Ja, viktig å gå grundig tilverks
Verken jeg eller min kjære er noe spesielt bil-mennesker, så her måtte vi lese oss opp, teste i flere omganger og stole litt på magefølelsen også.
Så kjipt at dere har dårlig erfaring med Peugeot. Vet at både Citroen og Peugeot har hatt et frynsete rykte tidligere, samt at enkelte modeller har vært trøblete (men det har de fleste merker antakelig). Siden 5008 har gjort det så bra i tester så tok vi sjansen. Diverse biltestere og motormagasiner har også skrytt av de franske bilene de siste årene, og at feilene de slet med tidligere er luket bort. Så får vi bare håpe det stemmer
Helt enig med deg - selvsagt bør og MÅ en 7 seter ha tre fullverdige seter i 2.seterad. Noe annet henger ikke på greip. Flere biler som vi faktisk kunne tenkt oss, men håpløst med smalt sete i midten.
Både Citroen og Peugeot'en scorte full pott i sikkerhetstesten (NCAP)
Google test av de ulike modellene og du finner utfyllende biltester hvor de også nevner NCAP resultatene
Begge bilene har isofix i alle tre setene i 2.seterad, men ikke i 3.rad (men det har jeg ikke sett noen har egentlig, og faktisk så er det ikke nødvendig heller vil jeg si).
Sosiale Bokmerker