Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2008, 12:34   #1
Supermedlem

Tullpia sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: På østlandet et sted
Meldinger: 930
MP Rating: 0% (0)
Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.
Rygg/bekken smerter+kiropraktor(sutre og oppgitt innlegg.)

Jeg har nå vært svært plaget av smerter i korsrygg og bekken de siste 2 mnd, har vært sykemeldt fullt i 2 uker og 2 uker aktiv sykemelding. Det er kiropraktoren min som skriver ut sykemeldingene, jeg har vært der 10 ganger på 1 mnd og det blir utrolig dyrt. Det som er, er at jeg ikke synes det blir bedre, kanskje litt bedre en til to dager etter behandling og deretter faller det tilbake til utgangspunktet. Har tatt røntgen og kiropraktoren mente at jeg hadde rotert bekken som hadde bidrat til at halebenet hadde blitt skjøvet i gal posisjon. Han sa også at det var slitasje på L5. Men han sier hver gang at han tror og mener han kan gjøre noe med det, siste timen fikk jeg gratis for han mente jeg hadde betalt nok og at han hadde pådratt meg mer smerte enn beregnet etter nest siste gangen.
Men hva tror dere? Skal jeg finne meg i å betale så mye og ikke føle at det er noe hjelp i? Har en fastlege som bare gir meg betennelsesdempende og et klapp på skuldra. Han snakket om å henvise meg til et spesialist sykehus, men det tar sikkert kjempe lang tid. Uff blir så lei meg og frustrert. Masse penger ut, en rygg som er konstant vond, må ta paracet på natta for jeg våkner av at det er så vondt. Og en jobb hvor jeg er helt avhengig av at ryggen fungerer, jobber i bhg og er jo begrenset med kontor oppgaver jeg kan gjøre slik som jeg har gjort de siste 2 ukene.

Skal nevnes at jeg hadde bekkenløsning fra uke 7 med førstemann som kom i mai 03 og deretter smerter i rygg og bekken mellom svangerskapene frem til ny fødsel i des.04. Ble bedre etter denne fødselen før det hele begynte å komme snikende igjen i mai,juni i år. Men det virker som at ingen kan gi noe eksakt diagnose når det gjelder smerter i bekkenet. De konstanterer betennelse og hevelse over korsrygg og bekken men ikke noe svar på hvorfor, de sier også at det er lite bevegelighet i leddene men HVORFOR? Nei det sier de ikke.
Uff dette blei langt, men måtte bare skrive av meg, for jeg er så utrolig lei meg pga denne ryggen og ser mer og mer mørkt på min arbeidssituasjon. Noen med tanker, ideer, erfaringer ang dette som vil dele det med meg.?
Gammel 21-09-2008, 13:13   #2
Supermedlem

Tullpia sin avatar

Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.
Sv: Rygg/bekken smerter+kiropraktor(sutre og oppgitt innlegg.)

Ja du sier noe om at legen er meget merkelig, jeg syntes han var veldig flink til å begynne med, men ser mer og mer av at han virker usikker og det i forhold til barnas astma også, han har meget lett for å sende oss til sykehuset pga at han er usikker, selv om jeg ikke er usikker liksom. Skal kontakte han i morgen og høre hva han mener for sånn vil jeg ikke gå iallfall. Kan sitte en liten stund før jeg får en brennende smerte i korsryggen og over bekkenet og gå kan jeg gjøre korte strekker før smertene i bekkenet blir så vonde at beinet begynner å nekte å lystre. Takk for svar.
Gammel 22-09-2008, 07:37   #3
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2005
Sted: voss
Meldinger: 1,098
MP Rating: 100% (1)
heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.

jeg har også kronisk bekkenløsning.

jeg gikk også til til kiro i evigheter. har også gått til fysioterapi.

men det aller viktigste er faktisk å trene kjernemuskulaturen i kroppen. (pilates er utrolig effektivt, fordi man kan trene individuelt og velge selv hvor mye press man skal legge på)

jeg trener og trener og har nå kuttet ut både fysio og kiro. og jeg spiller aktivt håndball og rir hest innimellom. så det er absolutt håp.

det skal også sies at jeg har vært til spesialist for utredning. og de sa det samme. "tren kjernemuskulaturen" fikk selvsagt også et treningsprogram.
Gammel 22-09-2008, 09:37   #4
Supermedlem

mariasmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 552
mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.

Noen gode råd om rygg og bekken har jeg ikke, jeg sliter selv og føler at jeg står på stedet hvil, men vil minne deg på egenandelstak 2 på frikort, som etter kr 2.500,- gir gratis behandling.
mariasmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2008, 10:45   #5
Supermedlem

Tullpia sin avatar

Takk for svar, skal til legen kl 13.00 i dag og får høre hva han sier, men får jeg skrevet av kiropraktor på frikortet da?
Gammel 22-09-2008, 12:49   #6
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,648
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (5)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.

Vil anbefale deg å prøve noe annet enn kiropraktor. Naprapat f.eks. Jeg gikk til kiropraktor to ganger i uka i to mnd pga bekkenlåsninger og prolaps uten å bli bedre, og all knekkinga gjorde bare så jeg hadde lettere for å få tilbakeslag. Naprapaten min knekker meg aldri, han tøyer i stedet bekkenet på plass, og det funker mye bedre. Osteopati har jeg også hørt skal være veldig bra.
Gammel 22-09-2008, 17:27   #7
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2005
Sted: voss
Meldinger: 1,098
heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.

det er egenandel på kiropraktor på 9000,- det vet jeg for jeg trodde jeg skulle få igjen ifjor på skatten. jeg hadde brukt 8500,- men var da 500,- unna "frikort"

naprapat har jeg hørt flere nevne som et alternativ til kiropraktor ja.
Gammel 22-09-2008, 18:12   #8
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,446
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.

Går jeg gikk gravid med minste mann gikk jeg til kiropraktor, bassengtrening og akkupunktur. Kiropraktor syns jeg funket i noen dager også var det like ille igjen, så jeg sluttet med det. Men kombinasjonen bassengtrening og akkupunktur fungerte for å holde det i sjakk.

Jeg selv har også fått tilbake bekkenløsningen et år etter jeg fødte sist gangen. Så har hatt vondt i bekkenet mitt i 6 mnd nå ca. Varierer veldig når jeg har vondt og ikke. Sånn som i dag har jeg fryktelig vondt! Men ringte fysio her før i dag og får kom inn på fredagen. For dette holder jeg rett å slett ikke ut lengere! Vet de har bassengtrening der, så er spent på hvordan behandling jeg får.
Gammel 22-09-2008, 22:20   #9
Supermedlem

Tullpia sin avatar

Gikk greit nok, fikk henvisning til fysioterapaut som kunne ta meg inn iløpet av en uke eller to uker. Fikk gele til å smøre på for smertene og betennelsen. Fikk beskjed om å kanskje se meg om etter ny jobb som ikke er så belastende ¨på ryggen. Fikk en ny uke sykemelding. Så så oppløftende var det jo ikke. Han trodde ikke at sykehuset her kunne gjøre noe mer enn sykehuset som utredet meg for 2 år siden gjorde. Der de konkluderte med smerter i bekken og korsrygg og at det kom av muskelsmerter. Så nå får jeg vente og se når jeg får time til fysio. Men det er så vondt så vondt, hele tiden men spesielt på ettermiddagen og natta. Men takk for alle tanker og ideer jeg skal se hva jeg gjør videre. Fikk hint om å snakke med NAV om evt dekke spesialpedagogikk studiet jeg har planer om å fullføre, slik at jeg kan ta en annen jobb.

Sist endret av Tullpia; 22-09-2008 kl 22:47.
Tullpia er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2008, 22:45   #10
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,648
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (5)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis det er muskelsmerter det er snakk om så er det ihvertfall ingen vits i å bruke penger på kiropraktor! Jeg gjentar forslaget om naprapat, men fysio burde og kunne ordne noe. Ikke godt å gå og ha vondt.
Svar

Stikkord
bekkenplager

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:09.