+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Min mann er deprimert - hvor mye skal man "tåle" før man går?

  1. #1
    Nok er nok
    Gjest

    lei_seg Min mann er deprimert - hvor mye skal man "tåle" før man går?

    Først av alt - jeg er glad i mannen min, jeg har følelser for han - og jeg har ikke lyst til å gå ifra han.

    Men, hvor mye skal man tåle, både selv og i forhold til ungene, før det beste er å gå ifra han allikevel?

    Mannen min er deprimert, han har vært det i nærmere to år, og har gått delvis sykemeldt siden i vår, og 100% sykemeldt siden September. Han har fått diagnosen deprimert, hvor legen forespeiler at han kommer til å være sykemeldt i flere månder fremover. Han skal begynne hos psykolog om en uke, men han skjønner ikke helt hvorfor det er nødvendig.

    Han distanserer seg fra oss andre i familien. Han ønsker ikke å være her hjemme. Jeg har ikke ordinære arbeidstider, så det blir mye kveldsjobbing på meg foran dataen. På dagtid er han borte, hos broren når han er hjemme fra nordsjøen, eller han går på cafe. Om han ikke bare ligger i sengen hele dagen. Så står han opp når ungene har lagt seg. Eller han kommer hjem i 8-9 tiden på kvelden.

    Det er jeg som tar meg av ungene, lekseoppfølging, fritidsoppfølging, møter etc i forbindelse med barn med spesielle behov. Vi har fått avlastning til de to yngste via barnevernet hver 6. uke, etter at vi selv meldte oss der, grunnet null nettverk og annen mulighet til avlastning. Barnevernet har utført sine undersøkelser, og mener barna har det godt her hjemme, selv om jeg og mannen sliter.

    Jeg savner nærhet med mannen min, de siste to årene har vi hatt samleie 3 eller 4 ganger. Han sier han vil ha avsuging, men han vil ikke ha samleie. Og da blir det helt feil for meg. For en avsuging gir ikke meg noe.

    Ved at han er deprimert, negativ i alle sine kommentarer, bare snakker om hvor bra andre har det, og om alt han ikke har, så blir vi andre i familien også dratt med i denne spiralen. Jeg forsøker å snu det han sier, til at han heller må se på hva han har, hvor godt han tross alt har det, at glasset kan være halvfullt eller halvtomt etc. Men jeg kjenner jeg er lei.

    Jeg ser at ungene blir påvirket av humøret hjemme, jeg kjenner jeg blir påvirket, og det er klart at mannen min også blir påvirket.

    Jeg vet ikke hvordan det skulle gått økonomisk hvis jeg gikk ifra han, hverken for han eller meg, og vi måtte ha solgt huset, og fordelt innholdet.

    Men jeg kjenner jeg ikke orker dette mer, og det er ikke rett at ungene skal måtte leve slik som dette. Jeg har et ansvar i forhold til dem også. Jeg har forsøkt å snakke med mannen min, sagt direkte til han at jeg ikke er fornøyd med tingene slik de er i dag, men det virker som det ikke glir inn.

    Jeg savner den mannen jeg giftet meg med, han som ga meg positiv oppmerksomhet, han som støttet og ikke var negativ i ett og alt, han som jeg enda har følelser for.

    Men når er nok nok?

    (Når det gjelder årsaken til depresjonen, så sier han at han ikke vet, men at han ikke ønsker å være hjemme, og han ønsker ikke å være på jobb....)

  2.  
  3. #2
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Paddington sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    168

    Sv: Min mann er deprimert - hvor mye skal man "tåle" før man går?

    Sitat Opprinnelig postet av Nok er nok Vis post
    (Når det gjelder årsaken til depresjonen, så sier han at han ikke vet, men at han ikke ønsker å være hjemme, og han ønsker ikke å være på jobb....)
    Det høres ut som en kinkig situasjon. Men hvisn han ikke ønsker å være hjemme, og ikke ønsker å være på jobb, så må han ha behandling. Her må du sette hardt mot hardt.

    At han begynner hos psykolog er jo en god start, så jeg vil hvertfall anbefale at du ser det an litt hvordan det går der før du gjør noe drastisk.
    To jenter, 2008 og 2010. Xeni på SM.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Svar: 40
      Siste melding: 20-02-2010, 00:42
    2. "Deprimert" etter hard fødsel?
      Av LittLeiMeg i forum Psykiske problemer
      Svar: 4
      Siste melding: 11-02-2006, 20:11
    3. Når er barna "store" nok til å tåle røyk?
      Av Tidligere bruker i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 36
      Siste melding: 18-04-2004, 23:48
    4. Hvor fote skal "blandingsbarn" bæsje?
      Av guttemor i forum Barnestell
      Svar: 3
      Siste melding: 15-10-2002, 08:55
    5. Hvor lenge skal egentlig morsmelken være "hovedmåltidet"?
      Av Tidligere bruker i forum Amming og flaske
      Svar: 8
      Siste melding: 10-09-2002, 10:21

    Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine