+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39

Diskusjon: Hvilken energidrikk i sykehusbagen?

Electronica
    Gjest

Sv: Hvilken energidrikk i sykehusbagen?

Drakk vann eller litt husholdningssaft. Spiste ei skive om morgenen med nr.2. Ingen ting med nr.1.

Men godt med pepsi max etterpå....

Sitat Opprinnelig postet av Happy
    Mine fødsler har vart i 3 dager og da har det vært viktig å forsøke å spise og drikke. Særlig etter 2 døgn med rier hvert 5. minutt maste jordmødrene om at jeg måtte få i meg noe skikkelig sånn at jeg hadde energi til å føde.
    Jeg har ikke hatt raske fødsler jeg heller, men heldigvis ikke så langvarige som dine! Den verste var ca et døgn med harde rier, det meste av tiden med ett minutt imellom, og jeg husker det som at jeg ikke måtte spise noe i tilfelle keisersnitt. (Og det ble det også...)
    Men jeg hadde uansett ikke klart å få i meg noe mat i den situasjonen.
    Skjønner selvfølgelig at det er viktig å få i seg væske hvis fødselen går over 2-3 døgn, men jeg har faktisk aldri hørt om noen (før nå) som sier de har spist under fødselen.

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg drakk for det meste cola. Mannen kjøpte det i brusautomaten utenfor sykehuset.

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Jeg hadde med iste og aqarius med sprute tut. På slutten var jeg sliten og slapp og hadde aldri klart å drikke uten at det var sprute tut på flasken så det skal jeg garantert ha med neste gang. Jeg liker godt energidrikker og drikker det til vanlig. Jeg hadde med rikelig med kjeks og smågodt og er gottoman, men spydde som en gris så spiste ingen ting for snop fristet ikke . Siden det er vanskelig å vite hvor lenge fødselen varer er det jo greit å ha med litt forskjellig, heller med for mye enn for lite. Neste gang skal jeg ha fruktsuppe på en flaske slik at jeg kan drikke den og energidrikk, ha sikkert med noen skiver osv, men antar at jeg ikke får en lengre fødsel med andre mann enn første mann....
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

Tidligere bruker
    Gjest

På første fødsel hadde jeg med Aquarius.

På andre fødsel hadde jeg ikke med noen ting. På andre fødselen visste jeg at det var nok av deilig drikke å få på føden. Saft, juice, isvann, te, kaffe, biola, cultura, melk, kakao, rett i koppen.. Følte ikke behov for å ta noe med. Mat fikk vi begge hele tiden mens vi var på sykehuset, også utenom faste måltidstider hvis vi hadde behov.

Under fødsel nummer to drakk jeg juice og isvann og spiste noen skiver.Det til tross for at det gikk vanvittig kjapt.

Hvilken energi-drikk du skal ta med, avhenger av hva du liker. Du kan jo smake deg frem til fødslen.. Jeg kjøpte inn ulike typer drikker som sto klar i kjøleskapet. De var utrolig gode å ha, jeg drakk 3-4 flasker før jeg dro hjemmefra. (Men så ventet jeg hjemme til det var full åpning, jeg da.... Ikke så lett første gangen... Ikke å anbefale...) Men jeg anbefaler absolutt energi-drikke

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    tinwin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    9,789

Hadde med Aquarius- som jeg aldri drakk.. og Maryland cookies- som jeg aldri spiste.....
    Fikk visst veldig tidlig ammetåke for jeg glemte at jeg pakket det ned
    Ta med deg noe du liker
    Verdens heldigste mamma til de vakreste i min verden

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Jeg kastet opp i ett sett store deler av fødselen, så all mat og drikke vi hadde med var relativt bortkastet sånn sett... Fikk ikke i meg noen ting, så jeg fikk intravenøst...

Vi hadde med Imsdalflasker og kjeks og sjokolade.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Tidligere bruker
    Gjest

Jeg hadde med meg tre kuli, men dei drakk e dagen etter på. Kjeks hadde e å, men åt ingen av dei. Fikk glass med vann og saft, men saft klarer e ikke blir kvalm. Så vann holdt!! Vannet mitt gikk kl 8.05, da åt e to små skiver før vi kjørte. også åt e vel ikke før kl 21.30 igjen... hadde liksom ikke tid!

Hadde med en halvliter cola, husker ikke helt om jeg klarte å tømme flaska !!
    Men husker jordmor anbefalte Cola, for alle super-raske fødsler hu hadde vært med på, drakk de fødende cola, jeg drakk cola, fordi hun sa det..
    men utrolig nok, gikk fødslen utrolig fort (førstegangsfødende)
    Også er jeg veldig glad i cola
    VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11

Seniormedlem
    Sølva sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,140

hmm, trodde ikke cola var så bra jeg.

hadde med en slik energidrikk med tut på (husker ikke navnet )
    men angrer på at jeg ikke hadde iallefall en til selv om fødselen var
    kjapp. fikk saft i små kjøkkenglass etterpå men var vanskelig å holde/drikke av midt i fødsel.

Christinamor
    Gjest

Første gang hadde vi med både drikke og sjokoladekjeks, men drakk bare litt.
    Andre gangen hadde vi med et arsenal av Gatorade, og med kjøleskap på fødestua (ABC) holdt det seg kaldt hele veien. Sørget også for å spise et solid måltid (havregrøt med banan og nøtter)da jeg skjønte at jeg var i gang, og det følte jeg også hjalp.

mamma86
    Gjest

Noen anbefaler druesukker. Fåes kjøpt på sportsbutikker.
    Sykhuset sa det til meg før fødselen min.

Seniormedlem

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    2,353

Drakk bare vann jeg..Orket ikke tanken på noen annet akkurat da, selv om jeg hadde både kjeks og iste i massevis i bagen..
    04 06 08 12

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Luuca sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Nordvestlandet
    Meldinger
    4,119

jeg hadde hørt at "niste" var lurt så jeg hadde klart både kjeks, 3 forskjellige sjokolader, cola, imsdal, drops, tyggis

fikk bare bruk for imsdalen for å si det sånn; tre timer etter vi kom på sykehuset så var han ute, hadde andre ting å bedrive tida med enn å ete snop
    Storebror okt 05
    Lillebror okt 08

Bunny
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Abritta
    Hadde ikke med hverken vått eller tørt jeg. Fikk vann og saft om jeg ville ha, og mat når det hele var over.
    Jeg også! Eneste jeg skulle ønske jeg hadde var noe godt å drikke da jeg ble trillet ned på barsel. (Kl 4 på morgenen, så alt var stengt..)

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    apan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    3,882

Sitat Opprinnelig postet av Christinamor
    Første gang hadde vi med både drikke og sjokoladekjeks, men drakk bare litt.
    Andre gangen hadde vi med et arsenal av Gatorade, og med kjøleskap på fødestua (ABC) holdt det seg kaldt hele veien. Sørget også for å spise et solid måltid (havregrøt med banan og nøtter)da jeg skjønte at jeg var i gang, og det følte jeg også hjalp.
    Jeg vil også anbefale å spise et solid måltid når du skjønner det er igang, og før det blir så vondt at du ikke klarer spise mer.
    Her heiv jeg ned en halv Grandiosa... ikke det sunneste, men greit å tygge nedpå når man er litt uggen....
    Sitat Opprinnelig postet av a9ta
    Egentlig trur eg at eg signerer heile innlegget til Apan! (Fornuftig dame du!)

Minn
    Gjest

Hadde bare lyst på vann, jeg. Fikk egen mugge med isvann på sykehuset, som sykesøstrene sørget for var full hele tiden. Deilig.

Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Dec 2012
    Meldinger
    3

Re: Hvilken energidrikk i sykehusbagen?

Vodka - redbull, så blir det energi og fest på engang.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine