+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Diskusjon: "Seierslue" el. født i fosterposen. Har du opplevd det?

  1. #21
    Sunshine©
    Gjest

    Sv: "Seierslue" el. født i fosterposen. Har du opplevd det?

    Aldri hørt omd nei

  2. #22
    Skofus
    Gjest

    Sv: "Seierslue" el. født i fosterposen. Har du opplevd det?

    Joda, førstemann her ble født med seiershette, på samme måte som Angelique beskriver. Fikk beskjed da han kom at dette var tegn på hell og lykke for ham

    Vannet hadde gått for lenge siden det, og fødselen tok rundt 24 timer, så det gikk ikke fort. Enda langer hadde det val tatt også om jeg ikke hadde fått hjelp av en lege med sugekopp. Gubben syns barnet så "litt" rart ut da det kom, men ble letta da de fjernet "hetta"

  3. #23
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    manzana sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Meldinger
    1,211

    Sv: "Seierslue" el. født i fosterposen. Har du opplevd det?

    En venninne av meg fødte guttungen med hele fostersekken på.

    Hun hadde hatt rier hjemme i en 8-12 timer, men trodd det var åpningsriene, når hun kom til sykehuset klart ehun ikek å gå ut av heisen "for hun måtte presse tilbake ungen" først... Hun kom inn på et undersøkelsesrom, dro av seg buksene og da kom ungen "svupp" med hele fostersekken inntakt. Jordmor rakk ingenting, men fikk heldigvis tatt ungen før den gikk i bakken da...
    stolt mamma til Storesøster (2000) og Lillebror (2004)

  4. #24
    hayplay
    Gjest

    Sv: "Seierslue" el. født i fosterposen. Har du opplevd det?

    Ask ble også født med pose på. Sikkert fortdi alt gikk så utrolig fort. Det hele var over på en halv time, så det i seg selv er jo ganske unikt for en førstegangsfødende........

    hayplay

  5. #25
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smeeka sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    BattleGrounds
    Meldinger
    3,995

    Sv: "Seierslue" el. født i fosterposen. Har du opplevd det?

    Oi, her lærte jeg noe nytt! Har ikke hørt om dette før. Godt han er rustet mot evt. pest da.

  6. #26
    Serpentbane
    Gjest

    Sv: "Seierslue" el. født i fosterposen. Har du opplevd det?

    Hei.

    Jeg er ikke nybakt mamma, men nybakt pappa for snart ett år siden, med nummer to på vei. Så det blir ca 16 mnd i mellom dem .

    Drev å søkte litt på nettet da jeg tilfeldigvis kom over denne posten på nettet, så jeg måtte nesten bare svare.

    Vår Leah Aurora ble født i det som kalles seiersskjorte, dvs hele posen, slik at jordmødrene (det var to) måtte kutte ett hull i posen før de fikk henne ut. Seiershette/lue er som mange skriver noe av det samme, men da dekker posen bare hodet.

    Dette er vistnokk ganske sjeldent, og det er forbundet med en god del overtro. Det morsome er at jeg husker at min mor fortalte at hennes mor hadde fortalt at hun viste av en som hadde blitt født med seiershette. Dette barnet ble en lykkebringer for hele bygda, og ble tatt med ut når det var skogbranner, når folk var syke, eller andre ting. Disse barna skal også være meget vise.

    Artig å høre flere som har opplevd det samme. Og ikke for å skryte, men jeg tror det er noe i disse historiene. Vår er nå litt over ni måneder, og tar skritt, peker, putter klosser i små hull, ringer på slike pinner. Av mine 11 onkelunger er det ingen som har utviklet seg like raskt. Men dette behøver selvsakt ikke bety noe i fremtiden, bare litt morsomt. Hva om det er noe i historiene

    Shalaball
    God helg

  7. #27
    Uregistrert
    Gjest

    lol Sv: "Seierslue" el. født i fosterposen. Har du opplevd det?

    Jeg har også født et barn i hele hinner.Helt intakt med vann og det hele Jordmor på vestlandet kalte det seiersskjorte og at det er sjelden,men her er det jo en hel del som har opplevd det... Kjekt og spesielt uansett...fin historie å fortelle barnebarn

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine