Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-10-2008, 20:35   #11
VIP-Medlem

Tuppesjura sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,035
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor mange julegaver kjøper dere?

Noen og 30 i år. Da har jeg kuttet ned ca 20 gaver fra i fjor!
Gammel 08-10-2008, 20:46   #12
Supermedlem

Miwana sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,142
MP Rating: 0% (0)
Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi kjøper gaver til 21 personer
Gammel 08-10-2008, 21:33   #13
Medlem

Pippi Langstrømpe sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: I et nytt hus
Meldinger: 186
Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.

15-20 gaver blir det i år, men det blir heldigvis mindre og mindre for hvert år. Blir vanskeligere og vanskeligere å handle til tante barne, etterhvert som de blir eldre.
Blir jo endel til mini i hus her, men så har bare vi et barn til nå. Men hun får masse som hun trenger iallefall....
Pippi Langstrømpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 19:01   #14
Seniormedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,749
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.

Mamma får gave, og poden selvsagt.
Av mine 4 brødre er det bare 1 vi kjøper til. To lager poden til, en får ikke noe da vi er enige om å bare gi til barna.
Mine 4 tantebarn får gaver, og podens tremenning. Dattera til ei venninne får.
To tanter og onkler får, det er de vi har mest kontakt med. Ei svigerinne får.

Det var det tror jeg... 11 gaver, og jeg bruker ca 2500 kr totalt, kjøper ikke dyre gaver i vår familie heldigvis!
Ellers må jeg si at jeg handler litt nå og da, så når vi kommer til desember har jeg som oftest bare et par gaver igjen

Krynkel og Poden 6 1/2 år.
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 22:15   #15
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 5,433
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

17 gaver. Pleier å starte tidlig og sprer utgiftene litt. Er ferdig med to nieser til nå.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 09:56   #16
Seniormedlem

Verdande sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,226
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi handler til litt over 30 personer. Og noen får flere gaver. Så det blir vel 40-50 gaver

Vi bruker nok over gjennomsnittet i kroner og øre også, utenat vi svir av mer enn vi tåler.

Elsker å gi julegaver og koser meg med planlegging og innkjøp. Prøver å tenke lurt, så i år tror jeg alle "gamle damer" får deilig kaffe kjøpt på frieleshop.no og kanskje sjokolade fra Fairtrade. Jeg kjøper også noen "tanketing" og "kyllinger/geiter" ol til venner.
Gammel 10-10-2008, 10:14   #17
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

28 stk ser det ut til at det blir i år

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 10:16   #18
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 19,109
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Rundt 30. Vi har kuttet ut mange gaver de siste årene, men så øker lista med antall barn, jevnt og trutt.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 14:39   #19
VIP-Medlem

Meldinger: 5,433
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Verdande Vis post
Prøver å tenke lurt, så i år tror jeg alle "gamle damer" får deilig kaffe kjøpt på frieleshop.no og kanskje sjokolade fra Fairtrade. Jeg kjøper også noen "tanketing" og "kyllinger/geiter" ol til venner.
Takk for tips! Hvor kjøper du Fairtrade sjokolade?
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 14:52   #20
Medlem

mamma-til-en-prins sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 53
mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.

Jeg kjøper til min slekt.. her er det snakk om 2 søsken, fem barn, mamma og pappa, besteforeldrene, samboern min og sønnen vår så da blir det totalt 12 gaver på meg i år.. Å jeg sier hvert år at ja jeg skal kjøpe julegavene i januar.. men ender alltid opp å handle de i desember.. så blir vell en blakk mnd... kjøpte før til venninner og slikt men vi kutta det ut for 2 år siden siden det ble så dyrt...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:38.