Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-08-2008, 12:12   #1
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 2,617
MP Rating: 0% (0)
*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.
Redusert stilling når barn er under 3 år ?

Er det noen som vet om man har krav på redusert stilling når man har barn under 3 år selv om man har jobbet 100% etter at man kom tilbake etter permisjon ?

Jeg har nemlig lyst på redusert stilling men det er ikke sikkert arb.giver går med på det. Har jeg da krav på det siden jeg har barn under 3 år.
Jeg har jobbet 100% siden jeg kom tilbake etter permisjon.
Gammel 11-08-2008, 13:02   #2
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Redusert stilling når barn er under 3 år ?

Skal du ha utvidet, ulønnet permisjon (100% permisjon) må den tas umiddelbart etter vanlig foreldrepermisjon.

Når det kommer til redusert stilling, er ikke dette et krav, og kravet er heller ikke 3 år på barnet. Redusert stlling er heller ikke noe du har et absolutt krav på som ved 100% utvidet perm uten lønn. Redusert stilling har du krav på med mindre det er til vesentlig ulempe for arbeidsgiveren din.

OM REDUSERT ARBEIDSTID, ARBEIDSTILSYNET

Hva kan gi rett til redusert arbeidstid?

Sitat:
Annet vektig velferdsmessig behov

Alternativet tar i første rekke sikte på å imøtekomme foreldres ønske om mer tid til samvær med små barn eller behov som følger av problemer med å skaffe barnepass i arbeidstiden. Foreldre med barn under 10 år og aleneforeldre anses uten videre å ha behov for å få redusert sin arbeidstid, dersom de ber om det. De trenger med andre ord ikke å begrunne behovet nærmere.

Sitat:
På hvilken måte kan arbeidstiden reduseres?

Arbeidstiden kan reduseres i form av

kortere arbeidsdager
færre arbeidsdager pr. uke
som arbeidsfrie perioder i løpet av året.
Sitat:
Vesentlig ulempe for virksomheten
En arbeidstaker som kan dokumentere behov for redusert arbeidstid i tråd med kriteriene over, har rett til redusert arbeidstid. Unntaket er hvis dette medfører "vesentlig ulempe" for virksomheten.
Gammel 11-08-2008, 14:48   #3
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,520
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Det skal litt til at de kan nekte deg det, men hva de nekter deg og hva de ikke setter pris på er to forskjellige ting.

Jeg skal jobbe 80% når jeg er ferdig med permisjonen. Sjefen min har godkjent dette, men har allikevel gjort det veldig klart at han egentlig vil at jeg jobber fullt. Men jeg skal prøve 80% en stund å se om det avhjelper hverdagene våre litt. Jeg skal ha fri en dag i uka.
Gammel 12-08-2008, 18:07   #4
Supermedlem

loke sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Holmestrand
Meldinger: 777
loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.loke er fantastisk mot andre.

Jeg begynte i 100% stilling, men synes det ble for mye. Så gikk jeg ned til 60% stilling.
Jobber man og fre den ene uken, og går en time tidligere, og man,ons,tors og fre den andre uken.
Har en sjef som er veldig fleksibel så hvis det er noen dager jeg skulle ha bytte er ikke dette noe problem
Håper det ordner seg for deg!!

Good girls go to heaven.
Bad girls go everywhere!

5 oktober 2007
loke er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:12.