+ Svar på diskusjon
Side 4 av 4
FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66

Diskusjon: Tips til blivende mammaer

Monix
    Gjest

Sv: Tips til blivende mammaer

Sitat Opprinnelig postet av LilleTrille
    Ved avføring i bleia kan det være lurt å "vaske" med babyolje. Bruk f.eks. tørr-serviettene fra Libero eller Euroshopper (Ica), dynk den i vann fra springen, og hell en god dæsj babyolje på, og start vasken. Bæsjen vaskes lettere av.
    Siden Jone ble født har jeg rett og slett vasket stumpen han i vasken, og det fungerer aller best syns jeg. Da blir de gullende rene, og så er det KJEMPELURT å bruke potetmel på stumpen og i foldene i lårene når de er tørket, for at de ikke skal bli såre.
    Lykke til jenter!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    547

Denne listen var gull verdt, for ei som ikke har tenkt så mye på babyer og utstyr i det hele tatt tidligere, men skal nå bli mamma for første gang

Her er mine tips: 2 stk ullpysjamaser fra Janus i str. 80, kan brukes fra 4 mnd. til 2 år. Kjempegreie!

Ulldress fra janus, tynn. Ingen tråder som kan draes ut, deilig å ha under en tynn dress. Skal kjøpe bukse og jakke til neste vinter, så kan det brukes separat.

Voksi tøffler. Gode og varme.

Og så det viktigste: Sjal og MT. Vi bar masse de første månedene, bysset og bysset. Var deilig å få litt avlastning på armene.

Petronella
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Fadese
    Vi brukte i gaskluter til stell i begynnelsen, men oppdaget at det er veldig praktisk med engangsvaskekluter (Libero babycare). Tror det koster 28,- på Rema for 100 stk og det sparer en for mye klesvask
    Med disse kan man også lage våtservietter sjøl, og dermed unngå div stoffer som ferdige våtservietter er innsatt med.
    Vi brukte Libero engangsvaskekluter til førstemann, men til nestemann oppdaget jeg Mesoft kompressorer som fåes kjøpt på apoteket. De er kjempemyke og fine til babystumper. Koster ca. 24 kroner for 100 stk. Jeg bruker de både som tørrkluter og som våte kluter (istedenfor våtservietter). Kan absolutt anbefales

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LynxLynx sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,613

Sitat Opprinnelig postet av DrBabe
    Neida, hvis man koker ull-innleggene er det ingen fare. Problemet er at man får kjøpt ull-innlegg med vaskeanvisning på 40 grader.

Ull kan kokes selv om vaskeanvisninga sier 40 grader. Det er varme + bevegelse ull ikke tåler, da tover den seg. Hvis man legger de i en kjele kokende vann og lar de koke i ti minutter uten å røre og lar de kjøle seg ned i gryta, går det så fint så.

Dixie
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Tidligere bruker
    I Bil:
    Hvis du har hard bag til vogna er kanskje festeanordning for bag en fin ting når man reiser langt, babyrygger tåler ikke press i for lang tid om gangen, så på turer på mer enn to timer er dette best.
    Ellers er det mange bra bilseter, forbrukerrådet har en test av disse også. Baklengs er det sikreste. Ellers er skyggefestedingser til bilvinduet et must, varme babyer har det ikke bra.

Bør kanskje oppdateres, har sent PM til Helene Harefrøken.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 4 av 4
    FørsteFørste 1 2 3 4

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine