Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem




Svar
 
LinkBack (1) Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-11-2007, 09:24   #1
VIP-Medlem
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,295
MP Rating: 0% (0)
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.
hyper Drømmehjemmet blir virkelighet

Fortsatt ganske lenge til det er ferdig realisert, men huskontrakten er signert. Alle mulige anbud er hentet inn og planlegging er i gang for fullt. Tomten er det startet med ryddings arbeid og det var vist stor forskjell da var innom der og tittet i går.

Huset vi har valgt er fra Block Watne og heter Brekkestø
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Slik ser det ut fra et prosjekt ett annet sted i landet. Vårt blir egentlig helt likt dette, bare at vi skal ha glassert svart takstein på i steden for den rustikke som ligger på her.

Utsikten fra tomten er i dag omtrent slik
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Her er tegning av baksiden av huset og det er fra den siden vi vil ha denne utsikten
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 09:27   #2
Medlem
 
Tilda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Oppland
Meldinger: 171
MP Rating: 0% (0)
Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.Tilda er fantastisk mot andre.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Veldig fint hus ja Kommer til å følge med her
Tilda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 09:28   #3
VIP-Medlem
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,295
MP Rating: 0% (0)
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Plantegningene er også så og si ferdige. Mangler de siste tegningene fra BW, men de kommer snart regner jeg med. Dere får jo ett inntrykk av hvordan det vil bli ved hjelp av disse som jeg har fikset på selv da.

1. etasje

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

I 1. etsasje har vi tatt bort veggen mellom stue og kjøkken, snudd dørene mellom stue og hall, tatt bort veggen mellom vaskerom og bod, samt flyttet døren melloom kjøkkenet og vakserommet.

2. etasje

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

I 2. etasje er det egentlig ikke gjort noen endreinger. Det eneste så langt er å flytte takluken opp til loftet fra loftstuen og inn på omkledningsrommet. Den er jo ikke akkurat pen. Vi skal gjøre annen etasje selv så der har vi god tid til evt endringer om vi kommer på noen. Vi vurdere litt endringer rundt trappen og pipen ved den, men har ikke tatt noen avgjørelser ang det enda.

Skal legge inn litt mer om de forskjellige rommene etterhvert

Sist endret av Februarmamsen; 30-11-2007 kl 09:35.
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 09:35   #4
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 227
MP Rating: 0% (0)
Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Det er et utrolig fint hus. Vi kikket på det vi også, før valget endte på en annen leverandør.

Og den idylliske utsikten dere får da!!

Lykke lykke til med prosjektet. Utrolig spennende tid. Vi skal begynne på egeninnsats om noen få uker.
__________________
2003 & 2006
Memi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 09:52   #5
VIP-Medlem
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,295
MP Rating: 0% (0)
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Sitat:
Opprinnelig postet av Memi
Det er et utrolig fint hus. Vi kikket på det vi også, før valget endte på en annen leverandør.

Og den idylliske utsikten dere får da!!

Lykke lykke til med prosjektet. Utrolig spennende tid. Vi skal begynne på egeninnsats om noen få uker.
Takk... Lykke til med egeninnsatsen deres.

Har du egen hustråd?
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 10:40   #6
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 227
MP Rating: 0% (0)
Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.Memi er et navn alle kjenner.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Sitat:
Opprinnelig postet av Februarmamsen
Takk... Lykke til med egeninnsatsen deres.

Har du egen hustråd?
Takk for det!

Nei, jeg har ikke hustråd...
__________________
2003 & 2006
Memi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 11:24   #7
Medlem
 
J'adore sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 349
MP Rating: 0% (0)
J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.J'adore har en strålende fremtid.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Så koselig hus, utsikt og kjøkken

Dere kommer nok til å få det kjempefint!

Blir spennende å følge med, vi har vel kommet ca like langt tror jeg.
J'adore er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 11:24   #8
Supermedlem
 
Helenmor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 1,021
MP Rating: 0% (0)
Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Kjempe fint hus. Gleder meg til å følge med videre her. Bare et spørsmål, er det ikke upraktisk å ha koketopp og oppvaskkum så langt fra hverandre? Jeg er litt opphengt i å ha en god arbeidstrekant jeg da (som ei venninne som er kjøkkenselger har plentet inn i hodet mitt). Men skjønner dilemmaet ditt med plasseringer, tror jeg tegnet hundre forslag før jeg klarte å bli enig med meg selv om hva jeg synes var best.
__________________
Lillegutt født 3. oktober 05 Storebror januar -03

Helenmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 11:31   #9
VIP-Medlem
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,295
MP Rating: 0% (0)
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Sitat:
Opprinnelig postet av Helenmor
Kjempe fint hus. Gleder meg til å følge med videre her. Bare et spørsmål, er det ikke upraktisk å ha koketopp og oppvaskkum så langt fra hverandre? Jeg er litt opphengt i å ha en god arbeidstrekant jeg da (som ei venninne som er kjøkkenselger har plentet inn i hodet mitt). Men skjønner dilemmaet ditt med plasseringer, tror jeg tegnet hundre forslag før jeg klarte å bli enig med meg selv om hva jeg synes var best.
Kommentarer og spørsmål er lov... Er veldig klar over det med arbeidstrekant osv. Vi har også vært igjennom en haug med runder med oss selv... de stakkerne på huseby er antageligvis dritlei oss Utfra det av vi ønsker mest mulig benkplass er det ikke så mange løsninger egentlig og dermed endte vi opp på denne. Synes uansett ikke det er sånn kjempe ofte at jeg flyr mellom koketopp og oppvaskum når jeg driver på kjøkkenet i dag heller så jeg tror ikke det skal bli nor problem egentlig.
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 13:10   #10
Supermedlem
 
Helenmor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 1,021
MP Rating: 0% (0)
Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.Helenmor har mye å være stolt av.
Sv: Drømmehjemmet blir virkelighet

Jeg må jo si at jeg ser en helt klar fordel med dette kjøkkenet da. Når du har gjester og har lyst til å bruke tiden på gjestene og oppvask osv senere så rydder du jo bare alt bort til oppvaskummen og da synes det jo ikke lenger fra stua.
__________________
Lillegutt født 3. oktober 05 Storebror januar -03

Helenmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
bygge, hus

LinkBacks (?)
LinkBack til denne diskusjonen:
Fra Til Type Dato
Utelamper - Kvinneguiden Forum Denne diskusjonen Refback 23-10-2008 21:18


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:52.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com