Når dere skriver betale utgiftene selv, mener dere utgiftene som kommer over de 15 000kr?
Når dere skriver betale utgiftene selv, mener dere utgiftene som kommer over de 15 000kr?
JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07PRINSESSA Mai-10
Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
Så bra!!Opprinnelig postet av Catalina
-Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet
ja....Opprinnelig postet av peanut-mamma
Med fryseegg kan man vel prøve så mange ganger man vil (så lenge man har egg altså) ? Koster vel ingenting heller? (Eller?)
♥Lykke kommer i mange størrelser!♥
~ ~ Vennligst forstyrr! ~ ~
Opprinnelig postet av Catalina
Okey...
Siden jeg ikke kom opp i den summen,måtte vi jo betale alt selv
Det kan man. Det koster kun medisinene man bruker.Opprinnelig postet av lex
Mamma til to deilige IVF-mirakler-06 & -09
Full støtte!Opprinnelig postet av banana
Idefix
Jeg har en fra før som ikke bor med oss, og vi har en sammen som vi klarte på egen hånd. Da vi måtte ha IVF (ISCI) for å få spiren i magen, så måtte vi betale alt selv.. (at alle somlet så mye at vi faktisk brukte godt over et år på å komme så langt, for ingen tenkte på å si ifra til oss at vi måtte gå privat er en annen historie så vi endte med lengre ventetid enn offentlig, MEN måtte betale alt selv)
MymlenOpprinnelig postet av Pipling
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008
Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
Ser at dette er en gammel tråd...
Men regelen er at det er antall barn dere har sammen, som avgjør om dere får søskenforsøk. Ett barn sammen gir søskenforsøk, to barn sammen gir ikke (gjelder som regel også tvillinger). Dette skal være uavhengig av hvor mange barn den ene har med andre. Får dere noe annet svar fra klinikken, ville jeg klaget og kranglet og søkt skriftlig om søskenforsøk (med utskrift av "regelen" om dekning fra NAV), med henvisning til at dere har ETT barn SAMMEN.
Egne fryseegg kan alltid brukes, så lenge mor og far fortsatt er sammen - disse er det dere som "eier". Det koster en symbolsk sum, ofte 1500 kroner, pluss eventuelle medisiner.
Dersom "din" offentlige klinikk har ledig kapasitet, hender det at de lar deg slippe til med private forsøk hos dem - utover de tre søskenforsøkene som det offentlige støtter.
Når det gjelder "betale alt selv", så betyr det å betale alt, du får ikke støtte til å dekke de 15 000 (eller mer), og må antagelig betale mer enn de 3000 kronene for selve behandlingen.
Håper dette var litt oppklarende for eventuelle nye som dumper innom tråden
har hørt at det kommer an på hjemmeboende barn jeg.Søskenbarnet mitt er samboer med en som har 3 barn fra før,og hun har 1 fra før.Da hannes barn bodde hos de,fikk de ikke prøverør.Men da barna flyttet til mor og de bare hadde et hjemmeboende barn fikk de prøverør.
november-05 februar-09
Sist endret av Louise73; 12-01-2009 kl 22:27
Jente juni 2005. Gutt april 2007. Jente august 2010.
Sosiale Bokmerker