+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Efexor-bivirkninger

  1. #1
    Hovedinnlegger
    Gjest

    Efexor-bivirkninger

    Jeg startet på Efexor i går, tok første tabletten før jeg la meg. Sov utrolig dårlig i natt, og da jeg våknet i dag, hadde de DE svære pupillene... Ser ut som at jeg går på stoff Jeg kan jo ikke gå ut når jeg ser ut som dette, for da går det usanne rytker med en gang. Føler meg litt sliten og "fyllesjuk"... Noen som vet hvor lenge de pupillene mine vil være sånn? Og de andre bivirkningene? Kan jo ikke holde meg inne i flere uker heller

  2.  
  3. #2
    Caro71
    Gjest

    Sv: Efexor-bivirkninger

    Bivirkningene går gjerne over etter et par uker... Det er fryktelig ubehagelig mens det står på,men det går over etterhvert! (eller så blir man bare vant til effekten av medisinen ;-) )
    Du trenger da ikke holde deg inne! Men JEG anbefaler ikke å kjøre bil... hehe.

  4. #3
    Hovedinnlegger
    Gjest

    Sv: Efexor-bivirkninger

    Etter 3 dager med Efexor, måtte jeg bare kutte de ut. Natt nr 2 og 3 var helt grusomme. Jeg kan garantere at jeg aldri noen gang har hatt såå vondt i hodet, og hadde mest lyst til å ta fart og kjøre hue i murveggen her. I tillegg, på dagen etter var synet helt koko, hvis jeg så til høyre tok det et par sekunder før synet fulgte etter. I tillegg hadde jeg fortsatt de svære pupillene, skjelvninger, hodepine, +++

    Jeg har fått Efexor pga depresjoner, men selv på mine verste dager, har jeg aldri hatt det så fælt som etter 3 dager med Efexor "innabords"... Skulle joeg holdt ut sånn i 2-3 uker før bivirkningene slapp, hadde jeg garantert fått suicide tanker...

    Bare sånn til andre som skal prøve slike tabletter; Det er ikke til å spøke med. Mulig de hjelper for noen, men jeg reagerte sterkt på de.

  5. #4
    Caro71
    Gjest

    Sv: Efexor-bivirkninger

    Huffda. Enhver må jo finne den riktige medisinen for seg selv. Det som jeg syns var bra med efexor var at de gjorde meg ikke helt likegyldig i humøret. Den gjorde at det ble lettere å sortere alle tankene som fløy rundt i hodet mitt,og det var det JEG trengte. Når bare bivirkningene la seg ( svimmelhet,dårlig søvn,svettetokter om natten) syntes jeg de fungerte aldeles strålende. Men det er nå engang sånn at alle medisiner passer ikke til alle. Kjenner flere som har prøvd Efexor og enkelte var aldeles ikke fornøyd etter bivirkningene gikk over heller...
    Du må bare prøve deg frem i samarbeid med legen/psykologen din,så får du nok noe som hjelper for deg!
    Lykke til!

  6. #5
    nordlending
    Gjest

    kidoki Sv: Efexor-bivirkninger

    Jeg startet med Efexor for 3 uker siden og har ikke hatt en eneste bivirkning.Jeg mener at enkelte leser om bivirkningene og henger seg for mye opp i det.La heller være å les om det og ta det som det kommer..Dukker det opp ting som er unormale så kan du heller sjekke det ut.Vær heller fokusert på hjelpen medisinen gir deg.Den skal iallfall hjelpe meg ut i arbeid igjen etter 2 mnd sykemelding.Sett fokuset på å bli frisk ikke på evnt bivirkninger.Det gjør bare ting verre.Tro meg, medisinen hjelper.

  7. #6
    iki
    Gjest

    hyper Sv: Efexor-bivirkninger

    Har brukt Efexor i snart en måned, og etter noen dager med søvnighet og kvalme, ga bivirkningene seg. Dette er en medisin som virkelig har dratt meg opp av depresjonen, og jeg går på en del! Men det er klart, vi er ikke like. Så alle vil vel ikke ha den positive erfraringen med Efexor som jeg har hatt.

  8. #7
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Efexor-bivirkninger

    Jeg prøvde også denne medisinen for noen år siden. Og jeg fikk også pupiller store som tinntalerkner, og følte meg helt jævlig. Sluttet med de ganske raskt. Orket ikke.

    Og til deg som sier man henger seg for mye opp i bivirkninger...
    Man kan ikke innbille seg sånne pupiller. Det ser helt sykt ut.

  9. #8
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Efexor-bivirkninger

    Jeg har vært plaget av generalisert angst i økende grad i løpet av de siste 5 årene. Det gjorde meg til slutt temmelig "handicappet", både i forhold til jobb og privatliv. Jeg gikk i terapi i 1,5 år, uten at det hjalp særlig mye.

    Jeg begynt med efexor for ett år siden. Først 75 mg i døgnet (8 uker), senere opp til 150 mg i døgnet.

    De første ukene var det mye bivirkninger, også når jeg øket dosen etter 8 uker. Når jeg økte til 150 mg i døgnet ble jeg faktisk sykemeldt i noen uker.

    Bivirkningene var først kvalme, svimmelhet, svettetokter (kjøpte noe på apoteket til å ha under armene for at jeg skulle slippe store ringer under armene), vektøkning.

    Etter ca 3 måneder kunne jeg begynne å si de faktisk hjalp meg, og nå ett år etter at jeg startet føler jeg at jeg har fått livet tilbake. Og har fortsatt en prsitiv utvikling, dvs jeg er bedre nå enn for 3 mnd siden.

    Det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på hvor mye dette har hjulpet meg.
    Glemmer jeg en tablett får jeg bivirkninger igjen, så det er tydelig at disse pillene gjør ting med kroppen, men det er jo selvsagt også meningen. Det skulle litt til å snu det forvridde tankesettet jeg hadde fått.

    Så får meg har disse virkelig hjulpet, jeg er en helt annen person nå, og kan nyte livet mitt og barna mine.

    Slike piller har sikkert ulik effekt på ulike personer. I mitt tilfelle var problemene så store at motivasjonen for å ta bivirkningene var stor.

  10. #9
    Uregistrert
    Gjest

    uff Sv: Efexor-bivirkninger

    Jeg har også gått på Efexor i flere år. Jeg følte meg som om jeg ble kapslet inn i noe rare greier. Legene sier at disse tabelettene ikke er vane dannende, men når en må gå i 3-8 uker før en får effekt av dem, og det er livs falig og stoppe på dem vil jeg vel si at dette er noe en blir avhengig av. Mulig det hjelper noen. Etter og ha sluttet med disse ble jeg overfølsom gråt for alt ting og livet var et helvete. Tror ikke vi mennesker er beregnet på disse stoffene som mange av oss får skrevet ut av leger osv osv. Det et menneske trenger er KJÆRLIGHET, OMSORG og noen en kan stole på. Nå er det mulig at jeg tar feil i og med at jeg har brukt disse pillene så lenge er jeg muligens ikke helt frisk i hode ennå. Selv om det nå er 8 mnd siden jeg tok dem.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine