+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Diskusjon: Noen som har erfaring med Citroën C4 Grand Picasso eller Ford Galaxy?

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Sv: Noen som har erfaring med Citroën C4 Grand Picasso eller Ford Galaxy?

Nå har vi hatt en ny runde med prøvekjøring! Personlig så synes jeg kjøre opplevelsen i 5008 er en god del bedre enn i C4 Mannen synes ikke det er nevneverdig forskjell, så da stusser jeg jo på hvorfor jeg merker det Jeg føler jeg har mer kontroll over 5008, den er enklere og kjøre og rykker ikke så mye på EMG som C4 gjorde. Noe jeg synes er litt merkelig - er ikke den kassen kliss lik?! Nå vet jeg at det å kjøre EMG vil jeg venne meg mer og mer til, og lære å slippe gassen litt ved hver giring slik at det går enda glattere. Men som sagt - merket stor forskjell.Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg føler at jeg har mer kontroll over 5008 - de ytre målene på bilene er så og si identiske - hvorfor føler jeg da at C4 er større? Er det den gigantiske frontruten? Vil jeg venne meg til det?

Og så er det dette med plass. Jeg føler at C4 er mer romslig. Dette tror jeg kommer av at det ikke er noen kasse mellom de to forsetene, og den følelsen dras liksom bakover også. Jeg synes benplassen min som passasjer virker større i C4, sikkert av samme grunn. Bordene som tilhører 2.seterad er også bedre på C4. Setene er ellers kliss like, annet enn at vi får delskinn i C4. Ellers så tilbyr jo bilene veeeldig mye av det samme. C4 kan heises i bakenden, sog det skal visst gjøre kjøreopplevelsen til de som sitter i 3.rad mye bedre.

Så nå er det valgets kval Skal jeg vektlegge kjøreopplevelsen mest? Er mye passasjer også så hvor mye skal det telle? Ser at C4 eiere er så superfornøyde, men 5008 er jo realtivt ny så har ikke lest så mange brukererfaringer ennå. What to do?!

Alle tips og råd tas imot med takk
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    fillmore sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Moss
    Meldinger
    157

Vi har galaxy, og er veldig fornøyde. God plass til ungene (2 stk), fint plass til en passasjer til i baksetet evt. et bilsete til og også kjempegreit med de to setene baki som kan slås opp/ned etter behov. Gubben med sine 1,90m der det meste er i ryggen har god plass med bakovervendt sete bak seg også.
    God plass i bagasjerommet også. Vi har ikke prøvd noen andre 7-setere, da.
    10.07.09 kom knerten til verden
    05.10.11 kom vesla også Hurra!

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2012
    Meldinger
    27

Har dere kjøpt bil enda?
    Vi kikker også på 7setere om dagen og spesielt Ford Galaxy. Har gått gjennom alle alternativer men er rimelig sikre på at det er den bilen som kan tilby oss det vi trenger. Vil gjerne høre om hva dere landet på og hvorfor

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Vi endte opp med en Peugeot 5008 Det stod mellom den og Citroen Grand C4 Picasso til slutt og ende. Vi så faktisk ikke på Galaxy, men på S-Max. Galaxy er noe større enn vi hadde egentlig behov for. Vi prøvekjørte også Toyota Verso. Sistnevnte var altfor trang i 3.seterad, og kunne knapt brukes av tenåringer, men kanskje bare opptil 10-12-årsalder. Den var god å kjøre. Ingen av bilene vi så på kunne måle seg med løsningene både Peugeot og Citroen hadde. De har mye likt ved seg, men også noen ulike løsninger. Så det var ganske vanskelig å velge. Til slutt så var det kjøreopplevelsen som ble avgjørende. Jeg synes 5008 var mye bedre å kjøre faktisk, selv om jeg kanskje eeegentlig hadde mest lyst på Picasso'en utstyrsmessig. S-Max'en likte jeg faktisk ikke, og i tillegg var selgeren så utrolig slesk at jeg aldri ville ha kjøpt så mye som en tyggispakke av ham engang Men vi kunne fint ha gått til en annen forhandler altså, men som sagt så likte jeg den ikke spesielt. Dessuten er den også et hakk dyrere enn Citroen og Peugeot, og vi så ingen grunn til betale mer når vi synes vi fikk det vi trengte andre steder.

I begge de franske så kan voksne fint sitte i 3.seterad når det trengs. Det er 3 fullverdige seter i 2.seterad, og vi ble forbauset over hvor mange 7 setere som ikke har det faktisk - det midterste setet er gjerne noe smalere. Det blir jo problematisk hvis man skal ha tre bilseter/bilstoler i bredden. Bilene virker romslige inni, setene i 2.rad kan justeres individuelt, svært godt lydisolerte, mange fiffige oppbevaringsløsninger rundt om i bilen. C4 har isofix også i passasjersetet foran, mens 5008 kan legge passasjersetet helt flatt. Jeg kunne sikkert ha sagt mye mer også, men du kan jo heller spørre hvis det er noe konkret du lurer på
    Klem fra Suzie Q

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2012
    Meldinger
    27

Virker som om dere har gått grundig til verks før dere bestemte dere og det er virkelig en stor fordel, det er mye penger å investere og rent økonomisk går man jo med dundrende tap. Jeg er helt enig angående kjørekomfort i Peugeot, vi har en nå(riktignok en mindre variant), men har såpass dårlig erfaring med mangler og reparasjoner så vi tør ikke å gå for enda en Peugeot.
    Jeg har også irritert meg over at det er så få 7setere som har tre fullverdige seter i 2. rad, sier ikke det seg selv at når man trenger en bil med sju seter så har man behov for litt større plass enn i en vanlig personbil!?
    Jeg blir litt mer nysgjerrig på C4, mulig vi må kikke litt nærmere på den også. Jeg hadde egentlig slått den fra meg siden jeg mener å ha lest at Citroen ofte gjør det en del dårligere i sikkerhetstester enn konkurrentene. Noen som vet mer om dette enn meg??
    Vet du forresten hvordan det er i de nevnte bilene med isofix i midterste sete i 2. seterad?

Takk for grundig svar

VIP-Medlem
    Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Ja, viktig å gå grundig tilverks Verken jeg eller min kjære er noe spesielt bil-mennesker, så her måtte vi lese oss opp, teste i flere omganger og stole litt på magefølelsen også.

Så kjipt at dere har dårlig erfaring med Peugeot. Vet at både Citroen og Peugeot har hatt et frynsete rykte tidligere, samt at enkelte modeller har vært trøblete (men det har de fleste merker antakelig). Siden 5008 har gjort det så bra i tester så tok vi sjansen. Diverse biltestere og motormagasiner har også skrytt av de franske bilene de siste årene, og at feilene de slet med tidligere er luket bort. Så får vi bare håpe det stemmer

Helt enig med deg - selvsagt bør og MÅ en 7 seter ha tre fullverdige seter i 2.seterad. Noe annet henger ikke på greip. Flere biler som vi faktisk kunne tenkt oss, men håpløst med smalt sete i midten.

Både Citroen og Peugeot'en scorte full pott i sikkerhetstesten (NCAP) Google test av de ulike modellene og du finner utfyllende biltester hvor de også nevner NCAP resultatene

Begge bilene har isofix i alle tre setene i 2.seterad, men ikke i 3.rad (men det har jeg ikke sett noen har egentlig, og faktisk så er det ikke nødvendig heller vil jeg si).
    Klem fra Suzie Q

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Væren75 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    1,286

Sitat Opprinnelig postet av Hestehoven Vis post
    Har dere sett på VW Sharan? Den er like stor som de andre bilene dere diskuterer, og kan leveres med 4x4. Vi har akkurat bestilt denne, og gleder oss stort til vi får den (bare så veldig synd at det ikke blir før i uke 19 )
    Da har dere noe å glede dere til!
    Vi fikk vår nettopp nå og den er bare alt vi hadde håpet og drømt om!
    Fantastisk bil!
    Fantastisk plass!
    Mye stiligere å se på enn de tidligere modellene!
    Stort sett FANTASTISK!

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2012
    Meldinger
    27

Sitat Opprinnelig postet av Suzie Q Vis post
    Ja, viktig å gå grundig tilverks Verken jeg eller min kjære er noe spesielt bil-mennesker, så her måtte vi lese oss opp, teste i flere omganger og stole litt på magefølelsen også.

Så kjipt at dere har dårlig erfaring med Peugeot. Vet at både Citroen og Peugeot har hatt et frynsete rykte tidligere, samt at enkelte modeller har vært trøblete (men det har de fleste merker antakelig). Siden 5008 har gjort det så bra i tester så tok vi sjansen. Diverse biltestere og motormagasiner har også skrytt av de franske bilene de siste årene, og at feilene de slet med tidligere er luket bort. Så får vi bare håpe det stemmer

Helt enig med deg - selvsagt bør og MÅ en 7 seter ha tre fullverdige seter i 2.seterad. Noe annet henger ikke på greip. Flere biler som vi faktisk kunne tenkt oss, men håpløst med smalt sete i midten.

Både Citroen og Peugeot'en scorte full pott i sikkerhetstesten (NCAP) Google test av de ulike modellene og du finner utfyllende biltester hvor de også nevner NCAP resultatene

Begge bilene har isofix i alle tre setene i 2.seterad, men ikke i 3.rad (men det har jeg ikke sett noen har egentlig, og faktisk så er det ikke nødvendig heller vil jeg si).
    Skal ta med meg dine erfaringer videre i jakten på den perfekte familiebil
    Takk så lenge!

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2012
    Meldinger
    27

*dobbelpost*

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Suzie Q Vis post
    Siden 5008 har gjort det så bra i tester så tok vi sjansen. Diverse biltestere og motormagasiner har også skrytt av de franske bilene de siste årene, og at feilene de slet med tidligere er luket bort. Så får vi bare håpe det stemmer .
    Hei Suzie Q!
    Vi er en familie som nå vurderer å anskaffe oss 7 seter... Har sett mye på mange forskjellige moeller (VW Touran, Opel Zafira, Renault Grand Scenic, Citroen C4, osv osv..) men heller nå i det siste mer og mer mot en Peugeot 5008 (brukt 2010 modell Premium med automatkasse og 109hk diesel).
    Sitter derfor og leser alt jeg kan om tester og hvordan bilen gjør det på Autoindex (bl.a fra 2011). Allikevel er det jo ingenting som teller så mye som erfaring, og da jeg kom over denne tråden, tenkte jeg å spørre;

Hvordan syns dere bilen er nå (halvannet år etter kjøpet ca), er dere fornøyde?
    Har dere oppdaget/funnet noe som ikke fungerer?
    Har det vært problemer med bilen (inn/ut av verksted)?
    Generelt om hvor fornøyde/misfornøyde dere er?

Hadde vært veldig kjekt med litt tilbakemelding fra dere som faktisk har hatt bilen en stund, og sikkert har erfaring fra dagligdags bruk, før vi "flesker til"!

Mvh
    Truls

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

Lignende diskusjoner

1. VW Sharan eller Ford Galaxy
      Av Celinemor i forum Utenfor tema
      Svar: 6
      Siste melding: 10-08-2010, 11:21
    2. Citroen Xsara (Picasso) - noen med erfaringer?
      Av Lita84 i forum Familieliv
      Svar: 0
      Siste melding: 11-05-2010, 19:40
    3. forankringsselar i C4 Grand Picasso
      Av Idunn i forum Bilsikring
      Svar: 0
      Siste melding: 15-03-2010, 19:56
    4. Ford Galaxy eller Ford S-max eller....????
      Av LadyGaGa i forum Utenfor tema
      Svar: 13
      Siste melding: 31-10-2009, 20:52
    5. Citroen C4 Picasso -08??
      Av snuppeline i forum Bilsikring
      Svar: 2
      Siste melding: 07-03-2008, 12:26

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner