Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2007, 12:37   #1
Medlem

Lucia sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 118
MP Rating: 0% (0)
Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.Lucia er fantastisk mot andre.
Graviditetssymptomer med hormonspiral

Jeg fikk satt inn Levanova hormonspiral for ca. 6 måneder siden, og merka ikke stort av bivirkninger i starten. Men de siste månedene har jeg hatt så mye rare symptomer. Har lurt på om jeg er gravid flere ganger, har hatt mye kvalme, migrene med oppkast, ømme pupper, mensmurringer og stikkinger i magen og følt meg utrolig trøtt og sliten. Forrige gang jeg hadde det sånn ( for en måned siden) tok jeg flere tester, noen ble svakt positive, og andre ble negative. Var hos legen og sjekka HCG, og jeg var ikke gravid. Nå har jeg det sånn igjen... har testa svaaakt svakt pos. på Quick Response... men stoler ikke helt på det!
Er det flere som har opplevd det samme? Jeg føler veldig for å dra til legen og ta ut spiralen nå, og heller bruke en annen prevensjon. Erså lei av å ha det sånn...

Hvil i fred vakre Minstemann - du blir aldri glemt
Lucia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2007, 16:31   #2
Medlem

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Hedmark
Meldinger: 183
Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.Marianne75 er fantastisk mot andre.
Sv: Graviditetssymptomer med hormonspiral

Tror at ømme bryster er en bivirkning av hormonspiralen iallefall. Litt usikker på det med trøtthet og kvalme. Sjansen for å bli gravid med hormonspiral skal være mindre enn ved sterilisering. Så mest sannsynlig er det bare bivirkninger du kjenner. Men du får ta en ny test om noen dager. Hvis den er negativ så må du vurdere om du skal leve med disse bivirkningene eller om du vil velge annen prevensjon. Lykke til!
Gammel 23-11-2007, 19:09   #3
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,342
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjenner meg igjen ja Stikninger i brystet har jeg hatt i noen måneder nå, ca en uke en eller annen gang i syklusen (jeg har ikke blødninger lenger og vet derfor ikke hvordan syklusen er ). Det var så ille en periode at jeg måtte sjekke ved mammografi om det kunne være kreft... Men det er nok homonspiralen som spiller meg et puss ja! Ellers så har jeg hatt andre bivirkninger også som fint kan sammenliknes med graviditet. Har roet seg litt nå - så det virker som det var mellom 6-12 måneder etter innsetting
Jeg har lest på nett at flere har opplevet å bli gravid med hormonspiral, så det er visst mulig selv om det er svært sjelden.

Ta deg en tur til legen du Lykke til
Suzie Q er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2008, 14:44   #4
Supermedlem

Coco Chanel sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,187
Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.Coco Chanel har en strålende fremtid.

Ser at denne er litt gammel, men jeg skal utredes for akkurat det samme neste uke. Da skal jeg ta ut spiralen i første omgang og se om det hjelper. Har vært særdeles mye plaget med kvalme, og har til og med vært periodevis sykemeldt pga dette, så da gjenstår det å se da, om det er spiralen min som utløser dette..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:30.