+ Svar på diskusjon
Side 3 av 3
FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49

Diskusjon: Fordeling av husarbeid etc...?

Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Fordeling av husarbeid etc...?

Sitat Opprinnelig postet av isilme
    Jeg er alene, så jeg gjør alt selv. Både vanlig husarbeid, og mer "praktiske" ting. Men større ting, feks hvis det er noe med bilen, får jeg andre til å gjøre.
    Er ikke så veldig stor forskjell fra jeg var samboer, bare at nå jeg gjøre alt selv, enten jeg vil eller ei..
    VEL - ikkeno er så galt at det ikke er godt for noe - nå bestemmer du i hvert fall SELV akkurat NÅR du vil gjøre det

Her i heimen gjøres det meste av den som orker....dvs som oftest samboer - når han en sjelden gang er hjemme da riktignok. Ellers er det jo meg - jeg er jo alene hele uka, så da er det jo ingen andre som kan gjøre det
    Han kjører trailer, og er hjemme kun på helg, ei natt som regel - og i ferier. I ferier kan jeg legge fra meg stort sett ALT - da vasker han klær, lager mat, baker, skifter på senger, vasker hus, støvsuger, vasker gulv og passer unger. Det eneste han ikke gjør er å vaske badet. Men akkurat det kan jeg forsåvidt leve med - han er ikke så nøye som meg, så derfor er det greit å ta det selv.
    Den stunden han er hjemme på helg gjør han masse da også, men det er jo begrenset hva han rekker på den korte stunden, og jeg vil heller at han skal være sammen med gutta den lille tiden som er.
    I tillegg gjør han alt ute, med bil, hus og hage.
    Får legge til at han ikke har ro i ræva, så han MÅ drive med noe hele tiden. Sitte rolig er farlig det.....

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    829

Sitat Opprinnelig postet av Nicy
    Han er flinkest til å se når og hvor det bør ryddes Jeg er derimot flinkere til å vaske feks kjøkkenet og badet. Ofte er jeg ute med barna, eller på besøk hos min familie mens han vasker og rydder hjemme. Så vi har kanskje 60-40% deling med fordel til meg..
    Matlaging og barnestell deler vi også omtrent likt mellom oss. Det er ikke noe vi diskuterer eller noen av oss som trenger å mase. Det blir bare slik. Vi gjør det vi syns bør gjøres til enhver tid, både med vask, stell, matlaging og lek..
    Sånn er det hos oss også. Han er flink til å rydde, mens jeg er veldig flink til å rote! hehe.. Men så er det jeg som tørker støv, vasker og vasker klær.
    Han er flink til å lage middag.
    Når det gjelder snuppa, så har vi ikke noe fast fordeling. Vi gjør mye sammen (som å bade henne og stelle henne) Siden jeg er hjemme med henne hele dagen når han er på jobb, så tar han henne litt på ettermiddagen.
    Emilie 4.oktober 2006Lillebror 3. april 2009

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lenemor sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Helgeland
    Meldinger
    2,697

er KJEMPEFLINK til å ta sin del inne!! Her er det f.eks han som vasker gulv og tar oppvasken.
    Jeg tar alt av klesvask, rydder osv. Ungene er jo ganske store og klarer mye selv, men vi deler på det de trenger hjelp til. Matlaging deler vi på. Syns vi har det bra, og begge er fornøyde med slik vi gjør det.
    Mamma til
    okt-98, nov-01 april-07
    og feb-12
    .

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    enel sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    1,275

Her har vi prøvd alle varianter (eller rettere sagt jeg ) fra å be mannen, kommandere mannen, la det skure, ta alt selv....
    Siste utvei ble å få oss vaskehjelp. Fast avtale hver 2.uke, og da skal huset ryddes i forkant. Så holder vi oss flytende innimellom.
    Fast avtale i tillegg er at mannen har kjøkkenet med oppvaskmaskinen (men jeg må hjelpe innimellom) og jeg har klesvask (han hjelper om jeg instruerer )

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    L&K sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,499

Her tar vi det som faller seg.. jeg vasker tøy, men gubben kan det han og, Men er bare blitt sånn siden jeg er hjemme og har perm. Oppvask tar han mer enn meg, rydder gjør vi likt. Legger sammen tøy gjør vi faktisk sammen ofte. Og lage middag ca 50/50, både når vi jobber og nå når jeg er hjemme. Men så har jeg en megasnill og flink mann og da
    lille L - des 06 og knøtta K juli-08

Uregistrert
    Gjest

Jeg er mannen i huset.

jeg :
    Lager middag
    Tar oppvasken
    Handler
    Støvsuger
    Vasker gulv
    bretter klær
    Tømmer bleiebeholdere
    lager frokost til mini

fruen :
    Setter på en klesvask i ny og ne

Er ofte utrolig irritert på det rotehuet jeg bor med.
    Ting blir aldri kastet i søpla , tallerkner blir stående på stuebordet eller i sofaen. Klær flyter overalt når hun skal ha noe i skapene , og de forventes visst att de skal brette seg sammen og legge seg på plass av seg selv..
    Kan og telle på en hånd hvor mangen ganger hun har rørt støvsugeren på 3 år :P

Huff!

Min mann er fantastisk - vi deler på alt mer eller mindre 50 %. Men så er jeg kanskje litt vel perfeksjonist av meg så liker best å gjøre det selv Men OM jeg gjør noe spør han om jeg trenger hjelp og hvis jeg trenger hjelp er jeg ikke redd for å si ifra heller! Synes ikke det skal være soleklart at kvinnen skal gjøre mest i huset. Ikke heller om mannen tjener mye mer. Det er ikke alltid det er kvinnens skyld at det har blitt slik! Ikke er jeg feminist, men det er slitsomt å komme hjem etter like lange arbeidsdager om bare jeg skal jobbe når man kommer hjem også! Tror det skaper ekstremt unødvendig irritasjon i et forhold

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Crayzie sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    1,309

Her er vel samboeren flinkest. Jeg rydder mer på det jevne hver dag. Mens han støvsuger og vasker mye oftere enn meg. I tillegg er han ganske flink til å rydde etter seg selv. Han er mer opptatt enn meg av å ha det ryddig og fint.
    Sander -05 og Casper -14

Juniormedlem
    Rykte
    ScandinavianMom sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2015
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Meldinger
    1

........
    Sist endret av ScandinavianMom; 22-08-2015 kl 17:18 Begrunnelse: gammel post
    Mamman til 3 søte små
    Eier av nettstedet scandinavianmom.no

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 3
    FørsteFørste 1 2 3

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg