeg og barna ville være med i bursdag dagen etter...og da holdt jeg på å skrive tilbake, at jeg ikke kunne, fordi jeg hadde tenkt å føde! Klikk på bildet for å se det i full størrelse. )

Det skjedde ikke noe mer, så mine forhåpninger var ikke store!
Ikke før jeg våknet ca. kl. 00.45 av Marius (han hadde vært våken noen ganger før på kvelden), og merka at det plutselig rant mellom bena! Sambo hadde vært oppe og trøsta Marius, og hadde akkurat lagt seg i senga igjen, da jeg kjente at vannet gikk! Jeg sa til sambo at; "nå tror jeg jammen vannet gikk!" Sambo trodde ikke noe på det, så han måtte kjenne etter, og joda...der var både jeg og senga våt! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Jeg sto opp og gikk på do, og det rant så forferdelig! Må innrømme at jeg ble litt engstelig, siden jordmora sa mandagen i forveien at jeg skulle legge meg ned hvis vannet gikk, iom at hodet ikke var festa enda. Når jeg satt på do rant det ikke så mye, så jeg ble sittende der mens sambo fikk henta telefon og nummer til føden! Fikk ringt, og fikk bare beskjed om å komme, siden vi ikke hadde lengre å kjøre!
Fikk sambo opp av senga (for han hadde lagt seg til å sove igjen Klikk på bildet for å se det i full størrelse. ) og fikk satt på meg ei bleie av Marius, pluss et stort badehåndkle! Bukse utapå der, og reiste meg opp fra senga for å gå ut i bilen...det bare rant nedover bena! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Var vei etter meg inn på sykehuset og...og sandalen min var kliss våt av fostervann! Ble lagt på CTG og snuppa hadde det fint! Hadde noen kynnere, men de var ikke vonde i det hele tatt! Siden jeg hadde litt sammentrekninger, mente jordmora at jeg kunne legges inn! Jeg ble ført inn på fødestua, og sambo dro hjem for å få dusje litt! Begynte å få ordentlige rier når han kom tilbake!

Fikk ei seng inn på fødestua, så jeg kunne få slappe av litt...men det ble det lite med! Jeg var jo trøtt, men samtidig orka jeg ikke ligge når riene kom! Måtte stå!
Jordmora sjekka om jeg hadde noen åpning ved 5-tiden på lørdag morgen! Hadde ikke store forhåpninger om noen rask fødsel, når ho sjekka og ikke klarte å nå livmorhalsen engang! Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Jeg sa det til sambo og, at jeg følte det kom til å bli som min første fødsel en gang til!

Det kom ny jordmor på vakt ved 8-tida, samme jordmor som tok i mot Marius! Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Nå hadde jeg fått lystgass, så følte at riene slapp litt fortere...i allefall noen av dem!
kl. 9 ringte jeg på jordmora, og ba henne sjekke åpning...for hvis det viste seg å ikke være noe større åpning, så ville jeg ha smertestillende! Jordmor sjekka, og trodde ikke det ho kjente! Der var det 9 cm åpning og ei skikkelig vannblære!
Jeg sto i sånn fin prekestol, og syntes det fungerte greit!
Plutselig fikk jeg trykketrang, og splasj...der gikk vannet! Jeg hadde enda på meg sånn bleie og truse...og plutselig kjenner jeg at pressria fortsetter og at hodet er på vei ut! Jeg roper ut til jordmor at; "Nå kommer ungen!" De fikk av meg bleia og trusa, og der kom hodet...på ei pressrie...så var det ei pause, ny pressrie og der kom resten av kroppen! Så..2-3 pressrier og, *plopp* ho var ute!! Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Er utrolig fornøyd med min tredje og siste fødsel! Var utrolig godt egentlig, å stå oppreist å føde....ikke revna jeg noe heller! Hadde bare et lite skrubbsår! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Ble positivt overraska når de hadde veid og målt henne da, 4575 g og 52 cm lang! Hodeomkrets: 38 cm.

Maren fikk litt feber lørdag kveld, men det gikk fort over! Ble tatt en masse prøver, og de var alle fine! De trodde det kunne være "tørstefeber" for feberen gikk ned etter de ga henne sukkervann!
Ho hadde også litt antydning til gulsot...men holdt seg hele tiden under lysgrensen!

Vi dro hjem på onsdag, og har kosa oss hjemme! Ho sover mye enda, men har hatt en tendens til å være litt våken om kvelden og natta når vi skal sove! Har vært litt bedre de to siste nettene da!
Jeg har slitt med svimmelhet, og de på sykehuset kan ikke helt bestemme seg for om det er blodprosenten min eller luftsmertene etter steriliseringa som gjør det! Er konstant svimmel, og vondt i hodet!

Har en liten sjalu krok her og, Marius...men håper det bedrer seg etterhvert! Han er ikke slem mot Maren da, men han er litt hardhendt! Og han sutrer og trasser en del! Men, det er vel sånn det skal være!
Her er et jeg tok på sykehuset, etter ho hadde bada...masse svart hår!
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Litt dårlig kvalitet da men...

Her er ho bare noen få timer gammel:

Mor og baby:

Fødselsrapport-04Magegalleri-06Fødselsrapport-06

Sist endret av Gorine; 19-09-2006 kl 12:24.
Gorine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2006, 22:48   #2
Seniormedlem

maya-skrulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 1,834
maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.maya-skrulla har en strålende fremtid.
Sv: Min tredje og siste fødsel!

Dette høres jo ut som en drømmefødsel . Flott rapport og gratulerer med nydelig tulle

maya-skrulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2006, 23:52   #3
VIP-Medlem

Cecilie85 sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 9,296
Cecilie85 har slått av rykte

gratulerer med prinsessen

Cecilie85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2006, 00:49   #4
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Grattis med prinsessen
Så nydelig hun var og det herlige håret da
Jeg levde meg helt inn i rapporten din jeg og takker for at du delte den med oss
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2006, 11:26   #5
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 8,631
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer med ei aldeles nydelig prinsesse
Takk for en flott rapport!!
Gammel 06-09-2006, 13:12   #6
Tik
Veteranmedlem

Tik sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 3,547
Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer med ei nydelig lita tulle
Så masse hår da gitt,kjempesøt

Guttaboys 98 02 & feb.05
Tik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2006, 14:25   #7
Supermedlem

philippa sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 547
philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.philippa har mye å være stolt av.

gratulerer

Jeg levde meg også inn i rapporten ..så liksom for meg barnebleie og hånd duken under buksen..og at mannen din legger seg til å sove

Hørtes ut som en drømmefødsel
philippa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-09-2006, 22:22   #8
Veteranmedlem

Gorine sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: 2.etasje!
Meldinger: 4,118
Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.Gorine har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av philippa
gratulerer

Jeg levde meg også inn i rapporten ..så liksom for meg barnebleie og hånd duken under buksen..og at mannen din legger seg til å sove

Hørtes ut som en drømmefødsel
Takk! Koselig å høre!
Ja, vil si det var drømmefødsel!

Fødselsrapport-04Magegalleri-06Fødselsrapport-06

Gorine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-09-2006, 10:00   #9
Supermedlem

Leila78 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: finnmark
Meldinger: 1,429
Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.Leila78 er fantastisk mot andre.

Det hørtes jo helt topp ut!

Gratulere med en flott fødsel og en nydelig liten tulle

Storebror 09.07.97, Lillebror 08.08.05 og Lilleprinsessa 20.07.07
Leila78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2006, 22:24   #10
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Gratulerer så mye
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:46.